Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ne pandojen maahantuojat oikein ajattelivat?

Vierailija
28.01.2023 |

Eivätkö ne pääsyliputkin olleet todella kalliita?

Idea oli susi jo syntyessään.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on se muistikuva, että asiasta ilmoitettiin silloin, kun Xi pistäytyi Suomessa matkalla Trumpia tapaamaan ja että joku silloinen keskustalaisministeri esitteli asian suurena saavutuksena Suomelle - vaikka jo samaan hengenvetoon kerrottiin kalliista vuokrasta ja alettiin puhua propagandapandoista.

Niin: mitäpä poliitikot yleensäkään ajattelevat?

Vierailija
2/25 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhaa sä enää sitä mietit, mieti miten tästä päästään ulos.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikka oli ihan väärä, muistan itsekin siitä vääntäneeni. Autottomina kaupunkilaisina pääsisimme helpommin Berliiniin kuin Ähtäriin. Pidän kotimaan matkailusta, mutta Ähtäri on täysin keskellä ei mitään. Korkeasaari olisivoinut saada potkua pandoista ja se olisi nyt varmaan luokkaretkien ja perheiden kesälomamatkojen vakiokohde.

Tuurin kyläkauppa taitaa olla samalla suunnalla, mutta sen asiakkaat tuskin haluavat maksaa pandojen näkemisestä.

Vierailija
4/25 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lahjasta sopinut kieltäytyä. Onneks itse ehdin ne näkemään 💙.

Vierailija
5/25 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on se muistikuva, että asiasta ilmoitettiin silloin, kun Xi pistäytyi Suomessa matkalla Trumpia tapaamaan ja että joku silloinen keskustalaisministeri esitteli asian suurena saavutuksena Suomelle - vaikka jo samaan hengenvetoon kerrottiin kalliista vuokrasta ja alettiin puhua propagandapandoista.

Niin: mitäpä poliitikot yleensäkään ajattelevat?

Estivätkö nuo samat pölvästit sentään sen, ettei Kiina rakenna 5G-verkkoa Suomeen? Ja osataan sitä muuallakin, Scholz hinkuu uuteen hihnaan Hampurin satamaprojektilla. Pandat ovat aika pientä tässä.

Vierailija
6/25 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosi lahja, joo. Vuokraahan niistä maksetaan. Parempi katsoo telkkarista, kuin vangittua eläin parkaa. Ei kai koko laji enää selviä vapaudessa, kiitos ihmisten.

Vierailija
7/25 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tietysti, että saadaan eläinpuistoon rahoja tuova vetonaula.

Mutta jotenkin tuntuu, että eläinpuistojen aika on ohi. Ihmiset kärsivät näiden vangittujen eläinten puolesta.

Vierailija
8/25 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosi lahja, joo. Vuokraahan niistä maksetaan. Parempi katsoo telkkarista, kuin vangittua eläin parkaa. Ei kai koko laji enää selviä vapaudessa, kiitos ihmisten.

Luonnonvaraisten pandojen tilanne on kohentunut huomattavasti. Eläintarhoissa olevat yksilöt ovat ns. diplomatian kohteita.

Vierailija
9/25 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta jotenkin tuntuu, että eläinpuistojen aika on ohi. Ihmiset kärsivät näiden vangittujen eläinten puolesta.

Totta. Enää ei tee mieli Korkeasaareen. Luontodokumentit riittävät jatkossa minulle: voin ainakin katsoa vapaudessa eläviä eläimiä.

Vierailija
10/25 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ähtäri on niin kaukana, ettei sinne jaksa lähteä vain pandojen takia. Puhumattakaan kalliista pääsylipusta.

Jos nuo olisi sijoitettu keskelle Suomea niin olisihan sinne tullut porukkaa katsomaan.

Vierailija
11/25 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta. Enää ei tee mieli Korkeasaareen. Luontodokumentit riittävät jatkossa minulle: voin ainakin katsoa vapaudessa eläviä eläimiä.

Ajattelette kovin vanhanaikaisesti. Nykyään eläintarhojen tarkoitus on tutkia eläimiä ja pelastaa niitä sukupuutolta. Luonnosta ei vangita eläimiä häkkeihin niin kuin ennen vanhaan. Eläintarhat myös vapauttavat eläimiä takaisin luontoon.

Enkä nyt puhu itäisen mantereen riistoeläintarhoista tai yksityisistä rikkaiden junttien tarhoista, he elävät oikeasti vielä menneisyydessä.

Vierailija
12/25 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin jokuosaa myydä, kun ollaan otettuja lahjasta, mistä pitää maksaa miljoona vuokraa antajalle ja lahjan ylläpitokin maksaa pari miltsiä.. Ollaanpas onnekkaita, kun saatiin moinen lahja😍🎁 hatunnosto myyjäll.. Anteeks lahjoittajalle, noin sitä rahaa tehdään😁👍

Vierailija
13/25 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikka on keskellä ei mitään (= ulkolaisia turisteja ihan turha odotella), ja jos joku sinne eksyikin niin kun ne pandat on kerran nähty niin... mitäs sitten?

Ei kukaan lähde pandojen perässä kerran kuussa ajamaan. Tai edes puolivuosittain. Tai edes vuosittain! Ei se mikään Linnanmäki tai edes Korkeasaari ole.

Jos olisivatkin Korkeasaaressa niin itse olisin varmaan käynyt jo monesti. Nyt en kertaakaan.

Aivan susi tämä projekti jo syntyessään...

Vierailija
14/25 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajattelette kovin vanhanaikaisesti. Nykyään eläintarhojen tarkoitus on tutkia eläimiä ja pelastaa niitä sukupuutolta. Luonnosta ei vangita eläimiä häkkeihin niin kuin ennen vanhaan. Eläintarhat myös vapauttavat eläimiä takaisin luontoon.

Enkä nyt puhu itäisen mantereen riistoeläintarhoista tai yksityisistä rikkaiden junttien tarhoista, he elävät oikeasti vielä menneisyydessä.

Korkeasaaren häkit ovat liian pieniä. Sydän melkein särkyi onnettomia eläimiä katsellessa. Jos pitää pelastaa, niin sitten todella isoihin eläinpuistoihin eikä häkkinäyttelyyn.

Vierailija
15/25 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi jotain eläintä nähdä livenä? Minulle riittää panda Disneyn elokuvissa. Samasta syystä en näe mieltä katsoa vaikka leijonaa Korkeasaaressa. Luontodokumentit esittävät ja näyttävät elikon ihan hyvin.

Vierailija
16/25 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä lahja sellanen on, joka pitää palauttaa ja josta pitää maksaa vuokraa?

Ihan ääliömäinen tempaus. Periaatteestakaan en enää käy Ähtärin eläinpuistossa.

Vierailija
17/25 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei se ihan susi syntyessään ollut, Ähtäri on suht lähellä Suomen suosituinta ja parasta huvipuistoa Power Parkia. Kyllä vähän sivummassakin voi menestyä, kunhan myytävä tuote olisi tarpeeksi kiinnostava.

Vierailija
18/25 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi jotain eläintä nähdä livenä? Minulle riittää panda Disneyn elokuvissa. Samasta syystä en näe mieltä katsoa vaikka leijonaa Korkeasaaressa. Luontodokumentit esittävät ja näyttävät elikon ihan hyvin.

Eikä tarvi tallustella pskan ja kusen hajussa.

Vierailija
19/25 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräällä puolueella on tapana jumittua vanhoihin aikoihin ja tapahtumiin. Silloin toimittiin silloisten suhteiden mukaan ja hyvinhän se projekti toimi ennen kriisiaikaa-kuvitellaan lisäksi, että  aikakoneella pääsee kaikki menneet virheet korjaamaan.

Nyt on tilanne muuttunut. Joskus maailmassa käy niin, vaikka se jälkiviisastelu onkin niin imelää.

Vierailija
20/25 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väärä paikka. Turusta olisin voinut kerran vuodessa käydä Korkeasaaressa katsomassa pandoja.

Ähtäriin ei ole mitään asiaa muuten ja pandat ei kiinnosta niin paljon, että lähtisin sinne niiden vuoksi. Olen lapsena ollut Ähtärissä, kun paikka oli vielä melko uusi. Muistikuva on, että siellä oli ankean näköistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi viisi