Kun ujo ihminen on ihastunut, mistä merkeistä sen tunnistaa?
Ujoa ihmistä ja hänen kiinnostustaan voi olla tosi vaikea tulkita. Olen itse samanlainen, en kuulemma oikein anna mitään merkkejä, kun olen ihastunut. Olen hyvä välttelemään katsekontaktia kun ihastun.
Mutta onko jotain hienovaraisia merkkejä, joilla ujo ihminen saattaa vahingossa paljastaa kiinnostuksensa? Millaisiin olet törmännyt?
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Jäi muistiin se kun olin naisvaltaisella alalla töissä (miehenä) niin aloin huomaamaan kun naistyöntekijä alkoi käyttäytymään omituisesti. Katseli pitkään kaukaa, mutta kun katseet kohtasivat niin käänsi päänsä nopeasti pois. Muiden ihmisten kanssa jutteli rennosti, mutta mulle ei ikinä mitään.
Jos pitäisi veikata, että onko joku elämäni aikana ollut ihastunut niin laittaisin rahani tämän naisen puolesta.
Voi teitä miehiä, käyttäytyipä nainen miten vaan niin ihastunut on. Mieluummin ajattelisin että vihastunut. Joistakin voi tulla mieleen joku joka on tehnyt jotain oikein pahaa. Silloin on vaikea käyttäytyä normaalisti kun näkee olemuksessa samaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jäi muistiin se kun olin naisvaltaisella alalla töissä (miehenä) niin aloin huomaamaan kun naistyöntekijä alkoi käyttäytymään omituisesti. Katseli pitkään kaukaa, mutta kun katseet kohtasivat niin käänsi päänsä nopeasti pois. Muiden ihmisten kanssa jutteli rennosti, mutta mulle ei ikinä mitään.
Jos pitäisi veikata, että onko joku elämäni aikana ollut ihastunut niin laittaisin rahani tämän naisen puolesta.
Voi teitä miehiä, käyttäytyipä nainen miten vaan niin ihastunut on. Mieluummin ajattelisin että vihastunut. Joistakin voi tulla mieleen joku joka on tehnyt jotain oikein pahaa. Silloin on vaikea käyttäytyä normaalisti kun näkee olemuksessa samaa.
Tämän päivän nainen tiedostaa yhteiskunnan patriarkaaliset rakenteet ja eli sen, että mitä miehet tekevät naisille ja muille vähemmistöille. Kun henkilö joka vaarantaa naisen ihmisoikeudet tulee näkökenttään niin syystäkin naisen tunnelma laskee miinukselle ja suu menee mutruun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika vaikea on tulkita.
Miksi kysyt?Mulla on vahva intuitio, että eräs henkilö pitää musta, mutta ollaan molemmat hirvittävän varautuneita näissä asioissa ja siksi on toooosi vaikea tulkita.
Sain myös yhteisen tutun kautta kuulla, että hänellä ei ole ollut montaa suhdetta menneisyydessään ja tulkitsen sen johtuvan mm. tästä.Tulkintani on myös se, että jos en itse tee aloitetta ja kysy, hänkään ei tee ja asia jää ikuisiksi ajoiksi roikkumaan eikä kumpikaan tee mitään. Minun pitänee olla aktiivinen osapuoli, vaikka se ei tule minulta luontevasti.
Ap
Tämä ihminen on aika uusi tuttavuus mutta välillä reagoi ja laittaa somejulkaisuihini kommenttia tai reagoi privaviestillä. Sitten taas välillä ei mitään.
Huomaan hänen välillä sivusilmällä katsovan minua tai tarkkailevan liikkeitäni, mutta kun yritän saada suoralla katsekontaktilla häntä "kiinni itse teossa", ei onnistu.
Hän noteeraa aina minut heti kun tulen samaan tilaan, välillä vähän awkwardisti nyökkää ja moikkaa tai tekee muun vastaavan eleen mitä hän ei tee muille.
Kun puhun, hän katsoo tosi tiiviisti silmiin ja hymyilee ihan koko ajan. Hän myös tekee seurassa välillä minulle tikusta asiaa, tekee kahdenkeskiseen keskusteluun aloitteita mutta molemmat vaikuttavat jotenkin hermostuneilta.Ap
no onhan tuo nyt ihan selvää.
Vierailija kirjoitti:
Jaha, ujo- hullu
Häh?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla samanlainen kokemus! Olin itse kinnostunut tästä henkilöstä, hänkin katseli välillä kauempaa, mutta aina jos olisi ollut tilaisuus jutella ja tutustua tms. niin ei vahingossakaan katsonut silloin kohti, kääntyi vihaisen näköisenä pois jne. Ajattelin, että antaa olla sitten. Myöhemmin mietin, että olisikohan ollut kyse tuosta...
Vihaisen näköisenä? Saatan olla vähän tyly, mutta vihainen en koskaan.
Kyllä mä saatan olla vähän vihastunutkin, siis itselleni siitä että menin ihastumaan, kun en sitten kuitenkaan uskalla tehdä asialle mitään. Eikä ne miehetkään yleensä tee mitään koska en anna selviä merkkejä ihastuksestani ja käyttäydyn niin oudosti, että olen vaikea lähestyttävä.
Komppaan näitä. Sen huomaa siitä, että menee paniikiin kun lähestyt. Jos kiinnostusta ei ole, käyttäytyy neutraalisti.
Ei ole mitään kiveen hakattuja "merkkejä". Toisille esim. katseen lukitseminen meinaa kiinnostusta, toisille se on osa normaalia kanssakäymistä.
Hyvänä esimerkkinä omasta menneisyydestä: olin käytännössä varma että eräällä oli jotain tuntemuksia minun suuntaan, hänen käytöksensä täytti suunnilleen kaikki ne geneeriset "merkit" mitä porukka listaa kun puhutaan sanattomasta viestinnästä... Noh, tein siirron ja selvisi ettei hän ollut kiinnostunut. Olen rehellisesti vieläkin hieman hämmentynyt tuosta.
Kysymällä selviää, ei auta. Voi sitä toki jatkaa jossittelua hamaan tappiin ja sitten miettiä "mitä jos olisin..".
Tämä ihminen on aika uusi tuttavuus mutta välillä reagoi ja laittaa somejulkaisuihini kommenttia tai reagoi privaviestillä. Sitten taas välillä ei mitään.
Huomaan hänen välillä sivusilmällä katsovan minua tai tarkkailevan liikkeitäni, mutta kun yritän saada suoralla katsekontaktilla häntä "kiinni itse teossa", ei onnistu.
Hän noteeraa aina minut heti kun tulen samaan tilaan, välillä vähän awkwardisti nyökkää ja moikkaa tai tekee muun vastaavan eleen mitä hän ei tee muille.
Kun puhun, hän katsoo tosi tiiviisti silmiin ja hymyilee ihan koko ajan. Hän myös tekee seurassa välillä minulle tikusta asiaa, tekee kahdenkeskiseen keskusteluun aloitteita mutta molemmat vaikuttavat jotenkin hermostuneilta.
Ap