Mitä ajattelette, kun teitä tuijotetaan tai vilkuillaan?
Siinäpä se.
Olen siis kolmekymppinen nainen. Olin optikolla odottamassa vuoroa kassalle. Tarkoitus oli ostaa piilolinssejä. Koko sen jonotuksen ajan odottaessani vähän kauempana omaa vuoroa, joku laseja katselemassa ollut mies katseli vähän väliä hyllyjen lomasta. Vilkuili, katseli laseja ja taas vilkuili minuun päin.
Yritin siinä sitten kuikuilla peilistä itseä, onko naamassa jotain. Mulla oli kyllä tosi tummat silmänaluset, ei meikkiä ja olin nukkunut vähän huonosti. No olen hoikka, mulla kiharat hiukset, päällä hame ja kevyt toppis, bootsit ja käsilaukku, kun olin töihin menossa. Ihan basic asu. Katoin vielä jäikö mun hampaisiin jotain, no ei ollut. Katsoin onko kiharat räjähtäneet, no ehkä vähän koska pakkanen. Vähän sit hämmentyneenä olin siinä hänen katseen alla ja lopulta tuli mun vuoro kassalla. Ostin linssit ja läksin töihin. Jäin sit pohtimaan että:
Miksi vilkuilette? Kiinnittääkö joku siis niin paljon huomiota? Tän vuoksi en pyri ihmisiä katsomaan pitkään, kun se on niin kiusallista toiselle.
Kommentit (67)
Luultavasti piti sua kiinnostavan näköisenä tai nättinä tms. :)
Tai saattoihan olla, että näytit tutulta ja hän mietti oletteko tavanneet.
Eli joo, kiinnostavia, komeita ihmisiä sitä tulee vilkuiltua. Älä huoli, oot vaan namu.
Mietin että pitäisköhän tuntea tuo, minulla on äärimmäisen huono muisti mitä tulee ihmisten kasvoihin ja nimiin ja niiden yhdistämiseen. Katson kyllä takaisin jos joku minua selvästi tuijottaa, mutta en jää tuijottamaan takaisin. Oletan, että tervehtii siinä vaiheessa kun saa kontaktin, jos aikoo tervehtiä tai sanoa jotain. Jos ei puhu, niin jatkan matkaani tai hommiani, siinähän tuijottaa.
Jos joku asiakas (olen töissä kaupassa) tuijottelee toistuvasti joka kauppareissulla niin saa myyjien keskuudessa kyllä maineen jonain limaisena hyypiönä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua tuijotetaan myös usein.
Nyt esimerkiksi viimeksi olen saanut joka bussityömatkalla katseita yhdeltä ja samalta mieheltä joka käyttää päivittäin samaa vuoroa. Ei tuollaista oikein voi olla huomaamattakaan.
Kuvittelet vaan. Oikeasti se katselee maisemia.
Kummasti ne maisemat on aina siellä missä minäkin. Ja kummatkin todella vaihdellaan paikkoja joka kerta ja silti se löytää aina minut.
Sellaista se on, kun elää kuvitelmassa, että on itse maailman napa.
Juu juu, hauskasti juuri sinä tiedät paremmin mitä tapahtuu vaikket ole paikallakaan :D
Teitä "kaikki aina tuijottaa mua" naisia ei ole kovin vaikea lukea.
Jep jep, paikalla olemattomat tietävät paremmin kuin paikalla olijat. Näin juuri.
Pöljä! Ei tarvitse olla paikalla tietääkseen, miten nämä hommat menevät. Riittää, että kulkee silmät auki.
Eli siis tunnustat itsekin että näet jotain, mitä et näe? Ääh. Hankala ihminen.
Voimme sopia niin, jos se sinun oloasi helpottaa. Tiedän itse mitä tiedän ja se riittää minulle.
No näin juuri nimenomaan! Tiedän toki itsekin mitä tiedän ja se riittää minulle :D
Muista kuitenkin, että tietosi ei tarkoita automaattisesti sitä, että sinua oikeasti tuijotettaisiin. Ainut tapa saada selville, onko tuijotettu vai ei, on kysyä siltä mieheltä.
Täh? Eikä ole. Kyllä sen tuijottajan voi helpostikin havaita viimeistään nostamalla katseensa hänen silmiinsä ja tuijottamalla takaisin. Näin usein teenkin.
Ap:n pitää treenata katseenkestävyyttä.
Ajattelen, että kuvittelen vaan.
Minulla on vielä jäämiä sosiaalisten tilanteiden pelosta ja luulen, vieläkin, että herätän jollain tavalla huomiota. Yritän nykyään ajatella, että en herätä huomiota millään tavalla. Ihmiset nyt vaan katsoo mitä sattuu ja joskus katseet kohtaa hetkeksi.
Yksi syy on ilmeinen: mies piti ulkonäöstäsi. Aina itsekin joskus näen niin hyvännäköisen ihmisen, että tekee mieli vilkaista useampaan kertaan, jos se on mahdollista. Tai joka tapauksessa olit hänen mielestään kiinnostava.
Sulla tuo lukutaito ei ole vahvuus. Mutta ei se mitään. Onneksi sinulla on vielä vähintään 5 vuotta oppivelvollisuutta jäljellä :)