Aloitin mielialalääkkeen syömisen ja olo on kuin olisi piriä ottanut.
Tosi hienoo kyllä, täytyy sanoa. Tuntuu omalta itseltään, eli iloiselta ja innostavalta. Paljon parempi olo kun siellä masennuksen synkässä näkoalattomassa fiiliksessä, joka saa pohtimaan vain kuolemaa ja kaiken päättymistä.
Olo on aivan erilainen. Tanssin, laulan, kuuntelen iloisia biisejä ja kohta lähden lenkille. Tuntuu vapaalta.
Kauan vastustelin mutta kyllä kannatti. Venlafaxin.
Kommentit (29)
Minullakin oli hyvä lääkekokemus ja pääsin jaloilleni. Ihmissuhteet parani ja ajatukset muuttuivat iloisiksi. Onneksi en lähtenyt terapiaan mustaamaan mieltäni lisää. Lopetin neljän vuoden jälkeen lääkkeet pikku hiljaa. Ollut ilman jo 13 vuotta. Tietysti elämään kuuluu alamäkiä välillä kaikilla.
Vierailija kirjoitti:
Nauti tuosta alkuvaiheesta, se menee ohi.
Minulla Voxra pelasti elämän.
Voxra on sellainen, että se joko sopii tosi hyvin tai tosi huonosti, mulle sopii loistavasti. Nyt on suurimmat "vauhdit" häipyneet, jäljellä on tasainen, aikaansaapa ja hyvä fiilis.
Meinaatko, että menee kokonaan ohi vaikutus, että palaan lähtöruutuun vai sitä, että tämä "pirimäinen" olotila katoaa vain? Sekin riittää, että on hyvä olla ja toiveikas, että pystyn toimimaan normaalisti tai edes normaalimmin. Nyt syön vasta 75 mg mutta jos vaikutus lakkaa niin sitten kokeillaan varmaan nostaa.
Onnea voxrasta! :) Ap
Masennuslääkkeet eivät ole mitään ilopillereitä.
Ne eivät tee ihmistä yli-iloisiksi, yli energisiksi, eivätkä ihmiset niitä käytäessään hypi pöydille eivätkä kattoon.
Eivätkä tanssi ja lauleskele kaduilla ja maanteillä.
Masennuslääke tasaa mielialaa niin, että se masentunut kykenee elämään ja toimimaan, samoin kuin ennen sairastumistaan.
Masennuksessa on myös eri asteita. Jotkut vaipuvat masennukseen niin syvälle ja pahasti, etteivät kykene enää työelämään.
Jotkut niin pahasti, että henkilökohtainen hygienia ja kaikki asiat jäävät hoitamatta, koska pahasti masentuneelle, oma itse, koti, elämä ja koko maailma on yhdentekevä.
Masennusta tulee hoitaa jo ennenkuin noin syvälle ihminen depressiossa vajoaa.
On suurenmoinen asia, että lääketiede on pystynyt kehittämään lääkkeitä tähänkin sairauteen.
Eniten kaikkia sairauksia, ongelmia ja lääkityksiä arvostelevat ne, joilla on suppea ja rajoittunut kokemus elåmästä ja ympärstöstään ja ihmisistä kaikkinensa.
Lähes puoli miljoonaa työssä käyvää suomalaista, käyttää tälläkin hetkellä masennuslääkitystä.
Useat tilapäisesti, osa pitempään.
Ymmärränhän minä, ettei tämä mikään ilopilleri ole tai vastaus kaikkeen. Täytyy sanoa, että nautin silti tästä olotilasta todella paljon niin kauan kuin tätä kestää. Tämä on niin ihanaa verrattuna "normiolooni" mitä on jatkunut niin pitkään. Ap
Venla on hyvä lääke. Minulla se on luultavasti loppuelämän lääke. Olen viimeisen kahdenkymmenen vuoden ajan yrittänyt monta kertaa lopettaa ja ollut ilman lääkkeitä. Sitten on tullut taas masennus takaisin.
Masennus on ok silloin, kun siihen on syy. Minulla ei ole syytä masennukselle muuta kuin aivokemiat.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärränhän minä, ettei tämä mikään ilopilleri ole tai vastaus kaikkeen. Täytyy sanoa, että nautin silti tästä olotilasta todella paljon niin kauan kuin tätä kestää. Tämä on niin ihanaa verrattuna "normiolooni" mitä on jatkunut niin pitkään. Ap
Tiedän tunteen. Olen vähään aikaan taas elossa. Nauran ja koen mielihyvää. Elämä on mukavaa. Pidän siitä, että minua halataan, ei ahdista. Jaksan tehdä kotityöt. Ne ovat jopa mukavia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedän tunteen. Olen vähään aikaan taas elossa. Nauran ja koen mielihyvää. Elämä on mukavaa. Pidän siitä, että minua halataan, ei ahdista. Jaksan tehdä kotityöt. Ne ovat jopa mukavia.
Kyllä ja itsemurha-ajatukset ovat poissa, ei tulisi mieleenkään sellainen vaihtoehto vaan on kyllä hyvin absurdi ajatus. Käsittämätöntä miten paljon aivokemiat voivat vaikuttaa olotilaan ja jollakin lääkkeellä sitä pystyy vähän korjailemaan. Kaikkea hyvää sinne. Ap
On muuten pitemmässä käytössä vatsalle todella haitallinen lääke, älä ota tyhjään vatsaan. ÄLÄKÄ kännää tuon kanssa sitten, tekee monesta ihan raivohullun kännissä. Jos lopetat yli 4kk käytön tee se h i t a a s t i.
Tuleeko jotkut lääkkeet lopettaessa delirium vai sujuu erilailla?