Hoitoalan määräaikaisuudet
Taas lähtee, uus ennätys kahden päivän sijaisuus ja ei oo edes keikkatyö. On kurja olo, tää menee luihin ja ytimiin.
Kommentit (5)
Vierailija kirjoitti:
Voit hakea oikeutta itsellwsi myöhemmin, sillä ketjuttaminen on kiellettyä. Joskus aikoja sitten oli ketjutettu seitsemän vuotta ja siitä sai jo muhevat korvaukset! Pyydä apua ammattiliitosta.
Perhevapaat tulisi kieltää! Niistähän nuo määräaikaisuudet tulevat ei ollaan sairaana, lapsi on sairaana jne. ja määräaikainen joutuu paikkaamaan. Raskauden pitäisi olla peruste irtisanomiselle, silloin saisi työintoinen vakituisen työsuhteen ja sehän päättyisi joka tapauksessa, jos itse saa lapsia.
Ei kahden päivän sijaisuuksia voi teettää, yleensä ne kuuluu keikkatyön piiriin.
Vierailija kirjoitti:
Ei kahden päivän sijaisuuksia voi teettää, yleensä ne kuuluu keikkatyön piiriin.
Miksi muka ei voisi? Onko olemassa joku laki, joka tuon kieltää?
Tiedätkö, minulla on myös työnantaja joka on vuosia pätkinyt ja tehnyt kiusaa määräaikaisilla sopimuksilla. Minulle ja monelle muulle. Nyt se vinkuu ja kerjää vakkariksi, kun on monta paikkaa auki eikä yhtään hakijaa moneen kuukauteen. Hah, pitäköön tunkkinsa - aion tehdä töitä juuri niin kuin minä haluan.
Kohtelee huonosti hyviäkin työntekijöitä. Esimerkiksi viime kesänä lupasi minulle yhden palkattoman viikon, jota ei sitten yllättäen järjestynytkään. Se olisi ollut koko vuoden ainoa loma ja viikon olisi saanut ta itse valita. Nyt aion pitää kuukauden oman loman. Ehkä enemmänkin. Etsiä ehkä töitä muualta :) Toivottavasti sinäkin löydät asiallisen työnantajan tai esimiehen! Niitäkin on.
Voit hakea oikeutta itsellwsi myöhemmin, sillä ketjuttaminen on kiellettyä. Joskus aikoja sitten oli ketjutettu seitsemän vuotta ja siitä sai jo muhevat korvaukset! Pyydä apua ammattiliitosta.