Epäsopiva työpaikka
Miten toimisitte minun tilanteessani?
lähdin vakituisesta monivuotisesta työpaikastani kun olin melko kyllästynyt yksitoikkoiseksi kokemaani työhön, nyt uudessa saman alan työpaikassa tajusin tehneeni virheen. Työ sisältää paljon sellaista mistä minulla ei ole mitään hajuakaan, enkä koe onnistumisen fiiliksiä juuri ollenkaan. Haenko takaisin vanhaan paikkaan ( jos minua sinne edes otettaisiin), vai yritänkö sitkeästi opetella uuden työpaikan tavoille vaikka se aiheuttaakin stressiä.
Kommentit (5)
Työpaikka oli mielikuvissani juuri sellainen minkä halusinkin, en vain tiennyt tarpeeksi hyvin mitä kaikkea se sisältää ja tuntui että valinta tehtiin todella nopeasti, en oikein ehtinyt edes ajatella, kun jo olin uudessa työpaikassa. Motivaatiota uuden oppimiseen kyllä riittää, mutta inhoan tunnetta, että en osaa töitäni kunnolla, yritän vaan selviytyä työpäivistä. En olisi vaihtanut paikkaa jos olisin tiennyt mitä kaikkea on tulossa.
Minulle ovat kaikki työpaikat epäsopivia. Olen mieluummin kotona. Ihanaa.
Vierailija kirjoitti:
Työpaikka oli mielikuvissani juuri sellainen minkä halusinkin, en vain tiennyt tarpeeksi hyvin mitä kaikkea se sisältää ja tuntui että valinta tehtiin todella nopeasti, en oikein ehtinyt edes ajatella, kun jo olin uudessa työpaikassa. Motivaatiota uuden oppimiseen kyllä riittää, mutta inhoan tunnetta, että en osaa töitäni kunnolla, yritän vaan selviytyä työpäivistä. En olisi vaihtanut paikkaa jos olisin tiennyt mitä kaikkea on tulossa.
Hmm Jos motivaatiota riittää niin en näe tässä ongelmaa. Ymmärrän, että tuntuu epämiellyttävältä selviytyä töistä mutta olet siellä vasta aloittanut. Suosittelen, että asetat itsellesi esim jonkun aikaikkunan tyyliin 3kk. Jos tuona aikana et ole sopeutunut tehtäviin niin voit miettiä mitä seuraavaksi. Kannattaa myös pyytää kollegoilta tai esimieheltä tai asiakkailta palautetta / arviota omasta työstä. Onnistuuko sellainen? Se vain kertoo heille, että haluat kehittyä työssäsi ja otat kehityksen tosissasi. Tietysti jos sinulla on mahdollista neuvotella entisen työnantajan kanssa paluusta entiseen niin ei sitä mikään estä? Aina voi ottaa yhteyttä ja kysyä tilanteesta.
Moikka,
Onko sulla kiinnostusta tai motivaatiota olla uudessa työpaikassa? Jos työ tuntuu epämukavalta tai liian haastavalta niin onko sulla kuitenkin kiinnostusta oppia uusia tarvittavia taitoja?
Jos sinua ei innosta tai kiinnosta opittavat asiat ollenkaan niin suosittelisin miettimään millaisen työn tai työtehtäviä haluat suorittaa. Voithan mahdollisesti keskustella aiheesta työnantajan kanssa, jotta voit muokata työtehtäviä enemmän itsellesi sopivaksi ja delegoida muita tehtäviä toisaalle.
Ps. Olen nyt itse aloittanut uudessa työssä joka vaatii uusien asioiden opettelua (mm. Esiintymistä) ja olen epämukavuusalueeni ulkopuolella. Viimeaikoina työ on tuntunut henkisesti raskaalta, mutta olen kuitenkin motivoitunut oppimaan näitä uusia juttuja. Tässä tilanteessa epämukavuusalueella oleminen kannattaa vaikka tekisi mieli joskus vaan hautautua johonkin kaninkoloon tai lopettaa. Se olisi kuitenkin tässä tilanteessa luovuttamista.