Miksi te tupakoitsijat koette, että teillä on oikeus
myrkyttää muiden ihmisten hengitysilmaa?
Asuntooni tulee jatkuvasti tupakansavua. Onko kellään neuvoja kuinka saada ongelma pois päiväjärjestyksestä? Jos tilaan terveystarkastajan paikalle, joudunko maksamaan sen itse? Asun Helsingissä.
Kommentit (151)
Vierailija kirjoitti:
Palstalle näyttää pesiytyneen kasa tupakoijia ja nyt he löysivät tähän ketjuun. Samaa vanhaa puolustelua heillä, eivät voi katsoa peiliin, vaan aina aletaan keksiä jotain muuta, mikä muka on yhtä haitallista, kuten nyt tässä keskustelussa esiin tuodut alkoholinkäyttäjien tai lasten meluaminen - joo, nekin voivat olla häiritseviä, mutta eivät terveydelle haitallisia, kuten tupakansavu!!!!
Jos minulle huomautetaan jostain, että jokin käytöksessäni vaivaa, menen itseeni ja muuta käytöstäni, mutta tupakoijat ovat niin itsekästä sakkia, että eipä kiinnosta, vaikka muut kärsisivät heidän tupakoinnistaan miten paljon tahansa.
Ap, mistä asuntoosi tulee tupakansavua, ikkunoiden ja parvekkeen kautta vaiko kenties ilmanvaihdon?
Muiden metelöinti on hyvin vaarallista terveydelle, jos sen takia ei saa nukuttua. En ole ikinä polttanut, mutta kenenkään tupakointi ei ole minua suuremmin häirinnyt. No joo, kesällä ehkä vähän, jos haju tulee sisään avoimesta ikkunasta, mutta sekin ratkeaa ikkunan sulkemisella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tupakan savu on ällöttävää, mutta nykyään on jo todella paljon savuttomia taloyhtiöitä niin miksi ette hyödynnä niitä? Meillä naapuri valittaa savusta ja hajusta, kun on niin kamalaa ja muutti tuohon, vaikka tiesi asiasta. Ja paljon muitakin vaihtoehtoja oli. En ymmärrä miksi. Ja joo, koska he kokevat oman elämäntapansa oikeutetuksi niin kessuttelen samaan tapaan kuin ennenkin.
Naiset nyt vaativat aina muita tekemään asiat että oma tahto toteutuu vaikka mitään ei itse suostu tekemään asian eteen
No siis, tuntemani tupakoijat ovat nimenomaan naisia kaikki. Miten sukupuoli liittyy muka asiaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tupakan savu on ällöttävää, mutta nykyään on jo todella paljon savuttomia taloyhtiöitä niin miksi ette hyödynnä niitä? Meillä naapuri valittaa savusta ja hajusta, kun on niin kamalaa ja muutti tuohon, vaikka tiesi asiasta. Ja paljon muitakin vaihtoehtoja oli. En ymmärrä miksi. Ja joo, koska he kokevat oman elämäntapansa oikeutetuksi niin kessuttelen samaan tapaan kuin ennenkin.
Naiset nyt vaativat aina muita tekemään asiat että oma tahto toteutuu vaikka mitään ei itse suostu tekemään asian eteen
No siis, tuntemani tupakoijat ovat nimenomaan naisia kaikki. Miten sukupuoli liittyy muka asiaan?
Luepas tuo kommentti oikein ajatuksen kanssa ja vaikka tavuta se niin saatat huomata miksi sukupuoli liittyy asiaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Wt-sakki ei välitä muista. Röökiä naapuriin vaan.
Sehän se ei ole lainkaan weeteemäistä käyttäytymistä, kun joku muuttaa kerrostaloon, jossa saa tupakoida parvekkeilla ja alkaa sitten weeteemäisesti vaatimaan, että muiden asukkaiden pitäisi elää hänen sääntöjensä mukaan.
Toisten hengitysilman pilaaminen tuntuu olevan tärkeä oikeus.
Naapurin äijä vetelee röökiä koko ajan joka paikassa. Minä vetelen sen muijaa tilaisuuden tullen.
Vierailija kirjoitti:
Miksi alkoholinkäyttäjät kokee että heillä oikeus myrkyttää melullaan muiden asunnot?
Miksi hapannaamat kokee, että heillä on oikeus myrkyttää muiden hyvä mieli nyrpeilyllään?
Käärinpä sätkän ja menen kessulle,
Hassu kysymys. Valtio sen oikeuden on mulle antanut, kun voin kävellä kauppaan ja ostaa ne tupakit.
Lisääntyminen kuriin kirjoitti:
Miksi lisääntyneet kuvittelevat olevansa oikeutettuja jälkikasvunsa aiheuttamaan meteliin kerrostalojen asunnoissa, rappukäytävissä ja pihoilla?
Koiria kakitetaan yleisen kadun varrella, ikkunoiden alla. Sitten on niiden jätöspölyä kevät tulvillaan ja tauteja ja karvaa rapussa. Monesti päivässä, yleisissä tiloissa. Pysyisivät koiratkin vaan parvekkeellaan, stana, jämpti on niin.
Miksi te aloittajan kaltaiset hapannaamat katsotte oikeudeksenne myrkyttää ympäristönne koko ilmapiirin ja ladella muille, kuinka heidän tulee elää ?
Mitä omassa elämässänne olevaa epämiellyttävää asiaa te sillä oikein pakenette ?
En polta, mutta ukko polttaa ja ihan itse omistamansa asunnon vessassa eikä häiritse pätkääkään.
Käy myös välillä ulkona tupakkapaikalla kessuttelemassa, mutta kaltaisesi itseään muita parempana ja ylempänä pitävä naapuritalon ämmä ei voi olla tunkematta pottunokkaansa toisten asioihin.
Vierailija kirjoitti:
Komppaan sua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä tekee sinun elämäntyylistä sen oikeutetuimman kun vaadit muilta oikeuksien poistamista kun yrität kieltää muilta elämästä niin kuin haluaa?
Se, että en myrkytä muita ihmisiä elämäntyylilläni.
ap
Niinhän sinä luulet. Otatko varmasti kaikki mahdolliset allergiat huomioon joka asiassa mitä teet tai ethän käytä hajuvesiä kun joillain on hajusteyliherkkyys ja hengitystiet turpoavat umpeen hajuista?
Juuri näin. Näillä nipottajilla on koko koti täynnä raskaita kemiallisia hajuja joita he raikkaiksi tuoksuiksi nimittävät. Itsellä ei ole allergiaa eikä astmaa mutta nuo kemialliset hajusteet käyvät kyllä senverran henkeen, että yskiä pitää. Tupakansavu minua ei häiritse ollenkaan, vaikka vieressä joku polttelisi.
Itse asiassa en käytä hajusteita ja pyykkinikin pesen hajuttomilla aineilla. Eli ihan turhaan yrität etsiä oikeutusta tupakointiisi minusta. En edelleenkään häiritse naapureitani millään tavalla. Toivon samaa itselleni. Toisekseen hajuvedet ynnä muut eivät aiheuta syöpää toisin kuin tupakka.
ap
Vierailija kirjoitti:
Hassu kysymys. Valtio sen oikeuden on mulle antanut, kun voin kävellä kauppaan ja ostaa ne tupakit.
Oletko kuullut tupakkalaista mitään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Wt-sakki ei välitä muista. Röökiä naapuriin vaan.
Sehän se ei ole lainkaan weeteemäistä käyttäytymistä, kun joku muuttaa kerrostaloon, jossa saa tupakoida parvekkeilla ja alkaa sitten weeteemäisesti vaatimaan, että muiden asukkaiden pitäisi elää hänen sääntöjensä mukaan.
Toisten hengitysilman pilaaminen tuntuu olevan tärkeä oikeus.
Meillä on oikeus ja me teemme parhaamme.
Vierailija kirjoitti:
Miksi te aloittajan kaltaiset hapannaamat katsotte oikeudeksenne myrkyttää ympäristönne koko ilmapiirin ja ladella muille, kuinka heidän tulee elää ?
Mitä omassa elämässänne olevaa epämiellyttävää asiaa te sillä oikein pakenette ?
En polta, mutta ukko polttaa ja ihan itse omistamansa asunnon vessassa eikä häiritse pätkääkään.
Käy myös välillä ulkona tupakkapaikalla kessuttelemassa, mutta kaltaisesi itseään muita parempana ja ylempänä pitävä naapuritalon ämmä ei voi olla tunkematta pottunokkaansa toisten asioihin.
Ihmisillä on suurempi oikeus saada hengittää puhdasta ilmaa kuin teidän oikeutenne saada polttaa ja siten myrkyttää muiden ihmisten hengitysilmaa.
Elämässäni oleva epämiellyttävä asia on tupakansavu eli en halua hengittää myrkkyjä kodissani vain sen takia, että joku impulssikontrolliton nikotinisti haluaa myrkyttää muiden ihmisten hengitysilmaa.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Komppaan sua.
Mä kans meen sätkälle. Ei pysty oleen sisällä. Naapurin stanalla on vara paistaa sipulipihviä. Haisee kuulostelutorvia pitkin kämppääni. Joko teillä on stetoskoopit, jotta pysytte senäntakusten asioista perillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käy myös välillä ulkona tupakkapaikalla kessuttelemassa, mutta kaltaisesi itseään muita parempana ja ylempänä pitävä naapuritalon ämmä ei voi olla tunkematta pottunokkaansa toisten asioihin.Ihmisillä on suurempi oikeus saada hengittää puhdasta ilmaa kuin teidän oikeutenne saada polttaa ja siten myrkyttää muiden ihmisten hengitysilmaa.
Elämässäni oleva epämiellyttävä asia on tupakansavu eli en halua hengittää myrkkyjä kodissani vain sen takia, että joku impulssikontrolliton nikotinisti haluaa myrkyttää muiden ihmisten hengitysilmaa.
ap
Muuta muualle ja mielellään mahdollisimman kauas ihmisistä niin ei tarvitse häiriintyä mistään kanssaeläjän tekemisistä.
Jokaisella on oikeus omassa kotonaan elää kuten haluaa.
Kunhan noudattaa lakia ja järjestyssääntöjä ja mikäli tupakointia ei ole kielletty, jokainen voi sitäkin kotonaan harjoittaa, joko ihan asunnossaan tai parvekkeella.
Yläkerran iso leidi tuntee oikeudekseen jyskyttää jalkojaan niin, että kattoni tärisee.
Mutta olen löytänyt ratkaisun. Muutan pian.
Olen astmaatikko ja todella ärsyttää, että tupakoivat idiootit myrkyttävät hengitysilmaani tieten tahtoen. Täälläkin näkee, mikä on tupakoitsijoiden järjenjuoksun ja käytöstapojen taso.
Juuri näin. Näillä nipottajilla on koko koti täynnä raskaita kemiallisia hajuja joita he raikkaiksi tuoksuiksi nimittävät. Itsellä ei ole allergiaa eikä astmaa mutta nuo kemialliset hajusteet käyvät kyllä senverran henkeen, että yskiä pitää. Tupakansavu minua ei häiritse ollenkaan, vaikka vieressä joku polttelisi.