Naapuri yritti polttaa vanhan pariskunnan. Linkki. Vaaralliset pitäisi pitää paremmin kurissa!
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000009345491.html
Tuossakin tapauksessa tekijä vapautuu aikanaan ja silloin naapureiden pelko jatkuu. Lähestymiskielto oli jo ja se ei auttanut.
Mitä tällaisille voisi tehdä?
Kaverini on mt-ongelmainen. Sekosi 15 vuotta sitten. Pelkään häntä. Hän on välillä laitoksessa, mutta pääsee aina pois. Hän on lähettänyt minulle seikkaperäisiä viestejä, millä tavalla aikoo tap paa minut. Siis hyvän kaverinsa. Psykoosissa luulee minua venäjän ma fian kätyriksi.
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Taisivat olla jo hauraita ikäihmisiä, kun tämä nainen pystyi noinkin pitkään dominoimaan heitä. Ei meinaan joka taloon olisi asiaa tulla uhittelemaan, kun tulisi nyrkkiä ja kengänpohjaa vastaan heti kun nenä näkyisi ovesta tai ikkunasta. Siinä oli onnekas tuo vinksahtanut nainen, että selvisi itse ehjin nahoin.
Sehän se oli, että hauraita olivat. Mutta ei terveenkään kannata alkaa tapella vinksahtaneen kanssa.
Ja lisäksi: vaikka olisi nuori, niin olisi saattanut kuolla siinä vaiheessa kun tuo meinasi polttaa koko talon yöllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et estä kaveriasi somessa ja puhelimessa. Salaa tietosi tai muuta. Joillakin syynä voi olla alkoholi, väärä lääke tai jokin huume?
Kaverini soittaa tuntemattomasta numerosta. Hänellä on monta liittymää. Useampi prepayd ja 2 tavallista. En voi olla vastaamatta aina tuntemattomiin jne. Lisäksi tekstareita voi tulla päivässä vaikka yli 100.
Hänellä ei ole päihdeongelmaa vaan mielenterveysongelma.
Vaihda oma numerosi, laita salaiseksi ja katso ettei uutta numeroasi kukaan ilmoita sekopollalle.
Iso ruljanssi (vaihtaa joka paikkaan uusi numeroni) ja numero vuotaisi nopeasti.
Lisäksi en saisi varoitusta, jos ilmoittaa tulevansa tap pa maan.
Meillä on paljon yhteisiä kavereita.
Eivätkö kaverisi osaa olla antamatta numerosi, jos niin pyydät?
Eivät kaikki osaisi olla antamatta numeroani. Lievästi dementoitunut tätini on kaverini isän naapuri. Sieltä kaverini ainakin saisi uuden numeroni. Toki pidän tätiini yhteyttä. Ja onko reilua, että minä laitan numeroni salaiseksi. Sitten sitä ei saa toivotutkaan soittajat. Lisäksi miettikää nyt, miten monelle viranomaisellekin ihminen on elämänsä aikana antanut numeronsa.
Pitäisi olla keinoja saada mt-ongelmaiset hoidettua, jos he aiheuttavat muilla vaaraa. Kaverini on pakkohoidossa aina muutaman kuukauden, mutta pääse aina pois. Sitten vapaalla jättää lääkkeet heti. Suomen laki kieltää avohoidossa pakkolåäkitsemisen.
Kaverini katuu aina lääkittynä ja pyytelee kovasti anteeksi ja haluaa minun unohtavan. Hänhän oli sairas. Mutta sitten se sama meno jatkuu lääkkeiden lopettamisen jälkeen.
Aika erikoista ettei näitä vastaan ole mitään. Posiisin pitää viimekädessä turvattava, kun itse ei saa puolustautua, vaikka on yksi tapaus jossa haulikolla puolustaunut jätettiin tuomitsematta, hengenhädässä pitäisi tarkkaan miettiä onko hätävarjelun liioittelua, päätös sekunnissa, samalla eri oikeusasteetkaan osaa päättää vaikka päiviä aikaa miettiä, on typerää eikä oikeudenmukaista!
Vankilassa voi tämäkin löytää vertaistaan vastusta, jos innostuu siellä rähinöimään.
Vierailija kirjoitti:
Aika erikoista ettei näitä vastaan ole mitään. Posiisin pitää viimekädessä turvattava, kun itse ei saa puolustautua, vaikka on yksi tapaus jossa haulikolla puolustaunut jätettiin tuomitsematta, hengenhädässä pitäisi tarkkaan miettiä onko hätävarjelun liioittelua, päätös sekunnissa, samalla eri oikeusasteetkaan osaa päättää vaikka päiviä aikaa miettiä, on typerää eikä oikeudenmukaista!
Heittää vaikka sangollisen jäteöljyä naamalle. Onhan niitä "pehmeitäkin" keinoja tehdä joku puolustuskyvyttämäksi, tai tässä tapauksessa hyökkäys kyvyttömäksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heittää vaikka sangollisen jäteöljyä naamalle. Onhan niitä "pehmeitäkin" keinoja tehdä joku puolustuskyvyttämäksi, tai tässä tapauksessa hyökkäys kyvyttömäksi.
Auttaisi vain hetkeksi.
Kohta olisi se sekaisin oleva entistä kiukkuisempana hyökkäämässä.
Kaverini kertoi, että hänen läheisensä oli hyvin heikkokuntoisena samassa huoneessa aggressiivisen potilaan kanssa.
Se oli niin vaarallinen, että hoitajat sanoivat pelkäävänsä tätä.
Erittäin väärin, että heikkokuntoinen joutui tuollaisen kanssa samaan.
Onko kellään tietoa, miksi päiväkodeissa joudutaan käyttämään nykyään suojavarusteita?
Oliko psyykkisesti sairaat lapsen ennen jossain erikseen?
Tyttäreni rippikoulun ensimmäiseen tapaamiseen tuli poika, joka oli kyllä ihan sekaisin. Se puhui siellä kaikille vain ampuma-aseista yms. Sitä pelkäsivät kaikki. Onneksi ei tullu enää muihin tapaamisiin saati leirille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei uskoisi että moisia sekopäitä päästetään vapaalle jalalle.
Kyllä päästetään ja sehän se ongelma juuri onkin.
Jep ja ekana mitä tekee, niin käy ostamassa tulitikut ja päätyy taas lehtiin, kun yrittäny tuikkaa tuleen jonkun viattoman. Vankilaan takas ja 4v päästä pääsee ulos taas ja sama homma jatkuu. Ihan niinku michael penttilä. Aina sekin vetää vaan kylmäksi jonkun.
Tämä tuhopolttaja nainenhan kieltäytyi mielentilatutkimuksesa. Taisi tietää, että jotain vikaa löytyisi.
Vierailija kirjoitti:
Tämä tuhopolttaja nainenhan kieltäytyi mielentilatutkimuksesa. Taisi tietää, että jotain vikaa löytyisi.
Onko muka mahdollista kieltäytyä?
Miksi keskuudessamme sallitaan liikkuvan vapaana potentiaalisesti hyvinkin vaarallisia ihmisiä.
Pitäisi olla niin, että tehtäisiin kunnollinen arvio ja osa olisi loppuikänsä telkien takana.
Jos yhteiskunta vapauttaa vaarallisen ihmisen, yhteiskunnan pitäisi antaa miljoonakorvaukset uhreille tai niiden läheisille.
Taisivat olla jo hauraita ikäihmisiä, kun tämä nainen pystyi noinkin pitkään dominoimaan heitä. Ei meinaan joka taloon olisi asiaa tulla uhittelemaan, kun tulisi nyrkkiä ja kengänpohjaa vastaan heti kun nenä näkyisi ovesta tai ikkunasta. Siinä oli onnekas tuo vinksahtanut nainen, että selvisi itse ehjin nahoin.