Kysyykö teillä Tinder-deitit tuloja?
Olen nyt jonkun verran deittaillut ja miehet kertoo hyvin avoimesti palkkansa ja sijoitussalkun koon ja kysyvät ne myös minulta. Onko tää vaan nykypäivää, että puhutaan avoimesti rahasta?
N52
Kommentit (55)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osa on kysellyt. Olen lapseton 40-vuotias insinöörinainen ja kyllä varsinkin nuoremmat aina muistaa mainita, että insinöörillä on varmaan ihan hyvä palkka. Joku vitsaili sugar mama yms. juttuja. Ikäiseni varakkaammat miehet taas kertovat auliisti omista tuloistaan ja omistuksistaan. Olen nähnyt myös profiilin, jossa oli kuva pankkitilin saldosta 🙄
Tosta saldosta tuli mieleen, tapahtui kymmenisen vuotta sitten.
Olin kauppakeskuksessa jonossa pankkiautomaatille.Edessäni oli semmoinen tavallinen keski-ikäinen möhömahainen puolikalju mies.
Hän nosti rahaa ja tilasi tilin saldon kuitille, jota hän ei kuitenkaan ottanut mukaansa vaan jätti kuitin roikkumaan automaattiin.
Lähtiessään automaatilta iski mulle ja kaverilleni silmää ja nuolaisi huuliaan (oltiin silloin 19v).
Menimme automaatille, nostimme rahat, pyysimme kuitin joten samaan nippuun tuli tuon edellisen hepun kuitti myös.
Huvikseen tsekattiin mitä se edellisen ukon lappu näytti, noh saldo oli noin 250 000€.
Teki tuon ihan tahallaan, halusi vaan näyttää nuorille tytöille että massia on. Omalla tavallaan säälittävää.
N29
Sen lisäksi, että pankkitilinsaldo-profiilit tietysti muutenkin menee mauttomina vasuriin, niin ajattelen ainakin itse, että se kuva (tai tuon tyypin kuitti) on vaan juuri hetkeltä, kun on nostanut esim. asuntolainan, mutta ei vielä maksanut kauppahintaa. Aika moni varmaan nappaa siitä hetkestä kuvan, kun tilillä on poikkeuksellisen paljon rahaa.
Jos profiilissa on kuva pankkitilin saldosta, oletan sen olevan muokattu kuvankäsittelyohjelmalla. Ei kukaan järkevä rahoissaan oleva halua kintereilleen lokkeja tai huijareita. Tuo on siis todiste miehen älykkyystasosta - ei jatkoon.
Ukko40 kirjoitti:
Omakohtaisen kokemuksen mukaan valtaosa naisista kysyy rahasta.
Itse en leveile tai leuhki rahalla, mutta jos esim olen lomamatkalla luksuskohteessa ja laitan sieltä kuvia niin en tietentahtoen mene jonnekin slummiin jottei kukaan vaan tajuaisi missä olen.
Dubai on Dubai, st Barts on st Barts, big bear on big bear. Eri asia kuin rodos tai Hania.Ei suoraan, mutta sen verran yksityiskohtaisia kysymyksiä tulee työstä, kodista, ajokeista ja harrastusvälineistä että sen kyllä huomaa että mikä siinä on takana. Varallisuuden ja tulojen kartoitus.
Jotkut naamioivat sen ihailuksi tai ihmettelyksi, esim
"Eiks toi oo sikakallista?
"Tosta hommasta varmaan maksetaan hyvin paljon enemmän kuin meille hoitajille/ripsiteknikoille/sandwichartesaaneille"
"Mä oon kyl aina halunnu Barbadokselle mut eihän mul oo koskaan sinne varaa 😔 mut ehkä joskus sit"
Mitäs deitailet hoitajia/ripsiteknikkoja/sandwichartesaaneja. Onko akateemiset naiset liian tylsiä ja onko heillä liian vähän tekoripsiä? Kertoo tosin itsestäsi jotain, jos mielestäsi orjatyöllä rakennettu Dubai on hienompi kohde kuin Hania.
Kyllä minä voisin puhua ihan avoimesti rahasta, mutta en vielä viesittely- tai tapailuvaiheessa. Ymmärrän ja hyväksyn sen, että joillekin kumppanin tulotaso voi olla keskeisiä kriteereitä sille, aloitetaanko suhde, mutta silloin minä en ole oikea henkilö näille. Minulla kun on ihan toisenlaiset kriteerit ja haluan myös sellaisen kumppanin, jonka valinnassa tulotaso ei paina suuntaan eikä toiseen. En myöskään halua sellaista kumppania, joka yrittää tehdä vaikutuksen rahalla, koska se kertoo jotain siitä, mitä hän olettaa minusta, ja pieleen meni.
Ei ole kukaan koskaan kysynyt enkä ikinä kysyisi keneltäkään. Minusta on jotenkin tökeröä kysyä tuollaisia, aivan kuin pelkkä raha määrittää että kannattaako edes mennä treffeille. Jos toisen tuloilla on suuri merkitys niin eikö ihan vaan ammatin kysyminen selvitä jo aika paljon. Eri ammattien palkathan löytyy ihan googlaamalla. Ja kysymällä ammattia ei anna itsestään niin tökeröä vaikutelmaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kukaan koskaan kysynyt enkä ikinä kysyisi keneltäkään. Minusta on jotenkin tökeröä kysyä tuollaisia, aivan kuin pelkkä raha määrittää että kannattaako edes mennä treffeille. Jos toisen tuloilla on suuri merkitys niin eikö ihan vaan ammatin kysyminen selvitä jo aika paljon. Eri ammattien palkathan löytyy ihan googlaamalla. Ja kysymällä ammattia ei anna itsestään niin tökeröä vaikutelmaa.
Miten yrittäjän tulot googlataan. Ai niin verokoneesta, jos tietää nimen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten yrittäjän tulot googlataan. Ai niin verokoneesta, jos tietää nimen
No jos noin vaikeaksi menee, etsii sitten jonkun toisen deitin, jonka tulot on helpommin selvitettävissä, eikö?
Toisten tuloista tai muista raha-asioista kyseleminen on todella junttia. Yhtä hyvin voisi kysyä painoa tai yksityiskohtia intiimialueesta. Ei.
En deittaile, mutta olisipa outoa jos joku kysyisi tuollaista. Varmaan tiedustelisin että mihin hän sitä tietoa tarvitsee. Varmaan jo ammatista, autosta ja asuinpaikasta voi päätellä tulotasoa jos se joku kynnyskysymys on.
Suoraan harva kysyy, mutta kierrellen kyllä tiedustellaan asumismuoto, työpaikka, urakehitys, autot, mahdolliset kesäpaikat ja lomailut. Toki voidaan kysellä sijoittamisestakin ilman rahamääriä.
Pitäisin tätä melko normaalina varsinkin yli 30-vuotiaiden deittailussa.
Nämä ovat myös itselle köyhänä miehenä helppoja tapoja tunnistaa, että emme ole yhteensopivia, jos naiselle nämä asiat ovat tärkeitä.
Vierailija kirjoitti:
Toisten tuloista tai muista raha-asioista kyseleminen on todella junttia. Yhtä hyvin voisi kysyä painoa tai yksityiskohtia intiimialueesta. Ei.
Kyllä noitakin kysytään
Vierailija kirjoitti:
Suoraan harva kysyy, mutta kierrellen kyllä tiedustellaan asumismuoto, työpaikka, urakehitys, autot, mahdolliset kesäpaikat ja lomailut. Toki voidaan kysellä sijoittamisestakin ilman rahamääriä.
Pitäisin tätä melko normaalina varsinkin yli 30-vuotiaiden deittailussa.
Nämä ovat myös itselle köyhänä miehenä helppoja tapoja tunnistaa, että emme ole yhteensopivia, jos naiselle nämä asiat ovat tärkeitä.
Nojaa. Itselleni on kyllä tärkeää asumismuoto (en siis halua asua missä ja miten vaan), oma urakehitys, kesämäkkini ja tykkään lomalla esim. matkustella. Mutta ei tämä kumppania mihinkään velvoita - ei hänen tarvitse tykätä samoista asioista. Tähän astikin olen osannut asua, tehdä uraa, mökkeillä ja lomailla ilman miestä, joten miksi yhtäkkiä miehen panos näihin olisi tärkeä? Ja ei tarvitse miehen tulla mukaan mökille tai reissuun, jos ei kiinnosta - saa toki kaveriksi lähteä, jos haluaa.
Minulle yhteensopivuus tulee muista asioista: persoona, huumorintaju, arvomaailma, ajattelutapa, kiinnostuksenkohteet, jne. Ihan yhdentekevää onko jollain auto vai ei.
N44
Vierailija kirjoitti:
Mä olen esimerkiksi projektipäällikkö ja tällä tittelillä palkka on voi olla kaikkea 3500e/kk:sta vaikkapa 12000e/kk:hon. Että ei hirveästi kerro kyllä. Itselläni n. 8000e/kk. Että ei sitä nyt ihan kaikista ammateista noin vaan voi sanoa.
Aika usein naiset kysyvät noita asioita ennenkuin suostuvat tapaamaan.
Eikä tuo mies kerro varallisuutensa lisäksi itsestään mitään muuta, kuin että on lihava. Moni nainenkin on lihava ja monelle hoikemmallekaan ei lihavuus välttämättä ole turn-off, jos mies muuten on mukava/sopiva (vaikka case Herlevi).
Itsekin viimeksi baarissa satuin hetken vessajonossa juttelemaan erään vähän lihavanpuoleisen miehen kanssa. Tyyppi oli kuitenkin jotenkin tosi söpö, huomaavaisen ja ystävällisen oloinen. Varallisuudestaan tai ammatistaan en tiennyt mitään ja itse olen siis normaalipainoinen nainen (bmi22). Ihan hyvin olisin voinut tuosta miehestä kiinnostua, eikä se rahasta olisi johtunut. Meidän porukka nyt vaan vaihtoi sitten baaria, että se jäi siihen.