Kysyykö teillä Tinder-deitit tuloja?
Olen nyt jonkun verran deittaillut ja miehet kertoo hyvin avoimesti palkkansa ja sijoitussalkun koon ja kysyvät ne myös minulta. Onko tää vaan nykypäivää, että puhutaan avoimesti rahasta?
N52
Kommentit (55)
Omakohtaisen kokemuksen mukaan valtaosa naisista kysyy rahasta.
Itse en leveile tai leuhki rahalla, mutta jos esim olen lomamatkalla luksuskohteessa ja laitan sieltä kuvia niin en tietentahtoen mene jonnekin slummiin jottei kukaan vaan tajuaisi missä olen.
Dubai on Dubai, st Barts on st Barts, big bear on big bear. Eri asia kuin rodos tai Hania.
Ei suoraan, mutta sen verran yksityiskohtaisia kysymyksiä tulee työstä, kodista, ajokeista ja harrastusvälineistä että sen kyllä huomaa että mikä siinä on takana. Varallisuuden ja tulojen kartoitus.
Jotkut naamioivat sen ihailuksi tai ihmettelyksi, esim
"Eiks toi oo sikakallista?
"Tosta hommasta varmaan maksetaan hyvin paljon enemmän kuin meille hoitajille/ripsiteknikoille/sandwichartesaaneille"
"Mä oon kyl aina halunnu Barbadokselle mut eihän mul oo koskaan sinne varaa 😔 mut ehkä joskus sit"
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti olet sen tasoinen keneltä vaaditaan vähän omaisuutta, jotta viitsii paremmin tutustua.
Sä olet sen tasoinen etten haluaisi tutustua vaikka paskantaisit seteleitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei nykyisin olla kiinnostuneita kuin yhteiskunnallisesta statuksesta ja omaisuudesta. Muut seikat ovat toissijaisia.
Itse olen keski-ikäinen mies lihava mies, mutta jolla mittava omaisuus. Niin eipä ole ollut ongelmia löytää naisseuraa. Joten mielestäni tänä päivänä raha ratkaisee myös deittailussa.
Niin no iso osa naisista toki sanoo että raha ei ratkaise ihmissuhteissa. Mutta sitten on se pienempi osa jolle rahamiehet kelpaa - ja kyllä niitä sen verran paljon on että ei oo yksin tarvinnut olla.
Ukko40 kirjoitti:
Itse en leveile tai leuhki rahalla, mutta jos esim olen lomamatkalla luksuskohteessa ja laitan sieltä kuvia niin en tietentahtoen mene jonnekin slummiin jottei kukaan vaan tajuaisi missä olen.
Dubai on Dubai, st Barts on st Barts, big bear on big bear. Eri asia kuin rodos tai Hania.Ei suoraan, mutta sen verran yksityiskohtaisia kysymyksiä tulee työstä, kodista, ajokeista ja harrastusvälineistä että sen kyllä huomaa että mikä siinä on takana. Varallisuuden ja tulojen kartoitus.
"Tosta hommasta varmaan maksetaan hyvin paljon enemmän kuin meille hoitajille/ripsiteknikoille/sandwichartesaaneille"
"Mä oon kyl aina halunnu Barbadokselle mut eihän mul oo koskaan sinne varaa 😔 mut ehkä joskus sit"
Älä nyt, mä tein jo aika nuorena tosi kalliita reissuja kalliisiin paikkoihin. Laitoin vaan kaikki irtoavat rahat niihin, ja asuin sitten todella halvalla ja tyyliin pahvilaatikko televisiopöytänä jne. Eli ei siitä mitään voi päätellä, että reissaa kalliisti, ihan niin kuin ei siitäkään, että on kallis auto (voi olla käyttänyt siihen viimeiset/kaikki roposensa, tai jopa saanut sen auton käyttöönsä joltain muulta ilman omaa rahaa).
Sinänsä on siis huvittavaa tuo tulojen ja varallisuuden kalastelu (, jota tosiaan harrastaa myös miehet), kun asiat saa kyllä ainakin kevyessä suhteessa näyttämään juuri siltä, miltä haluaa.
Osa on kysellyt. Olen lapseton 40-vuotias insinöörinainen ja kyllä varsinkin nuoremmat aina muistaa mainita, että insinöörillä on varmaan ihan hyvä palkka. Joku vitsaili sugar mama yms. juttuja. Ikäiseni varakkaammat miehet taas kertovat auliisti omista tuloistaan ja omistuksistaan. Olen nähnyt myös profiilin, jossa oli kuva pankkitilin saldosta 🙄
Vierailija kirjoitti:
Ukko40 kirjoitti:
Dubai on Dubai, st Barts on st Barts, big bear on big bear. Eri asia kuin rodos tai Hania.Ei suoraan, mutta sen verran yksityiskohtaisia kysymyksiä tulee työstä, kodista, ajokeista ja harrastusvälineistä että sen kyllä huomaa että mikä siinä on takana. Varallisuuden ja tulojen kartoitus.
"Mä oon kyl aina halunnu Barbadokselle mut eihän mul oo koskaan sinne varaa 😔 mut ehkä joskus sit"Älä nyt, mä tein jo aika nuorena tosi kalliita reissuja kalliisiin paikkoihin. Laitoin vaan kaikki irtoavat rahat niihin, ja asuin sitten todella halvalla ja tyyliin pahvilaatikko televisiopöytänä jne. Eli ei siitä mitään voi päätellä, että reissaa kalliisti, ihan niin kuin ei siitäkään, että on kallis auto (voi olla käyttänyt siihen viimeiset/kaikki roposensa, tai jopa saanut sen auton käyttöönsä joltain muulta ilman omaa rahaa).
Sinänsä on siis huvittavaa tuo tulojen ja varallisuuden kalastelu (, jota tosiaan harrastaa myös miehet), kun asiat saa kyllä ainakin kevyessä suhteessa näyttämään juuri siltä, miltä haluaa.
Onhan se valinta tuokin, elää niinkuin virolainen. Kämppä jossain roskalaatikon alla viemärissä, kunhan auto on kallis ja baarissa tilipäivänä tilataan sitä kalleinta samppanjaa että muut varmasti näkee.
Yksi mies löysi hyvän aasinsillan tulojen kalasteluun uskontokeskustelusta. Kerroin siis, etten enää maksa kirkollisveroa ja hän sopivasti alkoi kyselemään, että niin mitä, säästit siinä sitten jotain xxx euroa kuussa? Ovela kettu. En langennut, hymyilin vain.
Moni kysyy. Ehkä noin 40% kysyy tavalla tai toisella. Tässä asiassa pitää olla hereillä ja olen yleensä valehdellut että olen pienituloinen. Todella hankalaa deittailla näin miehenä, mikäli kertoo ne tulonsa etukäteen, siinä kaivaa verta nenästään. Jos haetaan pelkästään seksiä, niin sitten asia on ihan eri.
Ei ole ikinä kysynyt enkä vastaisi, jos kysyisi. Pitäisi riittää tieto että pärjään omillani, enkä ole kenenkään muiden sijoitussalkuille menossa. Raha ei ole itselleni aihe, josta kiinnostaisi keskustella. Puolestani ne tyypit voivat deittailla toisiaan, joille raha on elämän arvoasteikossa yläpäässä, minä en ole sellaisille ihmisille sopiva henkilö.
Vierailija kirjoitti:
Osa on kysellyt. Olen lapseton 40-vuotias insinöörinainen ja kyllä varsinkin nuoremmat aina muistaa mainita, että insinöörillä on varmaan ihan hyvä palkka. Joku vitsaili sugar mama yms. juttuja. Ikäiseni varakkaammat miehet taas kertovat auliisti omista tuloistaan ja omistuksistaan. Olen nähnyt myös profiilin, jossa oli kuva pankkitilin saldosta 🙄
Tosta saldosta tuli mieleen, tapahtui kymmenisen vuotta sitten.
Olin kauppakeskuksessa jonossa pankkiautomaatille.
Edessäni oli semmoinen tavallinen keski-ikäinen möhömahainen puolikalju mies.
Hän nosti rahaa ja tilasi tilin saldon kuitille, jota hän ei kuitenkaan ottanut mukaansa vaan jätti kuitin roikkumaan automaattiin.
Lähtiessään automaatilta iski mulle ja kaverilleni silmää ja nuolaisi huuliaan (oltiin silloin 19v).
Menimme automaatille, nostimme rahat, pyysimme kuitin joten samaan nippuun tuli tuon edellisen hepun kuitti myös.
Huvikseen tsekattiin mitä se edellisen ukon lappu näytti, noh saldo oli noin 250 000€.
Teki tuon ihan tahallaan, halusi vaan näyttää nuorille tytöille että massia on. Omalla tavallaan säälittävää.
N29
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ukko40 kirjoitti:
"Mä oon kyl aina halunnu Barbadokselle mut eihän mul oo koskaan sinne varaa 😔 mut ehkä joskus sit"Älä nyt, mä tein jo aika nuorena tosi kalliita reissuja kalliisiin paikkoihin. Laitoin vaan kaikki irtoavat rahat niihin, ja asuin sitten todella halvalla ja tyyliin pahvilaatikko televisiopöytänä jne. Eli ei siitä mitään voi päätellä, että reissaa kalliisti, ihan niin kuin ei siitäkään, että on kallis auto (voi olla käyttänyt siihen viimeiset/kaikki roposensa, tai jopa saanut sen auton käyttöönsä joltain muulta ilman omaa rahaa).
Onhan se valinta tuokin, elää niinkuin virolainen. Kämppä jossain roskalaatikon alla viemärissä, kunhan auto on kallis ja baarissa tilipäivänä tilataan sitä kalleinta samppanjaa että muut varmasti näkee.
Suomessa on varsinkin tietyissä duunaripiireissä tapana oikeasti laittaa kaikki rahat kiinni autoon heti kun nuorena on saanut vähänkin rahaa kerrytettyä. Samaan aikaan eletään jollain kulutusluotolla.
Ja joo, itse olin siis opiskelija ja moni opiskelukaveri taas panosti siihen yksiöönsä, ja ihmettelivät, miten mulla on varaa matkustella, kun heillä ei ollut. Selitys löytyi juuri siitä, että ostin ne design-kalusteet vasta sitten, kun matkailun lisäksi niihinkin oli rahaa. Mihin kukakin siis rahansa käyttää.
Tuon ikäisistä miehistä kun on kyse, haluavat varmistua ettet ole heitä varakkaampi tai tienaa paremmin. Miehet eivät pidä siitä, että naisella on enemmän rahaa.
Nuoret miehet ovat tässäkin asiassa iloinen muutos parempaan.
No en nyt kenelle tahansa kertoisi. Tulee vähän fiilis että miehessä ei ole muuta kehuttavaa kuin raha tai tulot.
Vierailija kirjoitti:
Tuon ikäisistä miehistä kun on kyse, haluavat varmistua ettet ole heitä varakkaampi tai tienaa paremmin. Miehet eivät pidä siitä, että naisella on enemmän rahaa.
Tämä siis sillä oletuksella, että deittailet omaa ikäluokkaasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei nykyisin olla kiinnostuneita kuin yhteiskunnallisesta statuksesta ja omaisuudesta. Muut seikat ovat toissijaisia.
Itse olen keski-ikäinen mies lihava mies, mutta jolla mittava omaisuus. Niin eipä ole ollut ongelmia löytää naisseuraa. Joten mielestäni tänä päivänä raha ratkaisee myös deittailussa.
Niin no iso osa naisista toki sanoo että raha ei ratkaise ihmissuhteissa. Mutta sitten on se pienempi osa jolle rahamiehet kelpaa - ja kyllä niitä sen verran paljon on että ei oo yksin tarvinnut olla.
Hakeeko miehet vain huo raa yksityiskäyttöön vai miks teille on ihan ok, että nainen on kiinnostunut lähinnä teidän lompakosta?
Ja kyllä, nykyään myös miehissä tuntuu olevan paljon rahan perään olevia. Ei ole tuloja kyselty, mutta oletuksia tehty. Yksi jopa ehdotteli toisilla treffeillä ulkomaan reissua mun piikkiin. Joo, en enää tapaile ketään. Nykyään näköjään haetaan vain jotain, josta päästä hyötymään ja itse arvostan ihmisessä ihan muita asioita kuin sitä, miltä se näyttää paperilla ja käsipuolessa.
Vierailija kirjoitti:
Tää on muuten totta, että miehistä en ole ihan varma, kumpi on parempi, että naisella on rahaa vai ei ole. Tosin jos mies mieluummin ottaisi pienituloisen/vähävaraisen, ei hän kyllä olisi yhtään sellainen mies, kenen kanssa suhdetta haluaisin virittää (selvästi siis hakee sellaista valta-asetelmaa, jossa taloudellinen valta on hänellä ja tuo on mulle ihan oksetus).
Jotkut taas sitten arvostaa sitä, että nainen on tasa-arvoinen myös taloudellisesti, ja jotkut jopa sitä toista ääripäätä, että pienituloinen mies haluaa hyötyä hyvätuloisesta/varakkaasta naisesta.
Vierailija kirjoitti:
No onhan se hyvä tietää ettei toinen ole lompakkoloinen tai huonotuloinen. Ihan normaalia tutustumista mielestäni ja raha-asiat tulee käydä lävitse ensimmäisten treffien aikana. Tietenkään eurolleen ei tarvitse tulojaan tai säästöjään kertoa, kymmenen/sadantuhannen tarkkuus riittää.
Mielenkiintoista. Yhdeksäs yhteinen vuosi menossa, viides yhteinen vuosi avoliitossa, enkä edelleenkään tiedä puolisoni tuloja enkä omaisuutta. Eikä hän ole kysellyt minulta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin kauppakeskuksessa jonossa pankkiautomaatille.Edessäni oli semmoinen tavallinen keski-ikäinen möhömahainen puolikalju mies.
Hän nosti rahaa ja tilasi tilin saldon kuitille, jota hän ei kuitenkaan ottanut mukaansa vaan jätti kuitin roikkumaan automaattiin.
Lähtiessään automaatilta iski mulle ja kaverilleni silmää ja nuolaisi huuliaan (oltiin silloin 19v).
Menimme automaatille, nostimme rahat, pyysimme kuitin joten samaan nippuun tuli tuon edellisen hepun kuitti myös.
Huvikseen tsekattiin mitä se edellisen ukon lappu näytti, noh saldo oli noin 250 000€.
Teki tuon ihan tahallaan, halusi vaan näyttää nuorille tytöille että massia on. Omalla tavallaan säälittävää.
N29
Tuollaisen summan makuuttaminen käyttötilillä ei ole pelkästään säälittävää vaan typerää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin kauppakeskuksessa jonossa pankkiautomaatille.Edessäni oli semmoinen tavallinen keski-ikäinen möhömahainen puolikalju mies.
N29
Sen lisäksi, että pankkitilinsaldo-profiilit tietysti muutenkin menee mauttomina vasuriin, niin ajattelen ainakin itse, että se kuva (tai tuon tyypin kuitti) on vaan juuri hetkeltä, kun on nostanut esim. asuntolainan, mutta ei vielä maksanut kauppahintaa. Aika moni varmaan nappaa siitä hetkestä kuvan, kun tilillä on poikkeuksellisen paljon rahaa.
Onpas erikoinen ilmiö, jos jo alussa alkavat noita kertomaan. Olet varmaan tosi hyvännäköinen, kun miehet iskevät kaikki avut tiskiin heti ;)
Olen itse ihan hyvätuloinen sinkkuäiti (kylläkin vasta n. 40v), mutta huomaan kyllä, että miehet yrittää kalastella mun taloudellista tilannetta (tuloni jäävät juuri verokoneen alle, eli sieltä ei näy). Ei mulla kyllä olisi pokkaa ruveta kyselemään suoraan ja olisi aika turn-off, jos mies alkaisi listailemaan omistuksiaan ja tulojaan leuhkien.
Siis että lähinnä keskustelut on tasoa, mennäänkö tuohon hotelliin vai onko liian kallis jne. (siis jos oletus, että kumpikin maksaa oman osuutensa). Tai että saattavat kysyä, että olenko ostanut autoni jollain rahoituksella, omistanko kotini jne.