Mikä Ranskassa kiehtoo
Asiasta ei saanut kesksutella , jokten haluan tietää mikä oli sääntöjen vastaista. Lähetänkin kyselyn lehden toimistoon. Nyt alkaa mennä liian pitkälle.
Kommentit (62)
Olen ihastunut etelä Ranskaan. Ilmasto, luonnon kauneus, viini, paikallinen ruoka ja maisemat. Kun matkaa pienempiin kaupunkeihin ja kyliin, voi tuntea aidon ranskalaisen elämänrytmin. Kielitaito ja kohteliaat käytöstavat auttavat asiaa. Suosittelen.
Meri, taidehistoria, maalaustaide, monikerrosruusut, rannat, ilmasto, maaseutu ja luonto, puutarhat. Linnanraunioista ei tietoa, varmaan on matkailukohteita ja tiloja. Lisäksi se on lähellä monia muita maita, lienee reitit. Osa pitää musiikista ja laulusta. Leipomotuotteet ja juustot. Olisi mielenkiintoista tietää mitä kivilajeja Ranskassa on ja minkälaisia puroja / jokia, jos on?
Vierailija kirjoitti:
Meri, taidehistoria, maalaustaide, monikerrosruusut, rannat, ilmasto, maaseutu ja luonto, puutarhat. Linnanraunioista ei tietoa, varmaan on matkailukohteita ja tiloja. Lisäksi se on lähellä monia muita maita, lienee reitit. Osa pitää musiikista ja laulusta. Leipomotuotteet ja juustot. Olisi mielenkiintoista tietää mitä kivilajeja Ranskassa on ja minkälaisia puroja / jokia, jos on?
Heh, kyllä Ranskassa on jokia ja purojakin.
Itse en tykännyt Ranskasta. Kaupungeissa likaista ja haisee pahalta. Englannin kielellä palvelua saa huonosti. Sikäläiset ns. huippuviinitkään eivät nyt ole niin kummoisia, saman tasoista laatua saa muualta paljon halvemmalla. Jo pelkästään Euroopassakin on paljon paikkoja joissa rahalleen saa yleisesti paremmin elämyksellistä vastinetta.
Ei minulla mitään Ranskaa vastaan ole, mutta en vain ymmärrä miksi jotkut jaksavat olla siitä maasta niin tohkeissaan.
Vierailija kirjoitti:
Itse en tykännyt Ranskasta. Kaupungeissa likaista ja haisee pahalta. Englannin kielellä palvelua saa huonosti. Sikäläiset ns. huippuviinitkään eivät nyt ole niin kummoisia, saman tasoista laatua saa muualta paljon halvemmalla. Jo pelkästään Euroopassakin on paljon paikkoja joissa rahalleen saa yleisesti paremmin elämyksellistä vastinetta.
Ei minulla mitään Ranskaa vastaan ole, mutta en vain ymmärrä miksi jotkut jaksavat olla siitä maasta niin tohkeissaan.
Mene maalle pikkukaupungissa ja rannalle. Miksi pitäisi aina mennä suurkaupunkiin tai pahimpaan.
Mikä nyt milloinkin. Kaikissa maissa on puolensa.
Arroganssi, ulkonäkökeskeisyys, sellainen toksinen uho Gallian kukoilla, sääntöjen jatkuva rikkominen (esim. autoilla paukutellaan päin seinää jatkuvasti, että kaikki ovet klommolla, oletteko huomanneet?).... Siinäpä ne päällimmäiset.
Tuuheat tummat hiukset ja kulmakarvat
Oli -80-luvulla ja -90-luvun alussa ihana maa matkailla. Kierrellä ja viipyä pidempäänkin. Onhan siellä nähtävää ja koettavaa vaikka kuinka. Etelä-Ranska oli parasta seutua ja tietysti Alpit.
Tällä vuosituhannella olen käynyt kaksi kertaa eikä ihan samaa vaikutusta enää tee kuin nuorena. Hirveät helteet joka kesä...
Vierailija kirjoitti:
Et vastannut aloitukseen; "Mikä Ranskassa kiehtoo?"
Vierailija kirjoitti:
Hyvä ruoka.
Pataruuat ja leivonnaiset joo mutta pihvit on surkeita! Leikkaavat lihan väärin päin jolloin se tuntuu pehmeältä mutta suussa ihan purukumia.
Viinitkään ei sovi mun suuhun, liikaa tanniinia ja hapokkuutta.
Oletteko huomanneet, että Ranskasta tykkäävät yleensä vain ne, jotka osaavat ranskaa.
Vierailija kirjoitti:
Oletteko huomanneet, että Ranskasta tykkäävät yleensä vain ne, jotka osaavat ranskaa.
Sepä se. Kieli avaa ovet
Vierailija kirjoitti:
EIm Loire. laakso on täynnä (asuttuja) linnoja. Bretagnen rannikollakin on mielenkiintoisia rauniolinnoja. Koko maassa satoja!
Kieli. Joka on yhtä kaunista kuin suomi ja italia ja portugali ja puola.
En ole käynyt kuin Pariisissa, mutta rakastan sitä. Todella kaunis kaupunki, paljon nähtävää. Toisin kuin väitetään, kaikkialla oli siistiä ja ihmiset ystävällisiä. Puhun vain vähän ranskaa, joten kielitaidosta ei ole kyse.
Asterix, lämmin ilmasto, vihreän vaaleansininen meri, kieli
Mikä missäkin maassa ketäkin kiehtoo...
Minulle Ranska on runsaudensarvi kuten Italiakin, paljon nähtävää, historiaa, hieno luonto ja kaunis kieli molemmissa.