Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nukutteko te muutkin huonosti?

Vierailija
24.01.2023 |

Nukkumisesta ei meinaa enää tulla mitään. Heräilen ja heräilen ja pyörin sängyssä enkä saa rauhoituttua. Tämä toistuu yö yön jälkeen. Uudelleen ja uudelleen.
En keksi missä on vika. Tuuletan, alennan makuuhuoneen lämpöä ja yritän rauhoittua yötä vasten. Mikään vaan ei auta.
Onko muilla samaa?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosikymmeniä, mutta siihenhän on yksinkertaisia ratkaisuja. Itsekin kärsin pitkään kun mun nuoruudessa pidettiin unettomuutta suunnilleen mielisairautena eikä oikein kehdannut pyytää uni- tai nukahtamislääkkeitä. Nyt on aina resepti voimassa, melatoniinit lisäksi ja jostain maailmaltahan saa ostettua ilman reseptiäkin. 

Hyväunisiltahan aina saa näitä "hyviä" vinkkejä, ja iltapäivälehdistä. 

Vierailija
22/29 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi muittenkin pitäisi nukkua huonosti jos sinä nukut? Ärsyttää nämä aloitukset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älylaitteet ja niistä tuleva valo. Jossakin vaiheessa kun ihmisiä alkaa pudota keikasta ja burnout outit lisääntymään, tähän herätään.

Minulla älylaite ei ainakaan vaikuta pätkääkään. Pelaan joka ilta siihen saakka, että alan nukkumaan.

Vierailija
24/29 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi muittenkin pitäisi nukkua huonosti jos sinä nukut? Ärsyttää nämä aloitukset.

Ei tarvitse, mutta moni varmasti nukkuu. Heiltä ap haluaa vertaistukea. Jos sinä et kuulu tähän ryhmään niin kannattaa osallistua johonkin toiseen keskusteluun.

Vierailija
25/29 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juotko alkoholia? Minä juon ja uni ei aina hyvää. Kun pidän tipattomia jaksoja niin parin viikon kuivan kauden jälkeen uni on syvää ja katkotonta.

Vierailija
26/29 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juotko alkoholia? Minä juon ja uni ei aina hyvää. Kun pidän tipattomia jaksoja niin parin viikon kuivan kauden jälkeen uni on syvää ja katkotonta.

Tämä on huomionarvoinen pointti. Jo yksi viinilasi illalla riittää häiritsemään syvää unta. Vaikka monella onkin se mielikuva, että  lasillinen ennen nukkumaan menoa rentouttaa ja siten parantaa yöunta, se ei pidä paikkaansa. 

Vierailija
27/29 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älylaitteet ja niistä tuleva valo. Jossakin vaiheessa kun ihmisiä alkaa pudota keikasta ja burnout outit lisääntymään, tähän herätään.

Kyllä meitä unettomia on ollut ihan aina. Voisin maksaa siitä, että näkisin ja kokisin maailman noin naivisti kuin sinä. "Pistä vaan pää tyynyyn ja ala nukkua", vai mitä?

Vierailija
28/29 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on huomionarvoinen pointti. Jo yksi viinilasi illalla riittää häiritsemään syvää unta. Vaikka monella onkin se mielikuva, että  lasillinen ennen nukkumaan menoa rentouttaa ja siten parantaa yöunta, se ei pidä paikkaansa. 

Itse otan lasillisen viiniä kerran vuodessa. Yleensä jouluna. Olen nukkunut hyvin viimeksi noin vuonna 2001.

Vierailija
29/29 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukun päiväunilla niin hyvin, 3tuntia ja ihan kuin oisi aamu kun herään. Kuitenkin yöt vaihtelee, joskus 7t joskus 4t.  On vanheneminen ärsyttävää. Tosin itsellä vaikuttaa kun on kipuja, ihan aina ei viitsi buranaa ottaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yksi