Katoamistapaus, joka on jäänyt vaivaamaan eniten?
Rahoituksen opiskelua vältellessäni aloin miettimään eri katoamistapauksia ympäri maailmaa. Minua vaivaamaan on jäänyt monikin eri tapaus. Kuitenkin eniten minua on aina vaivannut Andrew Gosdenin tapaus. Aina välillä päähän putkahtaa ajatus, että mitähän hänelle on käynyt.
Kyseessä siis 14-vuotias englantilainen poika, joka tavallisena arkipäivänä vuonna 2007 skippasi koulun, meni takaisin kotiin ja otti junan Lontooseen. Hänet on viimeksi nähty juna-asemalla Lontoossa, minkä jälkeen hänestä on vain muutama ei-vahvistettu havainto. Mikä on sinun teoriasi?
Mitkä katoamiskeissit ovat teille jääneet pyörimään mielessä? Laitetaan teoriat tulille!
Kommentit (362)
Vierailija kirjoitti:
Jyrki Korkiakoski. Katosi 20.11.1993 Heinolassa. Opiskelin silloin siellä ja asia vaivasi ihmisiä silloin kovin.
Eikös hänen jalkateränsä löydetty myöhemmin?
Amerikassa joku kundi meni baariin ja katosi,ei siis koskaan poistunut baarista.
Vierailija kirjoitti:
Amerikassa joku kundi meni baariin ja katosi,ei siis koskaan poistunut baarista.
Brian Shaffer
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hanhivaaran tapaushan on selvä juttu mitä tapahtui, joten ei kiinnosta.
Mielenkiintoisimmat ovat Räisänen, Mertanen-Wehner ja Silander sekä tämä pohjoisesta ollut uskovaisen perheen tyttö joka katosi Amerikkaan.
No mitä Antille tapahtui?
En uskalla kirjoittaa, mutta paikalliset tietää.
Aika varma että Antti on tapettu.
Ja uskon paikallisten tietävän asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoisimmat ovat Räisänen, Mertanen-Wehner ja Silander sekä tämä pohjoisesta ollut uskovaisen perheen tyttö joka katosi Amerikkaan.
Eli et tiedä.
En halua syytettä.
Jos oikeasti tietäisit niin tietäisit myös, että poliisille voi ilmoittaa tietonsa nimettömänä.
Kyllähän se Raisa Räisäsen kohtalo mietityttää aina vaan. Alusta saakka olen sitä seurannut. Myös Birgitta Silanderin katoamisjuttu on mystinen.
Riina Mäkisen tapaus olisi myös kiva saada selville ja nyt tämä marraskuinen Rasmus Takaluoman katoaminen.
Vierailija kirjoitti:
Se nunna, joka lähti Itä-Suomessa katsomaan tulipaloa ja katosi. Joku 10 vuotta sitten.
Nunna katosi 2017.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika varma että Antti on tapettu.
Ja uskon paikallisten tietävän asiasta.
Paikalliset tietää, kukaan ei puhua ja poliisia ei kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Asha Degreen katoaminen on kyllä todella karmiva tapaus, tyttöparka. Viimeinen havainto hänestä oli autotien varrella yöpuvussa, myskyisenä yönä, siitä juoksi pimeään metsään. Hän oli poikkeuksellisen arka lapsi ja elänyt hyvin suojattua ja rajoitettua elämää. Silti jokin sai hänet pakkaamaan reppunsa ja lähtemään yksin pimeään, myskyiseen yöhön.
Joku aikuinen on hänet saanut tuolla tavalla lähtemään, mutta kuka ja miten?
Ihan kamala tapaus.
Tästä vielä sen verran, että minusta sen täytyy olla joku, johon hän on jollain lailla luottanut, koska hän oli tosiaan poikkeuksellisen arka ja varovainen lapsi ja hänen elämänsä oli hyvin tarkkaan rajattua siinä keitä hän tapasi ja missä kävi. Ei ilmeisesti myöskään ollut nettiä hänen käytössään. Eli tuntuu, että sen, joka sai hänet houkuteltua tuolla tavalla lähtemään, on pakko olla joku tuttu.
Tuntuu siltä, että onkohan tätä tapausta tutkittu niin tarkkaan kuin olisi voitu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä muistan uutisen, jossa perheen tyttö katosi hotellilta ja tällä tytöllä oli eri väriset silmät.
Mitäköhän sillekin tytölle tapahtui?Mä muistan sen tytön kasvot ja nimet oon unohtanut ja hämärästi muistan sen tapahtuma kulun, kun joskus katsoin dokumenttia siitä tapahtumasta.
Madeleine McCann? Murhattu, ja tekijäkin on jo tiedossa mutta ei ilmeisesti (vielä) tarpeeksi aukottomia todisteita.
Juuri hän.
Siinä dokumentissa syytettiin jotain tuntematonta miestä ja äitiä, mutta totuutta koko tapahtumaan ei selvinnyt.
Eihän tyttöä olla vieläkään löydetty ja vanhemmatkin ovat haihtuneet jonnekin kun heitä alettiin syyttää lapsensa katoamisesta.
Vierailija kirjoitti:
Sanna Anttila on se Amerikassa kadonnut.
Itsekin olen katsonut sitä ohjelmaa. En voi kuvitella pahempaa kuin jonkun läheisen katoaminen. Varmasti pahinta on se, ettei tiedä mitä kävi tai missä toinen on.
Kadonneet-ohjelmasta huomaa kuitenkin sen, kuinka vanhemmat eivät tunne lapsiaan tai kieltävät kaiken. Esimerkiksi jos kaverit sanoo kadonneen käyttäneen huumeita, tai olleen masentunut, vanhemmat kieltävät kaiken. Esimerkkinä Bryce Laspisan tapaus.
Muistan itsekin tämän kyseisen tapauksen. Muistaako joku henkilön nimen?
Tämä oli myös todella kummallinen juttu. Jäljillä-podcast tehnyt tästä hyvän jakson. Itse uskon, että eksyivät reitiltä (ja mahdollisesti toinen loukkaantui) ja sitten jäivät viidakkoon. Valokuvat olivat toisaalta mielenkiintoisia. Tuskin koskaan tulee vastauksia, sillä totuus jäi viidakkoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanna Anttila on se Amerikassa kadonnut.
Tästä tuli just minun mielestä mielenkiintoisin katoamistapaus ikinä. Varmaan ainoa suomalainen kadonnut, joka on todennäköisesti edelleen elossa. Koko homma on ihan kuin jostain elokuvasta.
Tulevaekonomi kirjoitti:
Tämä oli myös todella kummallinen juttu. Jäljillä-podcast tehnyt tästä hyvän jakson. Itse uskon, että eksyivät reitiltä (ja mahdollisesti toinen loukkaantui) ja sitten jäivät viidakkoon. Valokuvat olivat toisaalta mielenkiintoisia. Tuskin koskaan tulee vastauksia, sillä totuus jäi viidakkoon.
Niin mikä?
En nyt saa päähäni kadonneiden nimiä, mutta muistaako joku sen tapauksen jossa 2 tyttöä oli vaeltamassa jossain sademetsässä? Kamera löytyi ja siellä oli niitä outoja pimeän aikaan otettuja valokuvia.
Andrew Gosdenin tapaus oli kyllä kuumottava. On kyllä varmaan lähtenyt Lontooseen tapaamaan jotain, tämä oli ennalta sovittu. Sitten on käytetty hyväksi ja tapettu :( en ole lukenut näitä uusimpia käänteitä, täytyy käydä katsomassa.
Kadonneen malesialaiskoneen kohtalo kiinnostaisi!