Katoamistapaus, joka on jäänyt vaivaamaan eniten?
Rahoituksen opiskelua vältellessäni aloin miettimään eri katoamistapauksia ympäri maailmaa. Minua vaivaamaan on jäänyt monikin eri tapaus. Kuitenkin eniten minua on aina vaivannut Andrew Gosdenin tapaus. Aina välillä päähän putkahtaa ajatus, että mitähän hänelle on käynyt.
Kyseessä siis 14-vuotias englantilainen poika, joka tavallisena arkipäivänä vuonna 2007 skippasi koulun, meni takaisin kotiin ja otti junan Lontooseen. Hänet on viimeksi nähty juna-asemalla Lontoossa, minkä jälkeen hänestä on vain muutama ei-vahvistettu havainto. Mikä on sinun teoriasi?
Mitkä katoamiskeissit ovat teille jääneet pyörimään mielessä? Laitetaan teoriat tulille!
Kommentit (362)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Piia Ristikankareen katoaminen. Ei taida olla edes epäiltyä tai mitään. Liftaamislinja on se mitä ajatellaan tapahtuneen.
Antti Hanhivaaran katoamisen tutkimattomuus. Mitä ihmettä siellä on taustalla kun ei ole edes haluttu tutkia kunnolla. Siltä ainakin vaikuttaa.
Piian hävitti Paimiolainen raiskausjengi. Osa tekijoistä on vieläkin elossa.
Onko tämä tieto kulkeutunut poliisille?
Vierailija kirjoitti:
Seuraan tuota amerikkalaista Kadonneet ohjelmaa. Jos lapsi tai nuori jää kateisiin niin kyllähän se surulliselta tuntuu. Raisa Räsäsen katoaminen on tietysti mietityttänyt jo yli 20v. Ja tietysti Rasmuksen katoaminen.Ihmettelen kun tapauksesta ei enää kirjoiteta.
Mitä noista enää kirjoittelemaan kun kaikki on jo sanottu...?
Mä muistan uutisen, jossa perheen tyttö katosi hotellilta ja tällä tytöllä oli eri väriset silmät.
Mitäköhän sillekin tytölle tapahtui?
Mä muistan sen tytön kasvot ja nimet oon unohtanut ja hämärästi muistan sen tapahtuma kulun, kun joskus katsoin dokumenttia siitä tapahtumasta.
Vierailija kirjoitti:
Mä muistan uutisen, jossa perheen tyttö katosi hotellilta ja tällä tytöllä oli eri väriset silmät.
Mitäköhän sillekin tytölle tapahtui?Mä muistan sen tytön kasvot ja nimet oon unohtanut ja hämärästi muistan sen tapahtuma kulun, kun joskus katsoin dokumenttia siitä tapahtumasta.
Madeleine McCann? Murhattu, ja tekijäkin on jo tiedossa mutta ei ilmeisesti (vielä) tarpeeksi aukottomia todisteita.
Tuttavani katosi laivalla 1980-luvulla. En tiedämitä tapahtui. Varmaan putos laivasta. En ollut reissulla mukana. Raisan katoamisesta on tosi paljon kirjoitettu mutta kun on noin paljon kulunut siitä vuosia niin taitaa jäädä pimentoon. Eikös sen laulaja Sonja Lumpeenkin veli kadonnut. Taisi olla joku vene tai laivaonnettomuus mutta veljeä ei löytynyt.Vanha juttu.
Susan Powell. Tai no, kuollut tietysti, mutta missä on ruumis.
Kremersin ja Froonin tapaus vaikka väitetysti pieniä ruumiin jäänteitä löytyi (mm jalkaterä).
Lyhyesti: naiset lähtivät patikoimaan paikallista reittiä, katosivat. Löytyi vain reppu jossa kamera ja kännykät. Kamerassa selittämättömiä kuvia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hanhivaaran tapaushan on selvä juttu mitä tapahtui, joten ei kiinnosta.
Mielenkiintoisimmat ovat Räisänen, Mertanen-Wehner ja Silander sekä tämä pohjoisesta ollut uskovaisen perheen tyttö joka katosi Amerikkaan.
No mitä Antille tapahtui?
En uskalla kirjoittaa, mutta paikalliset tietää.
Eli et tiedä.
En halua syytettä.
Andrew Gosden on itsellänikin se eniten mietityttävä katoamistapaus. Uskon että hän lähti Lontooseen pitämään vähän hauskaa ja joutui siellä jonkun ennestään tuntemattoman surmaamaksi. Tekijällä mahdollisesti hyväksikäyttömotiivi. Ap:n kannattaa tutustua tapauksen viimeisimpiin käänteisiin, mm. Redditissä on hyvää keskustelua aiheesta.
Suomalaisista askarruttavin on Birgitta Silanderin kohtalo, koska hän katosi aika keskeiseltä paikalta Helsingissä keskellä päivää, mikäli matkakortti ja puhelin olivat vielä hänen hallussaan kun niistä saatiin viimeiset havainnot. Myös Maarit Haantie on mietityttänyt vuosia. Toivon kovasti, että koko epäillyn Järvenpään sarjamurhaajan juttukokonaisuus selviäisi.
Amerikkalaisen perheen lapset, monta lasta katosi kodin palossa, mutta talosta ei lasten jäänteitä löytynyt.
Joku ulkopuolinen poltti talon. Oliko joskus 1920-1950 luvulla. Italialainen perhe, joka muutti amerikkaan. Mafiaakin epäilivät. Jäivät kadoksiin.
Mihin eräs tuttuni katoni vuonna 2007. Hän vain lopetti yhteydenpidon kuin seinään ilman mitään selitystä ja ainakin minusta ilman mitään ennakoivaa syytä. Puhuimme puhelimessa ja hän vain lopetti puhelun kesken lauseen eikä sen jälkeen enää ottanut koskaan yhteyttä minuun. Myöskään hänen omaiset eivät vastanneet mitään yhteydenottoihini.
Nuo kadonneet lapset olivat Sodderin lapset. 5 jäi kadoksiin.
Vierailija kirjoitti:
Aili Sarpion katoamistapaus! Mitä ihmettä tuolle mummolle tapahtui?
Tämä on todella outo, samoin sen nunnan katoaminen.
Ulkomaisista tapauksista Jennifer Kesse.
Vierailija kirjoitti:
Teemu Puumala.
Tämä. Poliisin toiminta todella erikoista mitä tähän tapaukseen tulee. Tekijät elelee rauhassa vapaalla jalalla.
Vierailija kirjoitti:
Mihin eräs tuttuni katoni vuonna 2007. Hän vain lopetti yhteydenpidon kuin seinään ilman mitään selitystä ja ainakin minusta ilman mitään ennakoivaa syytä. Puhuimme puhelimessa ja hän vain lopetti puhelun kesken lauseen eikä sen jälkeen enää ottanut koskaan yhteyttä minuun. Myöskään hänen omaiset eivät vastanneet mitään yhteydenottoihini.
Kerro lisää, mistä puhuitte, miten ystävä käyttäytyi, etkö ole nähnyt edes omaisia tuon jälkeen? Jäi kyllä kutkuttamaan
17-vuotiaan Markkus Ansbergin katoaminen etelävirolaisessa Võrun kaupungissa vuonna 2015.
Ei jälkeäkään ole löydetty.
Asha Degreen katoaminen on kyllä todella karmiva tapaus, tyttöparka. Viimeinen havainto hänestä oli autotien varrella yöpuvussa, myskyisenä yönä, siitä juoksi pimeään metsään. Hän oli poikkeuksellisen arka lapsi ja elänyt hyvin suojattua ja rajoitettua elämää. Silti jokin sai hänet pakkaamaan reppunsa ja lähtemään yksin pimeään, myskyiseen yöhön.
Joku aikuinen on hänet saanut tuolla tavalla lähtemään, mutta kuka ja miten?
Ihan kamala tapaus.
Aili Sarpio joka katosi reumasairaalasta vuonna 1988. Ihme ettei ruumista ole tähän päivään mennessä löydetty.