Tajusin olevani parisuhteessa elävä incel
Tilanne on jatkunut jo jonkin aikaa ja mennyt vain pahemmaksi. Suhteessa on kyllä hellyyttä ja viihdymme yhdessä, mutta varsinainen seksi on hiipunut olemattomiin ja se aiheuttaa katkeruutta ja jopa unettomuutta.
Parisuhdestatus ja hölmön toivo, että tilanne johonkin muuttuu vain pahentavat tilannetta, kun moraalikoodisto ei salli seksin hakemista muualta.
Ei tämmöinen peli vetele. Nyt on muutoksen aika.
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Hyvä, että vihdoinkin olet tajunnut tehdä jotain ongelmalle.
Sitä on vaan luullut ja toivonut, että kääntyy paremmaksi, enää en usko että kääntyy. Olen nyt omasta puolestani testannut seksittömyyttä sillä tavalla että en edes ehdottele, halut ja tarve eivät vaan ole kadonneet mihinkään. Tämä puutteessa eläminen käy terveyden päälle ja katkeroittaa.
Vaihtoehdot
1) Salasuhde: tämä voisi olla toisen kannalta paras, jos haluaa kuitenkin jatkaa tämmöistä kimppa-asumista. Mistä ei tiedä, niin se ei vahingoita. Luulen vaan että itselleni se ei riittäisi, koska olen kokonaisvaltainen parisuhdeihminen ja vaikka seksi ilman tunteita voikin olla ok, niin tunteiden kanssa se on paljon parempaa.
2) Luvan kanssa vieraisiin: tuskin onnistuu edes ajatustasolla. Kumppani on sen verran mustasukkainen ja tämä olisi todennäköisesti vain välivaihe eroamiselle.
3) Ero pitkästä suhteesta ja sitten uutta matoa koukkuun.
4) Kiristää ja painostaa toisen seksiin erolla uhkaamalla: Sääli- tai velvoiteseksi on niin huonoa, että sitä en edes halua.
Mitä muita vaihtoehtoja?
Sulla on oikeasti käytössä vain kolme ekaa vaihtoehtoa.
Miksi pitää olla tommosessa suhteessa? Kulissit?
Lähde nyt jo kävelemään. Mitään hyvää ei enää ole tarjolla.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki muu paitsi seksi toimii ja se on aika paljon. Nyt olen testannut sen että seksittömyys on itselleni kynnyskysymys.
Kulisseja ei ole, mutta sukulaisuussuhteita, yhteisiä kummilapsia ja ystäviä, joihin ero varmasti vaikuttaisi. Sijoitustermillä uponneet kustannukset. Koitan tässä ajatella hieman laajemmin kuin pelkällä peniksellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki muu paitsi seksi toimii ja se on aika paljon. Nyt olen testannut sen että seksittömyys on itselleni kynnyskysymys.
Kulisseja ei ole, mutta sukulaisuussuhteita, yhteisiä kummilapsia ja ystäviä, joihin ero varmasti vaikuttaisi. Sijoitustermillä uponneet kustannukset. Koitan tässä ajatella hieman laajemmin kuin pelkällä peniksellä.
Jos seksi on sulle tärkeää, niin sitten hoidat sen jollain muulla tavalla, kuin kumppanisi kanssa. Itse jo luettelit vaihtoehdot. Et voi syödä kakkua ja samalla säästää sitä. Jos kerran edes yhteisiä lapsia ei ole, niin lähde nyt kävelemään. Turhaa kuvitella, että tilanne ainakaan paranee tulevaisuudessa. Jos nimittäin aivoillasi ajattelet, niin vaihtoehtoja on vain yksi.
Missä muuten kumppanisi hoitaa seksitarpeensa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä, että vihdoinkin olet tajunnut tehdä jotain ongelmalle.
Sitä on vaan luullut ja toivonut, että kääntyy paremmaksi, enää en usko että kääntyy. Olen nyt omasta puolestani testannut seksittömyyttä sillä tavalla että en edes ehdottele, halut ja tarve eivät vaan ole kadonneet mihinkään. Tämä puutteessa eläminen käy terveyden päälle ja katkeroittaa.
Vaihtoehdot
1) Salasuhde: tämä voisi olla toisen kannalta paras, jos haluaa kuitenkin jatkaa tämmöistä kimppa-asumista. Mistä ei tiedä, niin se ei vahingoita. Luulen vaan että itselleni se ei riittäisi, koska olen kokonaisvaltainen parisuhdeihminen ja vaikka seksi ilman tunteita voikin olla ok, niin tunteiden kanssa se on paljon parempaa.
2) Luvan kanssa vieraisiin: tuskin onnistuu edes ajatustasolla. Kumppani on sen verran mustasukkainen ja tämä olisi todennäköisesti vain välivaihe eroamiselle.
3) Ero pitkästä suhteesta ja sitten uutta matoa koukkuun.
4) Kiristää ja painostaa toisen seksiin erolla uhkaamalla: Sääli- tai velvoiteseksi on niin huonoa, että sitä en edes halua.
Mitä muita vaihtoehtoja?
On,nimittäin se yleisin: Sopeudu tilenteeseen, ja lopeta valittaminen. Oletan että olet tai siis olette sen ikäisiä että lapsia on ja nämä muutkin perusjutut tehty, talo rakennettu ja kultainennoutaja löytyy ja kesämökki. Ei siinä silloin mitään seksiä enää tarvita. Opettelet vain hoitamaan seksuaalisuutesi itseksesi kuten suurin osa ikäisistäsi tekeekin.
Huvittavia nää tämmöiset henkilöt, jotka tulevat kyselemään neuvoja vauva-palstalle tai keräämään rohkeutta tehdä jotain ongelmiensa ratkaisemiseksi. Kerrassaan säälittävää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos seksi on sulle tärkeää, niin sitten hoidat sen jollain muulla tavalla, kuin kumppanisi kanssa. Itse jo luettelit vaihtoehdot. Et voi syödä kakkua ja samalla säästää sitä. Jos kerran edes yhteisiä lapsia ei ole, niin lähde nyt kävelemään. Turhaa kuvitella, että tilanne ainakaan paranee tulevaisuudessa. Jos nimittäin aivoillasi ajattelet, niin vaihtoehtoja on vain yksi.
Suunnilleen kerran kuussa hoidetaan ne yhdessä. Oletan että ei hoitele muuten, mutta eihän sitä varmaksi voi tietää.
Vierailija kirjoitti:
Huvittavia nää tämmöiset henkilöt, jotka tulevat kyselemään neuvoja vauva-palstalle tai keräämään rohkeutta tehdä jotain ongelmiensa ratkaisemiseksi. Kerrassaan säälittävää.
Tämähän pätee 99% palstan keskusteluista. Turhaa länkyttämistä melkein kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suunnilleen kerran kuussa hoidetaan ne yhdessä. Oletan että ei hoitele muuten, mutta eihän sitä varmaksi voi tietää.
Kumppanisi on siis noita "ovulaatiokiimanussijoita". Eli silloin kun saat, sitäkään et saa siksi, että naisesi sinua haluaisi. Taas yksi lisäsyy häipyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämähän pätee 99% palstan keskusteluista. Turhaa länkyttämistä melkein kaikki.
Tässä lienee nyt kuitenkin kyseessä ehkä ihan oikea ongelma.
Ratkaisut samat mitkä aiempiinkin samanlaisiin. Itse saa päättää, mitä vaihtoehtoa haluaa käyttää.
2 vaihtoehto on paras. Ei voi olla mustasukkainen, kun ei kerran itse huolehdi puolisonsa tarpeista ja tyydyttämisestä. Toista ei voi omistaa, eikä kieltää, kun yhdessä olo perustuu vapaaehtoisuuteen. Jos ei huolehdi puolisostasi hän voi hakea sitä muualta. Päätöksesi ehdottomuus ja puolison mustasukkaisuus voi myös laukaista puolisosi seksihalut. Voi olla, että on kaivannutkin ärähdystäsi ja sitä, että välität hänestä ja vaadit tyydytystä. Silloin hän tietää parisuhteen raamit ja joutuu elämään sen kanssa. Raamit tuo myös turvallisuuden tunnetta kuten lapsillekin. Peli on muutenkin reilu, kun molempien kortit on pöydällä.
Näin olisi tehnyt itsekin, jos parisuhteemme olisi ajautunut tuohon pisteeseen. Mutta niin olisi tehnyt vaimonikin, kun ei sanojensa mukaan suostuisi elämään kaverisuhteessa ilman seksiä. Siten olemme molemmat tienneet alusta lähtien, että toisistamme pitää pitää huolta, jos hänet haluaa pitää itsellään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No onhan teillä seksiä, aloituksesta jäi käsitys että seksi on mennyt olemattomiin. Eipä sillä, kyllä teillä seksi tulee kyllä menemään ihan oikeastikin olemattomiin kunhan ikä tekee tehtävänsä ja kierto loppuu.
Teillä on seksiä nyt ihan keskiverrosti, monilla pareilla on jo tuossa vaiheessa nuupahtanut kokonaan.
Ootko kysynyt kumppanilta, mitä hän ajattelee tilanteesta? Mikä saisi hänet haluamaan seksiä?
Meillä meni niin, että vauvavuoden aikana kun olin umpiväsynyt (hoidin vauvan 24/7 ja kotityöt) mies ei tajunnut ollenkaan etten enää illalla ollut virkeänä harrastamaan seksiä. Kyseli aina, että josko tänään sais tai voisinko edes ottaa suihin. Öö. Ei nostattanut mitään haluja. Sitten kun juteltiin ja sai muutaman yön nukkua kunnolla, oli aivan eri juttu. Sai sitä hellyyttä jonka ei pakosta tarvinnut johtaa seksiin. Pieniä juttuja pitkin päivää, joista halut alkoivat nousta.
Sitten taas se seksin laatu. Sori, mutta huonoa seksiä ei haluta. Miehen mielestä oli mainospuhe sekin, että eihän siinä kauan mene :D
Tavallaan siis monessa suhteessa ollaan varmaan aivan eri kartalla näissä jutuissa. Ei puhuta, mietitään vaan itsekseen eroa ja kolmatta osapuolta jne. Sama ongelma on sitten edessä uudessa suhteessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No onhan teillä seksiä, aloituksesta jäi käsitys että seksi on mennyt olemattomiin. Eipä sillä, kyllä teillä seksi tulee kyllä menemään ihan oikeastikin olemattomiin kunhan ikä tekee tehtävänsä ja kierto loppuu.
Teillä on seksiä nyt ihan keskiverrosti, monilla pareilla on jo tuossa vaiheessa nuupahtanut kokonaan.
Onko kerran kuukaudessa muka jokin laskennallinen keskiarvo. Mulle se on = ei mitään. Lähinnä just sitä ovulaatiopelleilyä.
Vierailija kirjoitti:
Ootko kysynyt kumppanilta, mitä hän ajattelee tilanteesta? Mikä saisi hänet haluamaan seksiä?
Meillä meni niin, että vauvavuoden aikana kun olin umpiväsynyt (hoidin vauvan 24/7 ja kotityöt) mies ei tajunnut ollenkaan etten enää illalla ollut virkeänä harrastamaan seksiä. Kyseli aina, että josko tänään sais tai voisinko edes ottaa suihin. Öö. Ei nostattanut mitään haluja. Sitten kun juteltiin ja sai muutaman yön nukkua kunnolla, oli aivan eri juttu. Sai sitä hellyyttä jonka ei pakosta tarvinnut johtaa seksiin. Pieniä juttuja pitkin päivää, joista halut alkoivat nousta.
Sitten taas se seksin laatu. Sori, mutta huonoa seksiä ei haluta. Miehen mielestä oli mainospuhe sekin, että eihän siinä kauan mene :D
Tavallaan siis monessa suhteessa ollaan varmaan aivan eri kartalla näissä jutuissa. Ei puhuta, mietitään vaan itsekseen eroa ja kolmatta osapuolta jne. Sama ongelma on sitten edessä uudessa suhteessa.
Noin se pitkälti menee. Itse olen miehenä aina huolehtinut vaimon jaksamisista ja tehnyt kotitöitä yms lasten hoitoa, jolla vähentänyt vaimon kuormitusta. Eli osallistunut perheen eloon. Intohimoisia harrastuksiakin suunnitellut ja harrastanut sen mukaan, ettei ole turhaan kuormittanut vaimoa ja perhettä liikaa. Pikaseksiä ei ole ollut koskaan, vaan aina antanut vaimolle riittävästi suuseksiä ja orgasmit kuten on hän on milloinkin halunnut + keksinyt varsinkin ruuhkavuosina kaikenmaailman piristyksiä seksielämään ja panostanut muutenkin vaimon orgasmeihin. Ja yllättys yllätys, meillä oli paljon seksiä nuorina tavatessa, paljon seksiä ruuhkavuosina ja yhä edelleen riittävästi seksiä, kun lapset lähteneet pesästä. Alun ihastukset, himot ja vaimon halut kestäneet koko pitkän parisuhteen ajan.
Sama tilanne kuin AP:lla, mutta 3,5 vuotias lapsi enkä halua tässä vaiheessa viikonloppu iskäksi. Joten vaihtoehdot ovat vähissä :/
Vierailija kirjoitti:
Sama tilanne kuin AP:lla, mutta 3,5 vuotias lapsi enkä halua tässä vaiheessa viikonloppu iskäksi. Joten vaihtoehdot ovat vähissä :/
Avointa keskustelua, jossa ottaa myös 2 vaihtoehdon keskusteluun. Kyllä puolisolle pitää kertoa omat halut ja niiden tärkeys parisuhteessa, sekä se, mitä tapahtuu jos toista ei toisen hyvänä pito kiinnosta. Ei ole mitään uhkailuja vaan realiteetti parisuhteessa ja sen tulevaisuudesta. Silloin molemmilla on selkeä käsitys missä mennään ja mikä on omien päätöksien seuraus. Tietää mitä seuraa mistäkin päätöksestä tai toisen laimminlyönnistä. Parisuhteessa molempien pitää tehdä töitä halutakseen haluta puolisonsa puolesta tyydyttääkseen puolisonsa tarpeet. Itsekkyys ei kuulu parisuhteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se nyt noinkaan ole.
Pitkässä parisuhteessa on kyllä useimmiten enemmän seksiä - muuten se lakkaa olemasta parisuhde.
Yritä vielä puhua. Jos et ole jo puhunut. Kerro tuntemuksistasi. Puhu minä -lausein: minusta tuntuu... minä toivoisin... minä kaipaan...
Ota kortit todella avoimesti esiin. Älä kiertele, vaan kerro rehellisesti kaikki. Mutta älä vaadi, provosoi, huuda tai käyttäydy rumasti, vaan ota asia esille silloin, kun teillä on hyvä ja mukava yhteinen hetki (ei seksiä).
Kerro tuo ja kysy, mitä voisit tehdä, että saisitte YHTEISEN kipinän palautettua suhteeseenne. Ehkä puolisosikin on kaivannut sitä.
Niin kai sitten!