Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tajusin olevani parisuhteessa elävä incel

Vierailija
23.01.2023 |

Tilanne on jatkunut jo jonkin aikaa ja mennyt vain pahemmaksi. Suhteessa on kyllä hellyyttä ja viihdymme yhdessä, mutta varsinainen seksi on hiipunut olemattomiin ja se aiheuttaa katkeruutta ja jopa unettomuutta.

Parisuhdestatus ja hölmön toivo, että tilanne johonkin muuttuu vain pahentavat tilannetta, kun moraalikoodisto ei salli seksin hakemista muualta.

Ei tämmöinen peli vetele. Nyt on muutoksen aika.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ootko kysynyt kumppanilta, mitä hän ajattelee tilanteesta? Mikä saisi hänet haluamaan seksiä?

Meillä meni niin, että vauvavuoden aikana kun olin umpiväsynyt (hoidin vauvan 24/7 ja kotityöt) mies ei tajunnut ollenkaan etten enää illalla ollut virkeänä harrastamaan seksiä. Kyseli aina, että josko tänään sais tai voisinko edes ottaa suihin. Öö. Ei nostattanut mitään haluja. Sitten kun juteltiin ja sai muutaman yön nukkua kunnolla, oli aivan eri juttu. Sai sitä hellyyttä jonka ei pakosta tarvinnut johtaa seksiin. Pieniä juttuja pitkin päivää, joista halut alkoivat nousta.

Sitten taas se seksin laatu. Sori, mutta huonoa seksiä ei haluta. Miehen mielestä oli mainospuhe sekin, että eihän siinä kauan mene :D

Tavallaan siis monessa suhteessa ollaan varmaan aivan eri kartalla näissä jutuissa. Ei puhuta, mietitään vaan itsekseen eroa ja kolmatta osapuolta jne. Sama ongelma on sitten edessä uudessa suhteessa.

Noin se pitkälti menee. Itse olen miehenä aina huolehtinut vaimon jaksamisista ja tehnyt kotitöitä yms lasten hoitoa, jolla vähentänyt vaimon kuormitusta. Eli osallistunut perheen eloon. Intohimoisia harrastuksiakin suunnitellut ja harrastanut sen mukaan, ettei ole turhaan kuormittanut vaimoa ja perhettä liikaa. Pikaseksiä ei ole ollut koskaan, vaan aina antanut vaimolle riittävästi suuseksiä ja orgasmit kuten on hän on milloinkin halunnut + keksinyt varsinkin ruuhkavuosina kaikenmaailman piristyksiä seksielämään ja panostanut muutenkin vaimon orgasmeihin.  Ja  yllättys yllätys, meillä oli paljon seksiä nuorina tavatessa, paljon seksiä ruuhkavuosina ja yhä edelleen riittävästi seksiä, kun lapset lähteneet pesästä.  Alun ihastukset, himot ja vaimon halut kestäneet koko pitkän parisuhteen ajan.

No näinpä. Itse näin naisena kokisin vaikeaksi haluta seksiä ihmisen kanssa joka ei halua millään tavalla panostaa hyvinvointiini myös sängyn ulkopuolella. Aivan kuin olisin vain reikä jota panna silloin tällöin. Tietysti homma toimii molempiin suuntiin, mutta jos minä lämmitän saunan ja pesen miehen selän, on kiva jos saan vastineeksi tulla takkatulen ääreen ja viini on valmiiksi jäähtymässä. Tai jos saan henkisen yhteyden tarvittaessa, on helpompi saada se yhteys myös sängyssä.

Nykyään mies ymmärtää, että jos koen itseni halutuksi ja arvostetuksi itseni vuoksi on halutkin kyllä tapissa :D Silloin seksistä ei tule kotityö.

Vierailija
22/23 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä, että vihdoinkin olet tajunnut tehdä jotain ongelmalle.

Sitä on vaan luullut ja toivonut, että kääntyy paremmaksi, enää en usko että kääntyy. Olen nyt omasta puolestani testannut seksittömyyttä sillä tavalla että en edes ehdottele, halut ja tarve eivät vaan ole kadonneet mihinkään. Tämä puutteessa eläminen käy terveyden päälle ja katkeroittaa. 

Vaihtoehdot

1) Salasuhde: tämä voisi olla toisen kannalta paras, jos haluaa kuitenkin jatkaa tämmöistä kimppa-asumista. Mistä ei tiedä, niin se ei vahingoita. Luulen vaan että itselleni se ei riittäisi, koska olen kokonaisvaltainen parisuhdeihminen ja vaikka seksi ilman tunteita voikin olla ok, niin tunteiden kanssa se on paljon parempaa.

2) Luvan kanssa vieraisiin: tuskin onnistuu edes ajatustasolla. Kumppani on sen verran mustasukkainen ja tämä olisi todennäköisesti vain välivaihe eroamiselle.

3) Ero pitkästä suhteesta ja sitten uutta matoa koukkuun.

4) Kiristää ja painostaa toisen seksiin erolla uhkaamalla: Sääli- tai velvoiteseksi on niin huonoa, että sitä en edes halua.

Mitä muita vaihtoehtoja?

On,nimittäin se yleisin: Sopeudu tilenteeseen, ja lopeta valittaminen. Oletan että olet tai siis olette sen ikäisiä että lapsia on ja nämä muutkin perusjutut tehty, talo rakennettu ja kultainennoutaja löytyy ja kesämökki. Ei siinä silloin mitään seksiä enää tarvita. Opettelet vain hoitamaan seksuaalisuutesi itseksesi kuten suurin osa ikäisistäsi tekeekin.

Tämä on paskin neuvo, jota asiasta kipuilevalle ihmiselle voi antaa.

Kun teet aivan päin vastoin, saat parhaimman lopputuloksen. Eli:

1) Keskustele avoimesti, mutta älä syyttävästi. Kerro, että tilanne on ongelma sinulle. Kerro tunteistasi. Kerro, että haluaisit palauttaa kipinän. Voit myös yrittää muuttumisleikkiä: laita tyylisi uusiksi, muuta ulkonäköäsi, elämäntapojasi ja "upgreidaa" itsesi. Mutta tee tämä vain omista lähtökohdistasi, älä puolisosi lähtökohdista.

2) Jos kohta 1) ei auta, ehdota vaikka pari- tai seksuaaliterapiaa.

3) Jos kohdat 1) tai 2) eivät auta, kerro avoimesti, että tiet eroavat. Sen jälkeen: laita elämäsi parempaan järjestykseen ja lähde tai kehota puolisoasi lähtemään. 

Parisuhteita päättyy eroon syystä jos toisestakin. Kuuluisa "kasvoimme erillemme" -fraasi suomennettuna olisi: naisen (tai miehen) kipinä tai yhteinen kipinä suhteesta himmeni, seksi loppui, ja lopulta erosimme.

Muista, että sinussa ei ole vikaa. Osa naisista yksinkertaisesti on sellaisia, että eivät jaksa tuntea seksuaalista vetoa samaan mieheen pitkää aikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitää olla tommosessa suhteessa? Kulissit?

Lähde nyt jo kävelemään. Mitään hyvää ei enää ole tarjolla.

Kaikki muu paitsi seksi toimii ja se on aika paljon. Nyt olen testannut sen että seksittömyys on itselleni kynnyskysymys. 

Kulisseja ei ole, mutta sukulaisuussuhteita, yhteisiä kummilapsia ja ystäviä, joihin ero varmasti vaikuttaisi. Sijoitustermillä uponneet kustannukset. Koitan tässä ajatella hieman laajemmin kuin pelkällä peniksellä.

Elämässä ei ole mitään "uponneita kustannuksia". Upotat itsesi, jos ajattelet noin. 

Olet jo tehnyt itsellesi selväksi, että seksittömyys on kynnyskysymys, joten toimi sitten sen mukaisesti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi neljä