Mitä Prahasta kannattaisi ostaa
Kommentit (20)
Minulla on päälläni Prahasta ostettu pitkähihainen paita. Ostin sen jostakin taideliikkeestä. Siinä on etupuolella käsin painettuja kuvioita.
Tykkäsin myös sikäläisestä Bohemian posliinista. Etenkin sinivalkoisista teekupeista.
Jos kiinnostaa historia, niin käy katsomassa upeaa jugendia. Sitä löytyy kaupungista.
Mun mies menee sinne työmatkalle ja yritän keksiä pyydettävää tuliaista.
Olimme viime kesänä. Hieno kaupunki ja paljon nähtävää. Vaan ei minulle mitään ostettavaa tullut mieleen. Tuliaisetkin taisin ostaa lentkokentältä.
Reilut 30 vuotta sitten ystäväni kävi Prahassa ja toi tuliaisiksi äidilleen hopeaa ja kristallia, koska ne kuulemma olivat tsekkien erikoisalaa. Miten lie vielä, kaikkien näiden vuosien jälkeen? Itse en ole koskaan siellä käynyt.
Unkarista saa parasta tomaattijauhetta. Turkkilainen tee on ihan hyvää. Praha on vaikeampi.
Vierailija kirjoitti:
Reilut 30 vuotta sitten ystäväni kävi Prahassa ja toi tuliaisiksi äidilleen hopeaa ja kristallia, koska ne kuulemma olivat tsekkien erikoisalaa. Miten lie vielä, kaikkien näiden vuosien jälkeen? Itse en ole koskaan siellä käynyt.
Me haettiin nuo Venäjältä ennenvanhaan.
Venäjästä tuli mieleen Mishakarhu. Taisin saada sellaisen lapsena. Sillä oli vyössä olympiarenkaat.
No mitäpä sieltä oikein. Tuskin haluat mitään turistikrääsää paikasta, jossa et itse ole käynyt.
Alkoholi on halvempaa kuin Suomessa.
Paljolti samat tavarat nykyään maassa kuin maassa. Osin jopa samat liikkeet löytyy eri maista.
Jos saat halvalla sen naapuriltasi varastetun auton, niin osta ihmeessä. Tinkaa myös kaupan päälle ne Hiltin ja Makitan työkalut, mitkä minulta varastettiin helsinkiläiseltä työmaalta 2 vuotta sitten.
Vierailija kirjoitti:
Absinttia sieltä ainakin saa.
Jeps, mutta kaikki paikalliset keitokset on hirveetä p.... Ite toin sieltä Jade Edouard absinttia, joka siis on Ranskasta.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on päälläni Prahasta ostettu pitkähihainen paita. Ostin sen jostakin taideliikkeestä. Siinä on etupuolella käsin painettuja kuvioita.
Tykkäsin myös sikäläisestä Bohemian posliinista. Etenkin sinivalkoisista teekupeista.
Jos kiinnostaa historia, niin käy katsomassa upeaa jugendia. Sitä löytyy kaupungista.
Bohemia on latinaa ja englantia. Suomessa käytetään samasta maakunnasta nimeä Böömi.
Moldaviitti tektiittilasi, hioutunut jokikivi eli kvartsi, luontoaiheiset jutut /kädentaitotuotteet, posliini, lasi (paitsi jos se hajoaa helposti). Valokuvia luonnosta, mielestäni joet ovat hienoja, vaikka kannattaa varoa tiettyinä aikoina tulvia. Leivoksia pari kokeeksi paikanpäällä ja voit arvostella ne muille. Pari pientä taulua? Hyvälaatuiset luomutuotteet esimerkiksi saippua tai voide.
Vierailija kirjoitti:
Laadukasta pillua.
Aikamoinen tuliainen vaimolle.
Viinaa.