Olenko ainoa, jonka mielestä se Cittarista lähtenyt vastaus asiakkaalle ylittää kaiken törkeyden ja nolouden rajan?
Tuossa toisessa ketjussa 95% vastaajista on sitä mieltä, että asiakas on se nolo osapuoli ja että vastausviesti on on vähintäänkin oikeutettu. Ellei sitten ole niin, että yksi ja sama tyyppi on kirjoittanut koko ketjun...
En minäkään kiellä etteikö asiakkaan valitus ole pöljä. Sitähän se on, mutta mikään mahti tässä maailmassa ei oikeuta myyjää lähettelemään tuollaisia viestejä edes vahingossa. Joku sanoikin toisessa ketjussa, että te jotka väitätte muuta, ette taida tajuta yhtään mitään bisneksen teosta. Hän on niiiiin oikeassa!
Kyllähän tämä juttu toisaalta naurattaa - siis meitä, jotka emme ole Citymarketissa töissä. Cittarilaisena ei paljon naurattaisi.
Kommentit (21)
tätä harrastetaan jokaisessa työpaikassa asiakaspalvelualalla
niin katsotaan oppiiko hän ymmärtämään mustaahuumoria jota on pakko viljellä asiakaspalvelussa tai muuten ei oma pää kestä.
Se on tooosi mukava väitellä tyhmän asiakkaan kanssa joka kuvittelee olevansa oikeassa eikä suostu ymmärtämään miksi on väärässä...
Vierailija:
tätä harrastetaan jokaisessa työpaikassa asiakaspalvelualalla
kannattaisiko asiat vain supista työkavereille kahvitauolla sen sijaan, että raapustaa niistä kilsan pituisen mailin?? Kirjoitettu viesti on jälkikäteen nolo todistus noloista ajatuksista.
mutta eihän se asiakkaalle ollut tarkoitettukaan. Asiakasta kohtaan se oli vittumainen, eihän sitä kukaan kielläkään. Mutta hauska se oli silti :-D Eikä pelkästään vitsinä vaan myös juuri sen noloutensa takia. Mutta, jos ei tajua niin ei tajua. Vitsit ja hauskat jutut joko ovat niitä tai ei ole. Rautalangasta vääntäminen harvoin auttaa jos huumorintajua ei muutenkaan asialle ole.
Ja joku tuolla sanoi, että kaikissa yrityskulttuureissa asiakkaille naureskellaan, ehkä sille pitäisi alkaa tehdä jotain? Miettiä, että kukas ne rahat nyt meille tuokaan? Kannattaako heille nauraa, vai kannattaisiko päinvastoin yrittää mielistellä, että saisimme enemmänkin rahaa? Se kai on kuitenkin jokaisen yrityksen tavoite. Kyllä pitää olla hölmöjä ihmisiä kaikki yritykset sitten täynnä, jos noin yksinkertaista asiaa ei ymmärretä.
Uskon, että joka firmassa parjataan ns. hankalia asiakkaita..valitettavasti.
Muistatteko sen muutaman vuoden takaisen autokauppa jutun, missä asiakas näki kun hänen tiedoissaan (koneella?) luki että " asiakas mulkku" ?
varoitellaan toisiamme tietyistä asiakkaista ja tätä kutsun itse kollegiaalisuudeksi. On huomattavasti mukavampi palvella asiakasta jos tietää jo valmiiksi sen tavat ja " mulkkuuden" ja osaa myös varautua jos on satamassa paskaa niskaan tai voi muuten syntyä vaaratilanne.
t. sellaisessa asiakaspalvelussa työskentelevä joka joutuu olemaan kahden kesken asiakkaiden kanssa joten vaikka mitä voi tapahtua...
No hemmetti, mitä tuosta moka mikä moka, joutui lähtee duunista voi olla että tyyppiä vituttaa voi olla että ei.
Ei minusta cittari ole vastuussa yksilön (hauskasta!!!) mokasta!
eli haluatte että jatkossakin näin on?? Että asiakkaille nauretaan?? Eivät ne yritykset kuulkaa pitkään naura, jos asiakkaat lähtee! Ei ne kaupat sun muut ole tuolla olemassa sen takia, että ihmiset nyt saa ruokaa, ne on siellä sen takia, että se yritys saa rahaa!! Ette taida tosiaan tajuta mitään bisneksestä?? Ja näköjään eivät tajua nämä yrityksetkään, mutta jos siellä on samanlaisia idiootteja töissä kuin mitä tälläkin palstalla suurin osa tuossa toisessa viestissä oli, niin ei ihme.
Vierailija:
Ja joku tuolla sanoi, että kaikissa yrityskulttuureissa asiakkaille naureskellaan, ehkä sille pitäisi alkaa tehdä jotain? Miettiä, että kukas ne rahat nyt meille tuokaan? Kannattaako heille nauraa, vai kannattaisiko päinvastoin yrittää mielistellä, että saisimme enemmänkin rahaa? Se kai on kuitenkin jokaisen yrityksen tavoite. Kyllä pitää olla hölmöjä ihmisiä kaikki yritykset sitten täynnä, jos noin yksinkertaista asiaa ei ymmärretä.
olen ollut kaupassa töissä, ja ikinä, EN IKINÄ naureskellut (eikä työtoverini) tai pilkannut normaaleita asiakkaita, joilla on järki päässä. jos asiakas on kohtelias, ja ymmärtää KENELLE valitukset pitää osoittaa, tuskin kukaan siitä nauraa. fiksu ihminen asiakkaana ymmärtää, että myyjä ei ole vastuussa tuotteen virheellisyydestä eikä kaupan valikoimasta, ja tajuaa olla purkamatta huonoa oloaan viattomaan ihmiseen.
äitini opetti minulle, että pitää kohdella ihmisiä (kyllä, myös myyjät ovat ihmisiä!) kuten haluaisi itseään kohdeltavan. onko sinun äitisi opettanut saman sinulle?
Vierailija:
Vierailija:
äitini opetti minulle, että pitää kohdella ihmisiä (kyllä, myös myyjät ovat ihmisiä!) kuten haluaisi itseään kohdeltavan. onko sinun äitisi opettanut saman sinulle?
et siis tiedä itsekkään mistä puhut, kunhan lämpimikses höpiset
Kertoo mielestäni työntekijän henkisestä kypsymättömyydestä ja katkeroitumisesta tms.
Itse olen asiakaspalveluammatissa, enkä voisi koskaan kuvitella kirjoittavani tuollaista edes vitsinä. Vastaan on tullut varsinaisia " idiootteja" ja ihmisiä joiden tarkoituksena tuntuu olevan asiakaspalvelijoiden kiusaaminen, mutta aina olen kohdellut heitä ihmisinä myös sekän takana. Tottakai hankalimmista tapauksista avaudutaan työkavereille, ettei asiat jää painamaan, mutta että kirjoittaisin tuollaista tekstiä? Ei ikinä. Voi olla että olen ollut hommassa vasta niin vähän aikaa (pari vuotta) että tympiintyneisyyttä ei ole tullut. Tai sitten olen vain liian kiltti. Mutta ihmistä pitää kohdella ihmisenä, koskaan ei tiedä mitä on asiakkaan käytöksen taustalla.
Siis ylitti kyllä kaiken mauttomuusrajan.
Eli viesti lähetettiin minulle ja minun oli tarkoitus vastata tälle edelleen lähettäjälle, mutta viesti menikin tälle alkuperäiselle kirjoittajalle.
Ja viesti oli kyllä yhtä mairitteleva, onneksi ei silloin päätynyt minnekään lehtien sivuille.
Nyt naurattaa mutta silloin olisin kyllä halunnut kuolla.
tämä ' asiakaspalvelija' on kyllä noista kahdesta kirkkaasti typerämpi. Selvästikin kyllä kuvittelee itsensä nokkelaksi... : /