Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pikkulapselle oma huone, mitä ottaa huomioon?

Vierailija
22.01.2023 |

Huone pitää siis remontoida, lattia on ok mutta seinäpinnat on uusittava. Onko jotain vinkkejä mitä ottaa huomioon? Tuleeko jokaiselle lapselle väkisin vaihe, jossa piirrellään seiniin? 🙄 Huone tulee kohta 2v täyttävälle esikoiselle.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin se, että huone on (kerros?)talon hiljaisella, rauhallisella puolella. Itse kyläilin kaupungissa 1. kerroksen kerrostalohuoneistossa ja nukuin heidän pikkulapsensa kadunpuoleisessa huoneessa. Aamuyöstä heräsin hirveään meteliin ja selvisi, että kaupungin aurausosasto operoi aivan ikkunan alla ja meteli oli todella järkyttävä, mietin että tietävätkö vanhemmat asiasta (itse nukkuivat sisäpihan puolella) ja kuinka peloissaan lapsi onkaan yömetelin takia?

Vierailija
2/15 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonekalut tulee pultata seinään kiinni, etteivät kaadu lapsen päälle.

Valitse säilytyskalusteet, joihin on lelut on helppo siivota eikä sormet voi jäädä mihinkään väliin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehokas äänieristys ja kunnon lukot oven ulkopuolelle.

Vierailija
4/15 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät piirtele seiniin. Älä hanki tietyn ikävaiheen huonekaluja tai tapetteja huonetta täyteen. Jos nyt kalustat 2-vuotaalle se on jo viidessä vuodessa liian lapsellinen. Osta kivoja verhoja ja helposti vaihdettavia asioita ikäkauden mukaan. 

Vierailija
5/15 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoneessa on kiinteät kaapit yhdellä seinällä, sinne mahtuu vaatteet sekä lelut :) ei tarvitse vaarallisia irtokalusteita säilytykseen. Joku matala hylly kirjoille varmaan tulee. Yksi pitkä seinähylly mihin saa lempitavaroita esille.

Tapettia juuri mietin, ei tosiaan enää mitään vauvamaista tapettia viitsi laittaa. Yksi seinä on pohjatöiden perusteella viisainta tapetoida, ehkä joku melko neutraali luontoaiheinen tapetti ja muihin seiniin maali. AP

Vierailija
6/15 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukittavat ovet lelukaappeihin jotta huone toimii tarvittaessa arestipaikkana. Mikään ei ole turhempaa kuin se, kun tottelemattoman lapsen komentaa omaan huoneeseensa arestiin, mutta siellä huoneessa onkin sitten vastassa lelutaivas eli rangaistusvaikutus on pyöreä nolla.

Vierailija
7/15 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapettihan voi olla ihan tavallista tapettia ilman kuvioita. Ja löytyyköhän jotain liitutaulumaalia tms. mihin lapsi voisi luvallisesti piirtää?

Vierailija
8/15 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kolme lasta ja kukaan ei heistä koskaan ole piirtänyt seiniin.

Vierailija
9/15 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on kolme lasta ja kukaan ei heistä koskaan ole piirtänyt seiniin.

Lapsia on erilaisia ja osa on kiltimpiä kuin toiset.

Vierailija
10/15 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä maalattiin vain seinät ja pantiin boordi. Boordin otin pois pikkulapsiajan jälkeen.

Vierailija
11/15 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensinnäkin se, että huone on (kerros?)talon hiljaisella, rauhallisella puolella. Itse kyläilin kaupungissa 1. kerroksen kerrostalohuoneistossa ja nukuin heidän pikkulapsensa kadunpuoleisessa huoneessa. Aamuyöstä heräsin hirveään meteliin ja selvisi, että kaupungin aurausosasto operoi aivan ikkunan alla ja meteli oli todella järkyttävä, mietin että tietävätkö vanhemmat asiasta (itse nukkuivat sisäpihan puolella) ja kuinka peloissaan lapsi onkaan yömetelin takia?

Lapsia ei kannata opettaa nukkumaan pelkästään tietyissä olosuhteissa (täysi pimeys ja hiljaisuus jne). Jos lapsi on tottunut nukkumaan myös hälyssä niin ei välttämättä herää tuollaiseen.

Vierailija
12/15 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai. Minä olen nukkunut kuin tukki, vaikka aurat jyrää lähellä, lentoliikennettä, rekka liikennettä jne. Mutta olenkin kasvanut keskellä näitä meluja.

Vierailija
13/15 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsia ei kannata opettaa nukkumaan pelkästään tietyissä olosuhteissa (täysi pimeys ja hiljaisuus jne). Jos lapsi on tottunut nukkumaan myös hälyssä niin ei välttämättä herää tuollaiseen.

Olen nukkunut talvisin (2008 - 2020) useita viikkoja 3. kerroksen kadunpuoleisessa vierashuoneessa. Kaupunki alotti auraustyöt öisin klo. 3. Kyseessä nelikaistainen valtatietie ja liikennevaloristeys. Voin vakuuttaa, että melu oli järkyttävää. OT.

Vierailija
14/15 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen nukkunut talvisin (2008 - 2020) useita viikkoja 3. kerroksen kadunpuoleisessa vierashuoneessa. Kaupunki alotti auraustyöt öisin klo. 3. Kyseessä nelikaistainen valtatietie ja liikennevaloristeys. Voin vakuuttaa, että melu oli järkyttävää. OT.

Ja minä nukun alueen päätien vieressä ja voin vakuuttaa, että talven pari ensimmäistä kertaa herää auraukseen, mutta ei enää sen jälkeen. Kaikkeen tottuu. Parin viikon vierailulla ei välttämättä ehdi tottumaan.

Vierailija
15/15 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa tulin sanomaan että jollet aivan rakasta remontointia, laita huone sille mallille että se käy myös teinille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kaksi