Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

***ENSKOJEN PERJANTAI!!!***

17.11.2006 |

Avaanpa pinon ja lähden pian ultraan.. Sain jopa nukuttuakin ihan hyvin! :) Tulen sitten kertoilemaan miten meni..

Mammanalku + tiitiäinen 20+0

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=8858789&p=1&tmode=1&smode…

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo se tiistai kuulostaa hyvältä! :)

Mitenköhän Iida-Linnea, pääsetkö mukaan? Jos sulle kävisi paremmin joku muu aika, mulla on tuosta joustoa ainakin +/- 2h...

Vierailija
22/25 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmillisesti nuo teidän ehdotukset ei sovi mulle. Olen sekä ma että ti töissä aamuvuorossa. Keskiviikkona menen iltavuoroon, joten ennen töihin menoa kerkeisin kyllä kahville, esim tuo klo 11. Tämä kolmivuorotyö on usein aikamoinen haaste löytää yhteisiä vapaita ystävien kanssa.

Laraleille onnea!

Muutoin en jaksa kommentoida. Tein tänään tosi pitkän päivän töissä ja voimat on ihan loppu. Nyt telkun ääreen ja ajoissa unten maille.

t. iida-linnea 17+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, kun tohkeissani päivällä laitoin noita ultrakuulumisia, piti myös sanomani silloin että istukka on edessä eli siitä syystä ei ole niitä liikkeitä tuntunut vielä. Kovasti kehoittivat niitä liikkeitä kuulostelemaan.. Vähän vaikea jos se istukka tosiaan on siinä edessä.. No, aina täytyy yrittää. :) Ehkä näin iltaisin. Jos tiitiäinenkin ois iltavirkku!

Ne kenellä on tietoa tuosta että istukka on etuseinässä, kertokaapa tyhmälle että siirtyykö se? Kun ei meille ainakaan sovittu mitään uutta ultraa jotta tarkasteltais myöhemmin missä se on.. Mä taidan olla vähän blondi näissä jutuissa. Tosiaan, piti varaamani aika 4D-ultraan, mutta oli niin kiire töissä etten ehtinyt. Pakko yrittää sitten MA. Ehkä siellä sitten kertoilevat vähän tarkemmin noista jutuista..

Mies on töissä, joten me taidetaan tiitiäisen kanssa ottaa ihan rennosti soffalla ja katsella telsua..

Mukavaa iltaa & viikonloppua!

Mammanalku + tiitiäinen 20+0 (mahtavaa oli aamulla kun sai aloittaa jo kakkosella!!! ihan niinkuin Riikkakin! :) hih)

Vierailija
24/25 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvän listan oli Viipero laittanut. Mutta onpas Ossella siisti neiti! Meidän pikku-quu sotkee yhtä paljon kuin miehet yleensäkin. Vaatteita saattaa hyvinkin joutua vaihtamaan monta kertaa päivässä, kun quu puklailee bodyjen olkapäille. Samalla tulee usein " koristeltua" myös äidin paidat. Kiva haista sellaiselle eltaantuneelle maidolle... Nyt poika on alkanut vielä kuolatakin ihan kauheasti. Ja lisäksi pikku-ukko syö nyrkkejään ja klähmää sitten munkin vaatteet niillä, huoh. Silloin tällöin quu onnistuu myös jotenkin ihmeellisesti hulauttamaan pissat ulos vaipasta tai vääntämään kerralla sellaiset kakkasatsit, että housutkin likaantuu. :/ Mulla on hoitolaukussa aina mukana vaihtovaatteet kaiken varalle.

Noita harsoja meilläkin kuluu paljon. Meillä on valkosia perusharsoja, joita käytän esim. hoitopöydän päällä, vaunuissa jonkinlaisena kevyenä valon- ja tuulensuojana, hoitolaukussa yleisliinoina kun ovat niin pieniä ja kevyitä jne. Lisäks meillä on sitten sellaisia värikkäämpiä vauvanliinoja, joita käytän kotona vaan syöttöpuuhissa, eli laitan liinan quun olkapään yli imettäessä, ettei vaatteet olis ihan märät syömisen jälkeen. Jotenkin on ollut kiva, kun on erivärisiä liinoja syöttöä varten niin tietää ainakin, ettei minkään pyllypyyhkeen kanssa vauvaansa syötä. :) Syötön jälkeen liina on aina ihan märkä, kun quu jotenkin lotraa maitoa ympäriinsä. Vaihdan syöttöliinan ja hoitopöydän harson vähintään päivittäin, monesti useamminkin.

Ai niin, vaikka vauvalle ei tyynyä tarttekaan, oon huomannut, että joku tyynyliina on hyvä olla, jos vauva on puklaavaa sorttia. Meidän quu ei yösyötöillä koskaan röyhtäise, koska nukahtaa saman tien uudestaan. Siksi quu puklaakin usein herätessään vähän heti ensimmäiseksi ja pyörittelee sitten päätään siinä puklussa. Arvatkaa tuoksuuko tuo peikkotukka sitten hyvältä!? Joka tapauksessa pointti oli, että se tyynyliina on sitten helpompi vaihtaa ja pestä useemmin kuin koko lakana.

Talkkia quu on tarttenut tosi harvoin, ihan muutaman kerran oon punottavalle iholle laittanut vaippa-alueelle. Mutta se riippuu niin vauvan ihosta.

Liivinsuojia tosiaan kuluu, varsinkin aluksi meni monta paria päivässä!

Tuttipulloja me ei olla vielä hirveesti käytettykään, mutta rintapumppu on musta ollut hyvä hankinta. Sillä voi aluksi helpottaa oloaan, kun rinnat on ihan pakkautuneet. Ja tietty myöhemminkin voi halutessaan pumpata maitoa pakkaseen.

Olen samaa mieltä Ossen kanssa, että 60-senttisiäkin vaatteita voi pitää heti aluksi, vaikka ovat liian suuria, kun vauvahan ei vielä mihinkään liiku. Mutta jokainen tietty mielensä mukaan.

Imetystyyny on myös ollut tosi hyvä meillä. Sen avulla voi äitikin olla rentona niin ei tule selkäkipuja.

Eiköhän siinä ollutkin ne tärkeimmät. Joo, no jos haluaa etukäteen varautua vauvan nuhaan, niin suosittelen ostamaan apteekista Nenä Friidan. Se on sellainen putkilohärveli, millä vanhemmat voi imeä räät vauvan nenästä. Toimii paljon paremmin kuin ne käsin pumpattavat. Kuulostaa varmaan kauheelta, mutta on siinä sellainen suodatin välissä, ettei ihan suuhun asti tule. :)

Nauttikaa vaavien odotuksesta ja ihanista valmisteluista!!!

-Q- ja -q- 3kk

Vierailija
25/25 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä tästä treffiaiheesta :)

Mulle käy ihan yhtä hyvin tuo keskiviikkokin, vaikka jo klo 10.45. Mulla on Heikkilän neuvolassa lääkäri klo 9.40, joten voisin tulla siitä suoraan sitten Kulmikseen.

Mutta jos AA:lle ei käy keskiviikko, niin treffataan me sitten kuitenkin kahdestaan tiistaina, ja sovitaan vaikka sille seuraavalle viikolle joku kaikille käyvä päivä. Iida-Linneahan on treffivalmiudessa vielä pitkään, kun taas pitemmällä oleva AA saattaa jo parin viikon päästä karjua keuhkojansa pihalle synnärillä ;)