Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

***ENSKOJEN PERJANTAI!!!***

17.11.2006 |

Avaanpa pinon ja lähden pian ultraan.. Sain jopa nukuttuakin ihan hyvin! :) Tulen sitten kertoilemaan miten meni..

Mammanalku + tiitiäinen 20+0

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=8858789&p=1&tmode=1&smode…

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elikäs sovittuna siis ensi ke klo 10.45 Kulmiksessa. Meillä muuten Kandi on siis sama neuvola, missä käymme. =)

Minua ette tunnista mahasta, koska tuo pieni masu on visusti vielä vaatteiden alla piilossa. Mutta puna-valkoinen haltin toppatakki on päällä ja todennäköisesti musta baskeri päässä.

t. iida-linnea

Vierailija
2/25 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin sitä kiilaillaan... ;o) Mutta hyvä, että kaikki kuitenkin kunnossa, vaikka vauva niin kiireinen olikin.

Tohon tarvikekeskusteluun osallistun sen verran myös, että ainakin jo mainittujen lisäksi sanoisin, että vauvan sukkia kannattaa olla aikas monet. Meillä ainakin pidetään potkarit kunnolla jalassa sukilla ja myös käsissä Mimmillä on sukat. Vauvojen lapaset on kovin löysiä, joten ne putoaa heti ja neidin kynnet on niin terävät, että raapii naamansa, jos on ilman. Vaatteista oli joskus aiemmin puhetta ja silloin jo selvis, että monella on eri maku, mitkä on hyviä, mutta kannattaa varmaan ostaa erilaisia bodyja tai paitoja ja sitten itse miettiä ja kokeilla, että mitkä sopii omaan käyttöön. Itse olen sitä mieltä, että kietaisupaidat on kätevä laittaa päälle, mutta meidän neiti o sellainen puikulahartia, ettei ne ne pysy kiinni vaan valahtavat auki ja pois olkapäiltä. Niinpä mä tykkään kunnon bodyista, vaikka aluks kovasti arastelinkin niitten pukemista.

Jos maitoa tulee paljon, niin rintapumppu on ihan must. Meillä on lainassa Aventin pumppu ja on ihan älyttömän hyvä. Maidon pakastamista varten on Ainun kertakäyttötuttipulloja. Ja sitten niitä päiviä varten, kun joku muu kuin minä on syöttämässä meillä on kolme Aventin pulloa ja kolme muuta pulloa. Niillä ollaan pärjätty hyvin.

Maidonkerääjä on muuten näppärä. Kun toista rintaa lypsää tai siitä imettää, niin ei kastu liivit niin paljon, jos toiseen kuppiin laittaa maidonkerääjän. Siitähän maidon voi sitten laittaa pulloon ja syöttää heti tai säilöä myöhempää käyttöä varten.

Ceridal-öljy on aika hyvää niin vauvan iholle kuin kylpyveteenkin, jos iho on kovin kuiva kuten meillä. Nyt kuitenkin iho jo paranemassa.

Ja imetystyyny on ihan ehdoton: muuten on kyllä niin hartiat jumissa. Ja kannattaa

imettää myös makuultaan.

No tuossapa tuota listaa oli. Ja tässä linkki, minkä olin itse aikanaan tallentanut ja kurkin sitä tuossa odotusaikana. paljon on samaa, mutta saattaa siellä jotain uuttakin olla. http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=6062300&p=&mpage=1&tmode=…

Mukavaa viikonloppua ja hyvää vointia kaikille!

-Amy ja Mimmi-Justiina, melkein neljä viikkoa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=FF00FF]ONNEKSI OLKOON LARALEILLE JA TIETYSTI KOKO PERHEELLE PIKKUISESTA PRINSSISTÄ!!!

Voih, kun on ihanaa saada vauva uutisia, niitä lisää;) Vaikakaan tuo lara ei tullut ekana mieleen, joka jakautuis=)

Kiire oli pikku miehellä maailmaan:)

Mammanalulle tsemppiä ultraan, tule sitten kuulumisisa kertoilemaan=)

Huh, sain vihdoin taas hurjan kasan tiitin vaatteita silitettyä, olipahan homma:) Nyt onkin sitten kaikki vaatteet ym. pesty ja silitetty, vielä taitaa olla hankittavana jotakin vaatteita ihan tuota pientä kokoa pitää varmaan vielä hankkia..

Han oli eilen kysellyt tuosta halu- puolesta.. täälä ainakin halut täysin nolla!! Meillä sitäpaitsi vielä pitempiä taukoja kuin teillä.. iltaisin olen niin kipeä joka puolelta, että seksi on viimeinen asia, mikä huvittaa.. kaikki energia tuntuu kuluvan siihen, että saa jotenkin oltua illan, kun kaikkialle sattuu:( Viimeksi eilen mies ehdotteli ja vaikka kuinka olisin halunnut, en vaan kertakaikkiaan pystynyt, mies hieman siitä pahoitti mielensä ja olikin tänä aamuna aikas vaisu, vaikka vakuuttikin, että kaikki on ihan hyvin.. harmitta:(

Mutta minkäs sille voit, että on kipeä, haluton ja kuiva.. ei oo hääviä ei=( Sitäpaitsi, mikään ei ole kurjempaa kun koittaa pelkästään velvollisuudesta, vaikka itse ei todella haluaisi.. vaikeita asioita..

Plaah, mies lähti tänää autolla joten mä joudun viettämään autotonta päivää täälä kotosalla.. ihan tylsää, aina silloin, kun mulla ei oo autoo niin olis muka kauheesti jotain asiaa kylälle, sillonkun mulla se auto on, en välttämättä käy missään koko päivänä.. hmm, mulla taitaa olla joku ongelma tässä autoasiassa, en vaan pärjää ilman sitä=)

Tosin, ei kylällekkään oo kun ehkä jotain 3 km, mutta tuolla on niin älyttömän kamala ilma, että ei todellakaan kiinnosta lähtee mihinkään käveleen.. vettä sataa ja tiet on liukkaat kun mitkä..

Nyt taidan lähteä syömään, mahassa sen verran jo kurisee;)

Palailen myöhemmin, mukavaa viikonlopun alkua kaikille=)

terkuin siru ja tiiti rv 31+3[/color]

Vierailija
4/25 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=#8B008B]Niin se aika vaan jolkottaa..Vastahan meillä oli maanantai kalenterissa..=)

Laralle ihan ekaks onnittelut aikaisesta pojasta! Niin sitä vaan joutuu kiilaileen jonossa välillä..=)

Kesiskin oli jo saavuttanut puolenvälin..=)

Me tarvitaan kyllä uusia odottajia tänne kun alkaa kaikki oleen niin pitkällä ja tippuun pois!

Henna lepäilee nyt vaan rauhassa! Eihän tollanen supistelu nyt käy päinsä!

Jolandalle tervetuloa! =)

Heidille suppareita..Käyhän viikonlopun aikana hoitamassa Toukka ulos? =)

Mä ostelin toissapäivänä kaikkia tilpehöörejä eli tutteja, pulloja, pehmohelistimen, ruokalappuja, sukkia, rintapumpun ja itkuhälyttimen..Yhden vaatekombon ostin (kokoa 68), että on räpsyllä jotain nättiä kun viedään näytille..Otin sit vähän reilumman kun en oikein tiedä miten ne hönttelöt kasvaa..=D Vielä pitäis hankkia lakanoita, patja ja muita juitsuja..Huihui!

Ladiekin on ihan viimesillään! Tsemiä loppusuoralle =)

Sirun tavoin meilläkin alkaa ens viikolla valmennukset..Keskiviikkona pitäis ekaa kertaa käydä sit kyselemässä älyttömän tyhmiä..=)

Han: kerran viikossa? Senkin aktiiviset! =D Mä aloin miettiin ja on tainnut vierähtää taas kohta kolme viikkoa viime kerrasta..Ja mä oon tosi tyytyväinen..=/ Ei jaksais kiinnostaa yhtään ja välillä sit pakottaudun kun on huono omatunto..Meillä kans mies on niin kiltti, että ei painosta yhtään ja sanoo vaan, että ehtiihän tota. Välillä yritän tsempata itseäni, että jos vaikka käsihommia tarjois, mutta kun ei oikeasti kiinnosta niin sekin tuntuu ihan liian vaivalloiselta. Muutos on kyllä dramaattinen kun oon aina ollut pieni pervopupu. =) Huoh..Kai se siitä taas virkistyy..?

Mulla on tänään taas siivouspäivä ja töissä sit megapitkä eli pääsen kotiin joskus 23.30. Ei auta kun alkaa hommiin! =) Oikein ihanaa viikonloppua kaikille!!

t. poppis ja räpsy rv30+2

Vierailija
5/25 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

LARALEILLE onnea pikkuisesta, toivottavasti saatte pian hänet omaan kotiin.

Nyt on sitten kaikki palikat pulikat ja muut listat hiottu viimeistä myöden, kiire meinasi tulla kun lupasin että lauantaina voi löydä seinään kiinni. Lakkaus pitäisi vielä hoitaa mutta onneksi se ei kauaa kestä kuivua, max 12 tuntia.

Aika moni oli pyykkäillyt, mulla se homma on onneksi jo tehty ja kaikki neidin vaatteet on jo laatikossa viikattuna ja laitettuna.

Laitokseltahaku vermeetkin on jo katsottuna, pitäisköhän se omakin laukku jo pikkuhiljaa katsoa kuntoon ainakin alustavasti.

Poppiksen ostokset kuulosti ihanalta, munkin tarttis vielä pari pulloa hankkia miehen mielestä jo olemassa olevat 3 riittää mutta minusta ei !!!

Joku oli tuosta seksistäkin jutellut, mä just eilen mietin että mitenköhän muilla odottajilla tuo seksi sujuu??? Meillä se on kyllä jäänyt aika lailla minimiin mun ei vaan kauheesti tee mieli oma kroppakin tuntuu aika vieraalta ja olo on kaikkea muuta kuin seksikäs.

Olen minä koittanut miestä kuitenkin viihdyttää tavalla jos toisella......( punastus ) noh ehkäpä tästäkin asiasta voi täällä puhua sitä kun on juteltu jo lähes kaikesta muustakin.

Mitenköhän sitä osaa sitten normaaliin palatakkaan kun aika koittaa, katipa tuo on vähän kuin pyörällä ajaminen, ei kait se noin vain unohdu.

Keravan treffeistä: Miten on kävisikö teille heti maanantaina vaikka tuossa klo 11 aikaan ? Kulmis lienee kivoin paikka tavata siihen aikaan vois saada vielä jonkun pöydänkin mä koitan tulla ajoissa paikalle ja vaikka varata pöydän meille. Voitais vaikka sopia että laitan pöydälle aniliininpunaiset lapaseni niin niistä voisi sitten vaikka tunnistaa.

eikä tästä mahastakaan voi kauheesti erehtyä, vaikka siellä on kyllä päivisin paljon odottavia ja vauvallisia istumassa.

Jos maanantai ei käy niin ehdottakaa vaan jotain muuta päivää, mulla ei oo väliä kun kerran lomalla ollaan.

Anteeksi että sotken nämä treffit tänne keskusteluun, mutta 3 hengen treffeille ei viitsi omaa ketjua avata, katoaa äkkiä tuonne sivulle 10.

Nyt hop hop lakkaamaan ja siivoomaan mieheni yhtiökumppani tulee tänään kylään ekaa kertaa ja meillä on sopivan sekaista.

AA ja neiti 35+6

Vierailija
6/25 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=FF00FF]Sellainen tuli tossa mieleen, kun laittelin tiitin huonetta äskön kuntoon että minä olen kyllä ihan hukassa, mitä kaikkea " pientä" pitää hankkia...

Onko kellään jotain listaa tai muuta sellaista, mitä olisi hyvä olla.

Tuntuu kauhean vaikealta, kun en yhtään tiedä mitä pitäisi hankkia..

Jos joltain löytyy apua, niin kiitos jo etukäteen=)

Iskee kohta paniikki, kun tuntuu, etten edes osaa vauvaani pukea, sitten kun pitäisi osata=(

Mitä olette talvi vauvalle pakanneet sairaalasta kotiin lähtö vaatteiksi?

Ne varmaan ei ees päästä mua sairaalasta vauvan kanssa kotiin, kun en osaa pikkuista edes pukea...

sori tämä tyhmyyteni, mutta ihan oikeesti tuntuu, että olen ihan hukassa, kun en ole koskaan ollut missään tekemisissä vasta syntyneen kanssa!

Olenko ainoa, joka kokee olevansa ihan totaalisen pihalla ihan kaikesta?

edelleen siru ja tiiti...[/color]

Vierailija
7/25 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ultrassa oli kaikki hyvin! :) Hienosti näkyi kaikki, selkäranka oli kuin helminauha, sormet ja varpaat oli tallella, aivot paikallaan jne jne. Kovasti hän siellä liikkui.. Pää-peppu-mitta oli 15cm! Hui! ;) Saatiin jopa 8 kuvaa mukaan! Nyt on kyllä tosi hyvä mieli! Mies yritti tiirailla haaroväliin josko pippeliä näkyis, mutta ei näkynyt.. Eli joko se oli ujo poika tai sitten tytteli! :)

Puolivälissä siis ollaan ja huhtikuuhun aika hurahtaa varmasti ihan hirveän nopeasti! Tähän kun tulee muutto, evakkoaika, joulu, uusi vuosi, TAAS muutto sekä kaikki rempat.. Sitten pitääkin alkaa ravaamaan kaikissa kaupoissa, hankkimassa kaikkia tarvikkeita, ostaa sänkyjä ja hoitopöytää jne.. Huh huh! Suurin osa teistä on jo NIIN pitkällä että vähän oudolta tuntuu että itse olisi joskus samassa vaiheessa, mutta perästä tullaan!

Siru ja muutkin ovat päässeet jo silittelemään vaatteita! :) Mä odotan innolla tammikuuta kun päästään uuteen kotiin. Sitten vasta olen luvannut itselleni että saan sen pesän rakentamisen aloittaa. Siihen asti voi säästää rahaa ja sitten törsätä kaikkeen ihanaan!

Haluista ja s**sistä oli ollut puhetta. Eiköhän niistä rohkene puhumaan täälläkin ihan hyvin, kun kerran on aikaisemminkin aihetta sivuttu. ;) Pari viikkoa oli sellaista aikaa kun ne rasittavat vuodot oli tauolla, harrastettiin kyllä monta kertaa viikossa ja kivaa oli. No, sittenhän ne vuodot alkoivat taas uudestaan ja nyt on taas ollut yli viikon tauko. Mies ei vaan uskalla. Minä ehkä paremmin sisäistän sen mistä ja miksi ne vuodot aiheutuvat.. Ajattelin juuri että lauantai-iltana kun ollaan vihdoin taas kahdestaan kotosalla eikä vuotojakaan ole viikkoon näkynyt, voisin ottaa ja hurmata herran! ;) Itse olen kyllä aina pitkän tauon aikana ilahduttanut miestä muin konstein kuin sillä yhdynnällä ja hän on ollut siitä positiivisesti yllättynyt.

AinoAuroran listat sun muut on nyt pian valmiina! Tiedän kyllä tunteen kun loppusuora alkaa häämöttää ja näkee omien kättensä jäljen! Tsemppiä vaan loppurutistukseen!

Jep, nyt taidan lähteä ravitsemaan itseäni niin jaksan loppupäivän pakertaa töitä!

Ihanaa viikonlopun odotusta!

Mammanalku + tiitiäinen 20+0

Vierailija
8/25 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heräsin aamulla siihen, kun jokin lämmin lämmitti mun selkääni. Ajattelin, että meidän eiliset hempeilyt siellä vain tulevat ulos, mutta vessaan kiireesti siirryttyäni lapsivedet läsähtivät lattialle :O) Oli siinä ihmettelemistä. Kätilökin kysyi puhelimessa, että oletteko harrastaneet seksiä...vastasin, että ollaan joo, mutta ei mun mieheltä ennen tuollaisia satseja ole tullut :O) Tais sitten uskoa, että kyseessä on todellakin lapsivesien meno.

Nyt siis on vain odoteltava, että supistukset alkaisivat. soittelen tuossa 4-5 aikoihin uudestaan kättärille, ja sitten mietitään eteenpäin. Ottavat kuitenkin sairaalaan seurantaan yöksi, jos tässä ei nyt supistelut ala tulemaan.

Laraleille onnea prinssistä. Toivottavasti kaikki meni hyvin.

Mukavaa päivää kaikille.

Nyt niitä supisteluita kaivataan... ja tää lapsiveden määrä on aivan käsittämätöntä. En koskaan ajatellut, että sitä on näin paljon.

Heidi<3 Toukka 40+5 (vielä)

Vierailija
9/25 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasta hetki sitten heräsin, kyllä nää unenlahjat on jotain käsittämätöntä..

Laralle onnittelut pienestä pojasta. Tosiaan kiilasit monen ohi, mutta pääasia että kaikki kunnossa sekä vanhemmat että poika:) ONNEA!

Mammanalun ultrakin oli jo, kiva kuulla että kaikki oli kunnossa pikkuisia sormia ja varpaita myöten:=) Vai jäi sukupuoli vielä epäselväksi. Eli tyttökö jäi päällimmäisenä teille itselle mieleen, kun ei " ulokkeita" näkynyt?

Heidille lähettelen kovasti suppareita, jotta saisit nyytin lunastettua viikonlopun aikana. Muta iankin jotain on tapahtunut,se on hyvä juttu!

Poppis oli ostellut kans kaikkea pikkusälää. Mä varmaan tarttisin pienen ohjelappusen, MITÄ pitää ostaa? Kun ei hajuakaan monta tuttipulloa ja mitä muuta tilpehööriä sitä sit tartteekin;) Eli laittakaapa vinkkilista tulemaan te kokeneemmat!!

Omassa olossa ei kummoisempia. Alkaa vähän tuo puutuminen helpottaa kun on saanut levätä rauhassa=) Siivota ajattelin tänään hissukseen, kun on aikaa monta tuntia. Eli yksi huone ensin ja lepotauko, sitten toisen huoneen kimppuun ja lepotauko jne jne.. Kun on näitä neliöitä talossa sen verran ettei uskalla kaikkea putkeen vetää.

Sunnuntaina tuleekin serkkutyttö käymään miehensä ja meidän kummipojan kanssa, kiva nähdä pitkästä aikaa:))

Nyt imuroimaan.............

Aurora + Poitsu rv 25+6 (Ja taas vaihtuu viikot huomenna, aika menee liian nopeasti)

Vierailija
10/25 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laraleille Onnea pikkuruisesta pojasta! Onneksi kaikki meni hyvin! :)

Osallistunpa tuohon halu-keskusteluun. Meillä on ollut aina niin, että mies on ollut se aktiivisempi osapuoli ja mun puolesta on saanut kulua vaikka viikkoja eikä ole tehnyt mieli ollenkaan. Asiasta ollaan itketty, tapeltu, suututtu ja kaikkea mahdollista. Hyvä ettei erottukin! Meille tää " vauvan tekoprojekti" oli pelastus, koska mun oli " pakko" olla aktiivisempi ja hommailla piti useasti. Nyt sitten on taas hommat ollu jäässä plussauksesta lähtien. Mitä kauemmin edellisestä kerrasta on niin sitä hankalempaa on aloittaa uudelleen. Positiivista on, että ollaan siitä monena iltana puhuttu, mutta molemmat ollaan oltu sitten ihan väsyneitä. Itse tiedän siitä, että nyt ois aika päästää vähän paineita ulos, kun alan näkemään joka yö kunnon sekstailu-unia. :) Saas nähdä miten, kun maha alkaa kasvamaan, innostuuko mies entiseen malliin. Olen asiasta jo siltä kysellyt, mutta vakuuttaa, että ei se häntä tule haittamaan. Katsellaan!

Omaa napaan ei erikoisempia kuulu. Pahaa oloa tulee näin päivän ensimmäisen ruuan jälkeen ja nukkua vois vaikka kuinka paljon. Tissit on ihan sairaan kipeät edelleen. Kovasti odotan, että jossain vaiheessa helpottas! Ensimmäistä utraa odotellessa! Onneksi se lähenee vääjäämättä koko ajan!

Hyvää viikonloppua kaikille!

Hoyt rv6+6

Vierailija
11/25 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kysäisin siskoltani joka sai vauvan 9 kuukautta sitten talvella että mitä kandee vauvalle ottaa mukaan, ja hän opasti näin:

pitkähihainen body ja jotkut pöksyt siihen päälle joku oloasun tyylinen juttu, mä ostin sellaisen oloasun jossa on housut ( varpaat ummessa ) ja takki.

siihen päälle sitten hattu lapaset ja sukat ( tai sukat ja sukat kun ne lapaset ei taho pysyä kädessä ) ja toppis. jos haalarissa ei ole huppua niin kandee ottaa vaikka kypärämyssy ja toinen hattu siihen päälle.

AA

niin ja noista hankinoista mä olen ihan yhtä hukassa, mutta kunhan nyt suht koht kaikki on kasassa niin ei hätää, ehtiipä noita ostella kun huomaa että mitä uupuu...ukko vaan kauppaan niin omat rahat säästyy ;o)

Vierailija
12/25 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auroralle vain pikavastaus työn tohinan lomasta.. Itselläni on ollut tyttö-fiilis jo aika pitkään ja sisko + muut ovat kovasti povanneet tyttöä. Ja kun ei se mieskään sieltä mitään ulokkeita bongannut, niin totesi " että kai te sitten tiesitte oikein että tyttö sieltä tulee" . En kyllä halua ihan vielä uskoa sitä, koska tosiaan voishan se olla " ujo poikakin" . ;) Meinaan tänään varata ajan 4D-ultraan, haluan mennä katselemaan tiitiäistä vielä uudestaankin! Ehkä siellä sitten saa jotain vahvistusta asiaan. Jos ei, niin sitten vain odotellaan huhtikuuta ja katsotaan mitä masusta pullahtaa! :)

Mammanalku + tiitiäinen

Vierailija
13/25 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja onnittelut Mammanalulle kivoista ultrakuulumisista:)

Heidille kovasti suppareita ja jaksamista!

Mä itse asiassa pakkasin juuri laukun, kun mies sanoi, että jos jotain tapahtuu, hän ei osaa valita vaatteita meille kummallekaan. Pakkasin pikkumiehelle bodyn, potkareiden alaosan, kolme päähinettä (juu, kun en osannut valita), lämpöpuvun, toppapuvun ja pakkauksen toppakäsineet ja töppöset. Ja lauantaina haetaan turvakaukalo kotiin. Muuta en osannut laittaa.Ai niin ja yhden vaipan ja tutin.

Mukavaa viikonloppua!

sjt+pikkumies 29+3

Vierailija
14/25 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut vauvan saaneelle Laraleille! Olispas kiva saada jo omakin paketti tuhisemaan tuohon vauvankoppaan, joka on tyhjillään ollut kohta pari kuukautta sänkymme vieressä ja toinen mokoma 2kk olis vielä odotettava ennen la:a. Ei meinaa enää pysyä vauvakuume aisoissa, onneksi joulu tulee kohta ja ne viikot hujahtaa sitten oikein nopeasti ja tammikuun puoliväli on käsillä pianpianpian. :)

Miten te 30+ viikoilla olevat, onko paljon supistellu niitä harjoitussuppareita? Mulla itelläni on tosi usein supistus päällä (2-3krt tunnissa), ja onkin alkanut hieman pelottaa mitä siellä kohdunkaulassa on kenties tapahtumassa niiden seurauksena. No, mun mies sitten joka on lääkäriksi valmistumassa, kokeili eilen, ja sanoi ettei kohdunkaulaa ollut paljon mitään jäljellä. 3cm mulla se viime lääkärintarkistuksessa oli, joten en nyt tiä pitäiskö huolestua. Mulla on neuvola maanantaina, mutta mitenhän herkästi ne lääkärille lähettävät? Mies on lähdössä ulkomaille muutamaksi päiväksi parin viikon päästä, joten olis kiva tietää onko vaara synnyttää sillä aikaa :/ Mulla oli viime neuvolassa vauva perätilassa, olispa kääntynyt nyt oikein päin, ei jaksais sitä lisästressiä enää ottaa jos sektiomahdollisuutta pitäis PT:n seurauksena alkaa tosissaan miettiä.

Toinen kysymys vielä vauvan liikkeistä: kuinka kovia potkujen ja nyrkkien iskujen oikein pitäis olla jos jotain suuntaa-antavia kuvauksia vois antaa? (30+ viikoilla)

No asiasta toiseen. Kylläpäs harmittaa tuo vesisade ulkona, ollaan menossa Rovaniemelle viikonlopuksi ja sielläkin uhkaa vettä kaataa niskaan :/

Oikein mukavaa viikonloppua itse kullekin,

terveisin Aliina ja Nuppu/Juntti-Mutteri 31+3

Vierailija
15/25 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laraleille tuhannesti onnea pienen pojan johdosta!! Pian saatte nyytin kotiin, ihanaa :)

Heidille kovasti voimia tulevaan koitokseen, jos vielä olet linjoilla! Tsemppiä, mulle synnytys oli todella positiivinen ja hyvä kokemus, toivottavasti sullakin menee kaikki hyvin :)

JoJoa en olekaan vielä onnitellut, joten paljon onnea teidänkin perheelle!

Siru oli kysellyt pikkutavaroista, mitä tarvii. Tässä jotain mille meillä ollut käyttöä:

Vanulappuja (silmien ja kasvojen puhdistukseen)

Vanupuikkoja (navan puhdistukseen)

Talkkia (jos taipeet ärtyy)

Liivinsuojia (näitä kuluu paljon..)

Tuttipulloja (varalle)

Pari tuttia (varalle)

Pari prk äidinmaidonkorviketta (jos sattuu ettei maito riitä, ettei tule häitä. Huom. päiväykset)

Vauvan puhdistuspyyhkeitä (pieniin kakkatuhruihin ettei tarvi koko ajan olla pyllyä pesemässä, jos on joka vaipassa tavaraa niin kuin meillä :)

Harsoja vähintään kymmenkunta (niitä kuluu paljon)

Muutama pyyheliina pyllypyyhkeiksi

Sinkkivoide, esim. Ainun (jos tulee vaippaihottumaa)

Kosteusvoide (vain tarvittaessa käyttöön, äit.pakkauksessa oli tämä)

Vaatteita saa olla mielellään useammat vaatekerrat, meillä joudutaan välillä vaihtamaan monetkin kerrat päivässä, kun on vaippa päästänyt sivusta, tullut puklua olalle jne. Toki 60cm vaatteitakin pystyy käyttämään, ovat vähän isoja mutta ei haittaa kun eihän tuo vielä liiku mihinkään.

Kotiintullessa päällä oli pitkähiainen body, puolipotkarit, lämmin melko paksu pitkähiainen potkari, toppahaalari, pipo ja haalarin huppu, tumput.

Synnytyskertomusta yritän tulla huomenna kirjoittelemaan, jos suinkin ehdin. Vauva vie paljon aikaa, mutta nukkuu toki välillä pitkiäkin pätkiä joten omaa aikaakin jää. On se niin IHANA pikkumies! Valloittanut kaikkien sydämet, eikä vähinten isin ja äidin <3

Viipero & Poitsu 10 vrk

Vierailija
16/25 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pikaisesti tulin moikkaamaan, ku viikko on ollut yhtä tohinaa töissä. Eilen sitten mun tuuraaja oli ekaa päivää opeissa...jatkossa tulee aina muutamina päivinä eli ei tartte sentään joka päivä yrittää tsempata niissä kuvioissa.

Onnea kovasti nyyttinsä lunastaneille!! Laralei saikin omansa vähän ennakkoon :))

Haluista oli ollut keskustelua....kyllä ne tossa on ollut pari kuukautta kateissa. Ukko on onneksi ollut kans ymmärtäväinen eikä ole tehnyt " turhia" aloituksia :) yhtenä iltana sit ihan oma-aloitteisesti innostuin, ku ukko hiplaili selkää. Siinä ei tarvinnut mennä ihan varsinaiseen touhuun, vaan riitti muut keinot :) mielestäni se olikin pitkästä aikaa kivaa, ku tähän mennessä on vähän väkisin aina sekstaillut ukon mieliksi. Joten kyllä niitä haluja sieltä saattaa tulla, varsinkin jos on tarpeeksi rentoutunut ja levännyt. Mun mielestäni siis riittää, et joskus on ees jotain pientä säpinää...ei kait sitä kannata hirveesti ressata. Ehtiihän sitä sitten myöhemmin taas innostua :))

Heidille nyt kovasti suppareita!!

Tämä likka alkaa tekemään kotiinlähtöä. Nauttikaa pimiästä oman kullan kainalossa ja kynttilän valossa :)

Mykis ja Hippis 28+6

Vierailija
17/25 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hui, Laralein nettipimento johtuikin siis noinkin isosta jutusta! :) En kyllä ihan tuollaista olisi arvannut, kun sua huhuilin pari päivää sitten! Mutta ONNEA ihan kamalasti! Olihan pojalla jo jonkun verran kokoa, ei ihan pieni keskonen enää. Varmaan ihanaa saada poika pian kotiin :)

AliinaK, mullakin supistelee päivittäin. Vielä rv31 ei supistellut muutoin kuin reippaasti kävellessä, mutta nyt tuntuu, ettei tarvitse edes tehdä mitään, että supistelee. Oikein pelottaa mitä lääkärissä sanotaan ensi keskiviikkona, kun vihdoin pääsen sisätutkimukseen. Toisaalta omalla äidilläni supisteli kivuliaasti kaikissa raskauksissa jo rv30 paikkeilta loppuun saakka, eikä supparit silti saaneet mitään aikaan kohdunsuulla... Joten voi olla, että olen samaa kastia. Mutta olisihan se kiva tietää, varsinkin kun tässä on aika paljon puuhaa viikonlopulle.

AinoAurora ja Iida-Linnea: mulle ei käy maanantai tuohon aikaan, koska olen su-ma Tampereella kaverin (tulevan " kummituksen" ) luona yötä, ja tulen varmaan vasta kolmen maissa. Mites tiistai tai keskiviikko? Mulle käy yleensä kaikki muut aamu- ja keskipäivät, paitsi perjantait. Silloinkin käy kahdesta eteenpäin.

Ehdotelkaas jotain, niin lyödään treffit lukkoon!

( . ): Viime yö oli aika pelottava, kun supisteli aika runsaasti, ja selkää ja alavatsaa poltteli. Otin yhden panadolin joka ei tehonnut juuri yhtään, ja herätin miehen hieromaan mun selkää. Oikeasti pelotti jo, että nytkö pitää lähteä synnärille... Onneksi supistuksia ei tullut kuin se pari kipeää ja paljon kivuttomia, ja aamuun mennessä olikin ihan hyvä olo. Unet jäi kyllä vähille, joten olin oman kandintyöni opponoinnissa vähän väsynyt ja äreä. Onneksi opponentti oli ymmärtäväinen eikä pitänyt mua kovin tiukilla... :)

Nyt sohvalle makoilemaan, kun Muhkukin taitaa olla hereillä.

Kandi & Muhku 34+1

Vierailija
18/25 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin vaan nopee kurkkaa mammanalun ultrakuulumiset, hyvä että oli kaikki hyvin!!! Jospa sulla sit on osunu oikeaan se tyttötunne :)

Meillä on hirvee hullunmylly menossa kun se sänky mikä piti tulla jo jotain kolme viikkoa sitten (!) tuleekin yhtäkkiä tänään, ja PITI tulla jo päivällä mutta vieläkin sitä tässä odotetaan :/ Olis kaikkee muutakin tässä kun on ne häät huomenna, kuudelta aamulla herätys, bussikuljetus häihin lähtee pasilasta 8.30 äääh...Ja sit viel yhteen asti yöllä siellä.. Ehkä mä selviin...

Hyvää viikonlopun alkua kaikille!!

Riikka&Poju ja 20 täynnä!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Vierailija
19/25 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys kaikille,

tulin vaan osallistumaan tuohon tarvikekeskusteluun (synnytyskertomusta saatte vielä täältäkin odotella...). Mä käytin Vauva-lehden sivuilla olevaa listaa omia hankintoja tehdessä, löytyy täältä: (myös hakemalla goolella " mitä vauva tarvitsee" )

http://www.vauva-lehti.fi/vauvajaleikkiika/default_alasivu.asp?f=29

Sit Viiperon listaan kommentteina:

Talkkia (jos taipeet ärtyy)

ei olla käytetty vielä kertaakaan

Liivinsuojia (näitä kuluu paljon..)

todellakin!

Tuttipulloja (varalle)

meillä on kolme, riittää ihan hyvin

Harsoja vähintään kymmenkunta (niitä kuluu paljon)

tää riippuu varmaan ihan vauvasta, meillä on käytetty tähän mennessä kahta eivätkä oo vieläkään likaisia... mutta vauva ei puklaa

Vaatteita saa olla mielellään useammat vaatekerrat, meillä joudutaan välillä vaihtamaan monetkin kerrat päivässä, kun on vaippa päästänyt sivusta, tullut puklua olalle jne.

Tääkin riippuu vissiin vauvasta, meillä voitais käyttää useempi päivä samoja vaatteita kun eivät todellakaan mene likaiseksi millään... mies kyselikin, saako hän pestä vaikkeivät ole likaisia. :)

Meillä tyttö on käyttänyt myös 60-koon vaatteita, eivät ole ollenkaan isoja, mutta taiskin tuo neiti olla iso. Eilen oli punnitus, oli jo yli 4kg ja saatiin lupa jatkaa omaa ruokintatahtia ja mennä ulos. Käytiinkin eilen kiekka Stockalla, pitäähän tytölle opettaa shoppailutavat heti alusta lähtien.

Nyt taidan mennä syömään, se on varmin tapa saada typy heräämään. Mutta on se ihana tapaus... kun se nukkuu, toivois et se herää, kun on hereillä eikä meinaa saada unta, toivoo et olis joku nappi, josta sen sais nukahtamaan... :D

-Osse ja Tytteli 8vrk

Vierailija
20/25 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulle käy tiistaikin ihan vallan mainiosti, miten olisi silloin 11 aikaan ?

AA jolla on masu täynnä pitsaa