♥ SYYSKUISTEN PERA ♥
Pinoon kaikki!
Kommentit (17)
Nyt Nekulle aamupalaa.. Illal mennää Ikeaan jos ei tässä kummempaa. Nea on onnessaan, ku äitini täällä. Ja mä myös! :)
Kivaa että kaikki järjestyi ja äitisi tuli yllättäen!
Voi olis ihana päästä ikeaan...
Mutta tie käy nyt neuvolaan.Palailen ehkäpä myöhemmin tänään!
Leanna ja naperot rv 22
Yskitty yö takana,poikakin yski taas..välillä oli pariyötä yskimättä,aattelin sit et pakko mennä lääkäriin.Ainut aika klo9,onneks lääkäri otti meidät samalle ajalle ja onneks mies myös kipee ni ei tarvinnu typyä ottaa lääkärii mukaa..nii et tervetuloa meille kylää ;-)).
Mulla ja pojalla jotain virusperästä tautia,keuhkot ok mikä on hyvä!lääkäri vaa suunnillee saarnas turhista antibiooteista ku on niin vaarallisia..joo,mä en menny sinne antibiootteja ruinaamaa vaa ku ite ei tiedä tuleeko yskä keuhkoista!Poikaki yskiny lähes 3viikkoo ja mulla sattuu yskimenen rintaa ihan kauheesti!Suututtaa mokoma eukko!
Pooikaki alko lekuris taas näpeltää jokapaikaa vaikka kuin kielsin!Noi lekurit ja apteekit on ihan painajaisia ku se ei kerta kaikkiaa usko yhtää!!!
Enkelille ja Reelille paljon suppareita!Voitko enkeli senverran oottaa et mä oisin niin kunnos et päsen synnärille vauvaa kattoo??Jooko? :-)
Kämppä kuntoo enneku porukat tulee...
jatu
Minne kaikki on piiloutuneet? Täällä sataa vettä vaakatasossa, joten taitaapi lumet saada kyytiä ihan kunnolla. Aamulla tuiskutti vielä lunta mutta nyt just kun oltiin jo sisälle tulossakin, alkoi sataa ihan kaatamalla. Ärsyttää, jos nämä lumet nyt katoaa.
Tämä päivä on ollut jo parempi Onnin kanssa. Ei ole juurikaan kiukunnut, tosin pari kitinäkohtausta tullut mutta kun en ole reagoinut on se mennyt ohi. Eilen illalla tuli ihan hillitön kohtaus kun oltiin tulossa sisälle pihalta eikä menty sitten puistoon enää puoli 8 aikaan. Itki ja huusi kylppärin lattialla kauan ja sitten vasta rauhoittui kun mä soitin äitille (joka oli soittanut mulle, en siis siksi soittanut, että se rauhoittais Onnin). Aikansa vaan kuunteli kun äiti puhui sille puhelimessa mutta alkoi sitten vastaileen ja oli sitten ihan ok.
Ihanaa kun alkaa viikonloppu. " Uhkailin" jo miehelle, että menen jonnekin koko viikonlopuksi, että sekin näkis ja kokis kuinka " ihana" Onni osaa olla;) Mutta mitäpä minä porukoitteni luona tekisin? Se nyt olis ainoa paikka minne mennä näin yhtäkkiä.
Pinot on nyt huolestuttavan minejä ollut. Missäs kaikki luuraa? T@hti, Saamuska, Tuttis, Alli, Lempo, Manteli...?
Nyt haisee kakkimus, pitää mennä houkuttelemaan Onnia että sen sais ottaa pois. Nauttii ilmeisesti kun saa olla kakat housuissa. Outoa.
T-P
Täällä ollaan, kiva että minua kaipailtu.
Laitoi just pojan unille, äitiä huutelee ja mölyää. Meille tuo pvä- ja yöunille nukahtaminen vaikeutunut. Nousee samantien ylös ja huutaa äitiä, eroahdistusta? tämä alkoi noin viikko sitten. Muutenkin kokoajan mun kimpussa. Äiti syöttää, pukee ,lukee kirjaa ym.
Tänä aamuna poika heräs jo 7.07 tuli meidän väliin ja oli ihanaa kun se köllötti mun kainalossa tunnin, puski siihen ihanasti.
T-P: munkin tekis mieli joskus lähteä pois viikonlopuks ottaa omaa aikaa, nukkua pitkään ym.
Mä meen huomenna iltan su vapaa, onneks ens pe alkaa loma, yes.
täällä kanssa sataa vettä lumi sulaa.
Su menen kädentaitojen messuille anopin kanssa, sillä on kax vapaa lippua. olin viimeks 4 vuotta sitten.
tänn ei kuulu muuta uutta, äitini meillä just nyt, palailaan.
t. manteli ja taapero 2v 3kk
Eipä tuolla mitään uutta. Kaikki kunnossa, toivotteli hyvää synnytystä kun nähdään sit seuraavan kerran vasta vauvan synnyttyä. Seuraavat käynnit sit Kättärillä. Joo, kiva ois samaan aikaan Enkeli siellä olla!
Illalla nukkumaan mennessä sai jopa jonkun supistuksen aikaan mut kai ne lopahti jossain vaiheessa kun kerta nukahdin :)
Flunssa jo vähän helpompana vaikka räkää tulee ja päätä särkee.
Ei oikein tuo runosuoni nyt syki.. Joten lopettelen.
Reeli, Lenni ja masu 40+6
" Pätkiskakku"
Ainekset taikinaan:
5 dl vehnäjauhoja
3 dl sokeria
2 tl vaniljasokeria
1 rkl leivinjauhetta
4 rkl kaakaojauhetta
150 g sulatettua voita tai margariinia
2 dl maustamatonta jugurttia
6 patukkaa pätkistä (tai levy minttukrokanttia tai daimia)
3 munaa
Kuorrutus:
170g suklaata
100g voita
Ohje:
Sekoita kuivat aineet keskenään.
Lisää paloitellut pätkikset sulatetun rasvan joukkoon ja sekoita.
Lisää rasva-suklaa-seoksen joukkoon jugurtti ja munat.
Lisää kuivat aineet seokseeen.
Sekoita seos huolella, taikinaa ei kuitenkaan tarvitse vatkata koneella.
Laita taikina jauhotettuun rengasvuokaan, paista 175°C:ssa n. 45min.
Kuorrutus:
Sulata aineet varovasti liedellä ja valuttele kuorrutus jäähtyneen kakun päälle. Voit ripotella pinnalle esim. suklaahippuja/strösseleitä koristeeksi.
Olipas hyvä uutinen että Enkelin äiti ilmestyi lapsenvahdiksi. Jännää, pääsetteköhän Reelin kanssa kämppiksiksi.. Tanakoita supistuksia molemmille!
Jatun ja pojan yskä hus pois!
Minä olin eilen sikeässä unessa, kuten myös Sini ja Rosakin eilen jo klo 21. Rosakin vetelee jo toisia päikkäreitään. Pieni on vain nukkunut ja syönyt.
Sini oli jotenkin kasvanut niiin isoksi. Oli oppinut ottamaan ulkohaalarinsa pois sisääntultaessa ja osasi jo laittaa jalkansakin puettaessa haalareihin. Ruokakaulurinsakin oppi sillä välin ottamaan pois, se kun on vähän kinkkinen poisotettava. Tänään olimme pitkään ulkona kun puuhaa riitti. Tehtiin lumihevonen ja pestiin räystään alla hiekkalelut puhtaaksi. Liukumäessäkin oli huima liuku. Kivaa oli. :-)
Mies otti pulttia kun minulle olisi ollut auto Seinäjoella, lähellä mummolaa. Mutta kun minä en auton sisustaa kelpuuttanut. Isä tulee tänäiltana meille. Lähtee huomenna katsomaan kanssani paria autoa Tampereelle. Tytöt saa jäädä miehen kanssa kotiin. Rosaa ei viedä nyt yhtään mihinkään.
Sitten osastojaksoasioihin. Rosan iho on ihan siisti. Muttei kuitenkaan ihan terveen lapsen iho. Jakson yksi tarkoitus oli myös se että nähdään tuleeko iho paremmaksi koirapölyytömässä ympäristössä. Ihon peruskuntoon jaksolla ei ollut vaikutusta. Nutri-juniori pitää ihossa ihan yllä pientä kuivaa ekseemaa, mutta sille ei voi mitään. Yleisilme on kuitenkin ihan siisti. Aavis soittaa..
Lila75
Pätkiskakku kuulostaa todellakin liian hyvältä. Vaikka kakkujen ystävä en juuri ole - silti sana " Pätkis" sai mielenkiinnon heräämään :) Ja nyt kun tosissani yritän olla ilman herkkuja .. plääh. Onneksi on suklaasta tyhjät kaapit. Ja ONNEKSI huomenna on mun karkki/herkkupäivä :)
Eilen olin erittäin mielenkiintoisessa koulutuksessa josta sai eväitä ihan tähän omaankin tilanteeseen lapsen kanssa (tosin ehkä vähän myöhemmin aktivoituvat ne koulutuksessa käydyt asiat). Kysymys oli nimittäin lapsen ja nuoren seksuaalisesta kehityksestä - ensialkuun kun käytiin läpi sitä mitä se on ns. normaalisti (mikä kuuluu asiaan). Loppupäivän anti oli enemmän sitten sitä mikä on vahingoittavaa seksuaalista käyttäytymistä nuorella ja lapsella. Paljon ajateltavaa, paljon asiaa ja tosi hyvät luennoitsijat. Alansa huippuja.
Meillä asuu myös todellinen uhmis. Musta tuntuu että se vaan voimistuu viikko viikolta. Minä itse-vaihe myös täysillä päällä. Lattialle heittäytyminen, huuto ja kirkuminen tai vaihtoehtoisesti passiivisena spagettina maassa lötköttäminen tai lusikan pyörittely (yhdistyneenä kulmien alta katsomiseen että kuinka äiti nyt sitten tähän reagoi ...). Voi kuinka tutulta kuulosti Äitikuun kokemus! Voin vain hämärästi aavistaa kuinka rankkaa se on ison mahan kanssa - kun välillä nytkin haastetta riittää ihan tarpeeksi! Tähän kuuluu tietenkin tyypillisesti meillä vielä se, että päiväkodissahan tyttö sitten on aivan kuin toinen tyttö - aurinkoinen, iloinen ja reipas syömään sekä pukemaan (juu-u, omatoiminen pukeminen on ottanut suuria harppauksia eteenpäin! Samoin pottailu!) Kyllähän minä sen ymmärrän miksi näin tietenkin on .. välillä vaan jurppii kun tuntuu että kaikki illat ennen nukkumaanmenoa on jatkuvaa kiukkua, uhmaa, " eiei" -huutoa jne.
Enkelille voimia sekä supistuksia! Ihanaa että sait äitisi avuksi!
Reelille myös supistuksia ja pikaista paranemista! Kuin myös Jatulle, hurjalta kuulostaa tuo yskiminen. Kyllä minäkin lääkäriin olisin mennyt, ihme asenne lääkärillä. Mistä sitä tosiaan tietää muutoin, mikä on vialla - ei kaikki sinne rynni heti antibiootteja hakemaan. Pöh.
Lilalle voimia edelleen Rosan allergiaselvityksiin. Ihanaa että pääsitte kotiin Sinin luokse :)
Kukkuulle halaus! Pidäthän tosiaan itsestäsi huolen. Tai ainakin kerrot, jos joku muu voisi sen tehdä joskus sinun puolestasi.
Olikohan muuta, oli varmaan mutta nyt en jaksa TAAS muistaa. Pitäisi tosiaan olla kynä ja paperi vieressä odottamassa. Varsinkin kun lukee monta pinoa peräjälkeen.
Voikaa hyvin!!
Alli
kaupunkireissu meni hyvin, ei uhmiskohtauksia vaan iloinen ja tyytyväinen poika mukana. Lahjoin kyllä hieman rusinoilla ja pillimehulla ;)
Tuota pätkiskakkua mäkin kokeilen kunhan aikaa jostain revin hiukan leipomiseen. Nyt tarttee mennä, palaan illalla jos vaan jaksan ja kykenen...
äitikuu juuri sokoksen s-etupäiviltä kotiutuneena, nyt kahvia ja siivousta ennenkun remppakaveri tulee kohta taas...
Ihanaa Enkeli et asiat järjestyivät! Eikös huomenna ole sun la, sillon olis hyvä syntymäpäivä :) Meillä Idahan on syntyny laskettuna päivänään, saas nähdä miten nyt käy.
Viime yönä heräsin pariin kertaan kun mahaa sattui, siis vähän niin kuin lievä supistus, kivulias siis muttei kuitenkaan lähelläkään niin kipeä kuin " oikea" supistus... nukuin kuitenkin sit ihan hyvin.
Kävin tänään Sittiksen luona, kivaa oli ja pino vauvanvaatteita tarttui mukaan.
Idan päivä oli ollu hieman hankalampi, ku hain tytön välipalan jälkeen niin tyttö oli siirretty " vauvojen pöytään" eli sellaiseen pöytään jossa syöttötuolit on pöydässä kiinni. Ei kuulemma tullu syömisestä yhtään mitään, ja Ida oli aika itkeneen ja vakavan näkönen. Pyysivät tuomaan Idalle valjaat kun syömiset ei suju, tyttö seisoo tuolin selkänojalla (!!!!) tms. Siellä on joku toinenkin lapsi, jonka vanhempia oli pyydetty tuomaan valjaat... Ida oli sit loukkaantunu siitä ku hänelle oltiin vihaisia, ei suostunu syömään ite lainkaan. Nyt kotona söi ihan nätisti kaksi lautasellista lasagnea. Täytyy maanantaina kysyä, et onko Idalla " ongelmia" vaan syömistilanteissa, vai onko muutenkin yhtä vilkas ja tottelematon.
Ida ei tahdo enää katsoa muumeja, joten pitää mennä. Enkelille ja Reelille paljon supistuksia!
Petra, Ida ja vauva rv 35
Työviikko on ohi taas :)
En ole kyllä oikeasti silti missään luurannut, vaan pinot käynyt joka ilta lukemassa. En edes tajunnut, ettei ole tullut mitään kirjoiteltua. pinetä väsymystä ehkä...
Olipa Enkeli mukavaa, että äitisi pääsi tulemaan. On varmaan helpottavaa, kun voi lähteä hetkenä minä hyvänsä, eikä miettiä isomman hoitoa. Suppareita sinne** ja Reelille kanssa **
Pätkiskakku kuulosti herkulliselta. Pitäisiköhän tänä viikonloppuna kokeilla. Juuri söin pari riviä suklaata (no niin..olinhan aika kauan ilman suklaata..)
Uhmis asuu tosiaan meilläkin (olen tainnut jo mainitakin). Välillä ei mikään ole hyvä. Useimmiten ei kelpaa äiti, mutta välillä ei kelpaa isikään. Tahto on kova. Olen lipsunut välillä viikonloppuisin ja ottanut pojan aamulla viereen tuttipullon kera. Onko sitten ihme, että viikollakin herää kuuden kieppeillä ja raivoaa: " Tuttiiipuvvoooo..Äiiitii! Isiii!" . En ole antanut pulloa, mutta viereen olen ottanut hetkeksi. Siinä raivoaminen vain jatkuu ja unet ovat poissa (minä unikeko olen aivan väsynyt koko viikosta, mies ei ole jaksanut heräillä yöllä, kuten normaalisti, joka on ollut minun unistani pois).
Ihanaa viikonloppua kaikille!
Saamuska♥
Vanhemmat läks Teneriffalle..kurjaa ku ite on aina se joka vie väen lentokentälle :-/ No,auto jäi kuiteski meille.Huomas kyllä kehällä et ei ole ihan äsken ajanu,oli pimeetäki...ja paljo autoja ja rekkoja!!!En tykkää!!!
Pojat on saunassa,kohta mennää typyn kans-jospa sais siellä tautia pois!!!Ja ois mies huomen niin kunnos et jaksas lähtee Ikeaa-tahon päästä!Yritn sivuilla surffata mut ei aukee ainakaa vantaan sivut.
eipä tässä mitään asiaa ole...
jatu
Kotona taas ja lapset nukkumassa. Olen poikki! Ihanaa oli taas lentokoneessa vaan istua möllöttää haaveissaan silmät kiinni:) Lento oli myöhässä, laskeutuessa veti jarrut pohjaan niin, että jotkut veti oikein äänekkäästi henkeä. Ei siinä mitään, olen tollasta kokenut ennenkin. Kotona kävin heittämässä tavarat kotiin ja lähdin autolla hakemaan lapsia mummolasta (kun mies oli siellä Lontoossa yön). Sitten en löytänytkään auton avaimia enää mistään, kun piti lähteä kotiin. En edes kadulta auton vierestä, kun ajattelin, että ois tippuneet siihen. Jätin lapset anopin kanssa odottamaan ja lähdin hakemaan kotoa toisia avaimia. Anoppi oli sitten löytänytkin avaimet auton vierestä jalkakäytävältä. Hui! Onneksi kukaan ei ollut vienyt autoa, kun ois kyllä ollut aika helppoa!
Kyllä olikin Oulussa sää tänään. Isoja pisaroita satoi vettä! Lumisade ois ollut kivempi. Mutta on meiltäkin näköjään kämpän edestä sulaneet lumet melkeen kokonaan pois. Vähän jäätikköä on kuitenkin jäänyt jäljelle:( Pitäis hiekottaa.
Enkelille ja Reelille treffit Kättärille! Oisko tää viikonloppu hyvä:)
Pienempi ei ollut malttanut mummin luona nukkua päikkäreitä ja ikävöinytkin oli varmaan koko viikon. Ei jaksanut muuta kuin itkeä väsyneenä ja vastustella kaikkea. Nukahti varmaan saman tien. Esikoinenkin sanoi, että oli ikävä äitiä. Lisäsi sitten, ettei ollut itkenyt kuitenkaan. Suloinen:)
Yskittää, pitäis tehdä kuumaa glögiä, kun vaan viittis. Tähänkö se taas menee, että ollaan kipeinä ennen joulua ja juodaan glögiä niin paljon oloa helpottamaan, ettei se jouluna enää maistu ollenkaan.
T: Ynis
Kiitos huhuilusta. Täällä ollaan. Oon kyllä pinoja lukenu, mutten oo saanu kirjotettua. Ja sitten ei enää tahdokaan päästä alkuun. Paljon ois sanomista, mutten kuitenka osaa sanoa mitään.
Kivaa, että Lila ja Rosa pääsi aiemmin kotiin. Kovin oli rajua touhua. toivottavasti saatte nyt pitää kunnon tauon ja rueta sitten rauhassa selvittelemään, mikä sopis.
Ihanaa, että Enkelin äiti pääsi tulemaan. Nyt vaan Enkeli ja Reeli synnyttämään. Toivottavasti olette jo :)
Hyvä , että Kukkuu jaksoi piipahtaa joku päivä. Tosin sun tekstistä just huomasin,e tä itellä aivot jumittaa, kun luin moneen kertaan enkä siltikään meinannut ymmärtää. Kovasti voimia ja toivottavasti asiat rupeaa selviämään!
Öttiksellä on ollu ihanan positiivisia tekstejä.
T-P:n Onnille ei onneks käyny pahemmin, vaikka harmi oli, etttä lääkäriaika peruuntui.
Paranemisia sairastaville. Voimia Mimmulille, Mimmulle ja muille tarvitseville!
Ihania olette.
Iika on niin kova touhuamaan ja vähän uutta rytmiä haeskellaan, niin en oikein tahdo löytää sopivaa aikaa kirjoittamiselle, mutta koitan jatkossa laittaa ees muutaman sanan. Vaivaa vain, kun tekis aina mieli kaikkia muistaa.
Pekalle on tullu kovasti uusia sanoja, mutta vielä on matkaa lauseisiin ja selvään puheeseen. Reipas poika, mutta silti äitin pieni mies. Neiti on myös kovasti reipastunu. Esikoinen on tosi reipas askarissa, mikä taas aiheuttaa sen, että kotona pitää saada vähän äkäillä ja härnätä toisia ym.
T@hti
Kolme aika kipeää supistusta, pöntön kutsu ja unet mennyttä.. suunnilleen 10min välein nyt supistanut..saas nähdä miten käy! Yleensä, kun sitten nousen jalkeille, supistukset hiipuu. Mies jo toivoi, et sen ei enää tarttis tänään lähteä töihin, vaan päästäs synnärille. Sanoi eilen, et on niin kyllästynyt jo odottamiseen! Niinpä! ;-) No nyt on hyvä mieli, kun äitini on täällä ja ei tartte stressata! :) Tosin harmittaa, et saako se taaskaan nukuttua, kun mä jo täällä oon syöny aamupalan ja näpsyttelen läppärin kanssa keittiössä.. Väsymys on järkyttävä, niin vähän tuli nyt nukuttua. No Nekku antaa mun kyllä olla rauhassa, kun mummi paikalla! Varmaan ihmeissään, kun se on yön aikana ilmestynyt. Auts, supistaa. Vois tästä kohta häipyä peittämään tummia silmänalusia hyvin toimineella valokynällä! :)
Kerppu, voi kun sulla tota energiaa riittää! :)
Reeli, jos tässä nyt lähtö tulee, niin toivottavasti ilmaannut pian seuraksi! :-) Toivon todella, et miehesi ehtis olla sun kanssa kotona vauvan synnyttyä, eli supistuslähetys sinne! Nean syntyessä mun miehellä alkoi juuri uusi duuni ja ei saanut pitää isyysloman, kuin vasta myöhemmin.
Vähän on nyt ärsyttävä olo näiden supistusten kanssa, jos taas hiipuvat.. Mut ei auta kuin seurailla. Voi kun mua nukuttaa.. Mukavaa viikonloppua kaikille! Palailen kertomaan, jos lähtö koittaa. Tuskin..
Enkeli1 ja Nea+minivauva rv39+6