Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saada hyvää oloa ulkoilusta ja liikunnasta?

Vierailija
21.01.2023 |

Moni ihminen nauttii ulkona liikkumisesta ja sanoo, että kuinka siitä tulee hyvä olo. Heitä ei saisi millään pidettyä neljän seinän sisällä koko päivää.
Itsellä taas on juuri päinvastoin. Liikunta ja ulkoilu ei innosta sitten yhtään. Toki ulkoilen päivittäin sen mitä on pakko, esim kaupassa käyminen ja töihin meno. Muutoin kaikki muu ylimääräinen ulkoilu ei kiinnosta yhtään. En vain ikinä ole kokenut siitä sitä euforiaa mitä moni sanoo. Ihminenhän tekee luonnostaan sitä mistä tulee hyvä olo ja minulla ei ole vielä koskaan tullut ulkoilustaniin hyvää oloa, että hinkuisin sitä yhä uudestaan ja uudestaan. Jos jostain nauttii, niin eihän siihen tarvitse pakottaa itseään, vaan se halu tulee luonnostaan.
Joko minua on tämän ulkoilun ja liikunnan suhteen kusetettu, tai sitten olen koko ikäni kärsinyt jostain mystisestä sairaudesta, joka estää nautinnon tuosta asiasta. Pitäisikö mennä tutkimuksiin?

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tulee varsinkin hikiliikunnasta usein vain huono olo. Henki on ahtaalla ja metallinen maku maistuu suussa.

Vierailija
2/38 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ainakin kokeilla eri lajeja, jos löytäisi itselleen mieluisan tavan liikkua. Esim. itse tykkään palloilulajeista, mutta yksin juoksemaan minua ei saisi kirveelläkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ap läski ja alkoakin kuluu reippaasti?

Vierailija
4/38 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menemällä ulos ja liikkumalla siellä.

Nyt se perse ylös sohvasta ja ulos!

Vierailija
5/38 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie sohva parvekkeelle tai terassille. Katso teeveetä ikkunan takaa sisään.

Vierailija
6/38 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se nyt ihmeellistä nautintoa sinänsä tuo. Näkee vain luontoa ja paikkoja enemmän kuin kuvaruudulla, sillee irl. Varsinkin vuodenkierron, mutta ei sekään nyt megaihmeellistä ole.

Vierailija
7/38 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kaupassa käynti on sinulle ulkoilua niin et kyllä taida tietää miten paljon ihmiset liikkuvat. Käy nyt ensin vaikka kahden tunnin lenkillä. Iloa liikunnasta saa liikkumalla

Vierailija
8/38 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se nyt ihmeellistä nautintoa sinänsä tuo. Näkee vain luontoa ja paikkoja enemmän kuin kuvaruudulla, sillee irl. Varsinkin vuodenkierron, mutta ei sekään nyt megaihmeellistä ole.

No etpä ole sitten kunnolla juossut tai aivokemiasi ovat muuten pilalla. Kyllä kunnon lenkistä nouseen endorfinit ja dopamiinit ylös niin että oikein alkaa hymyilyttämään. 

Vierailija
9/38 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No etpä ole sitten kunnolla juossut tai aivokemiasi ovat muuten pilalla. Kyllä kunnon lenkistä nouseen endorfinit ja dopamiinit ylös niin että oikein alkaa hymyilyttämään. 

Juoksen runsaasti, mukavaa se on, muttei mitään euforista. En hymyile kuin idiootti lenkin jälkeen, mutta olenkin juossut jo vuosia.

Vierailija
10/38 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kaupassa käynti on sinulle ulkoilua niin et kyllä taida tietää miten paljon ihmiset liikkuvat. Käy nyt ensin vaikka kahden tunnin lenkillä. Iloa liikunnasta saa liikkumalla

Kauanko minun pitää sitä iloa siitä hommasta odottaa, kun ikää on 40v ja ei ole vielä tähän mennessä sellaista iloa näkynyt, mikä saisi minut aina uudestaan ja uudestaan ulkoilemaan. Ajansaatossa olen kuitenkin useamman kerran yrittänyt, mutta kuvainnollisesti ulkoilu on kuin kehno pizza. Kyllä sen nyt nälkäänsä syö, mutta toista kertaa ei tee mieli ostaa.

Ap

Vierailija
11/38 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kauanko minun pitää sitä iloa siitä hommasta odottaa, kun ikää on 40v ja ei ole vielä tähän mennessä sellaista iloa näkynyt, mikä saisi minut aina uudestaan ja uudestaan ulkoilemaan. Ajansaatossa olen kuitenkin useamman kerran yrittänyt, mutta kuvainnollisesti ulkoilu on kuin kehno pizza. Kyllä sen nyt nälkäänsä syö, mutta toista kertaa ei tee mieli ostaa.

Ap

Onko lähistölläsi mitään luontoreittiä, missä kulkea?

Vierailija
12/38 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en ole noita hyvänolon endorfiineja liikunnasta saanut ikinä, mutta kyllä sekin kummasti motivoi liikkumaan kun tietää kuinka kurja olo tulee kun ei liiku lainkaan.

Nuorempana ei tuntunut liikkumattomuuskaan missään, mutta näin +40-vuotiaana olo on ihan kummallinen jos on vaikka parikin päivää niin, ettei käy kävelylläkään.

Vierailija
13/38 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Onko lähistölläsi mitään luontoreittiä, missä kulkea?

Ankea ympäristö on ainakin itselläni se suurin syy, ettei lenkkeily ja ulkoilu innosta. Jonkun verran toki tulee ihan päivittäin lenkkeiltyä, mutta kyllä se melkoista pakkopullaa ja robottimaista minimisuorittamista vaan on kun missään ei ole luontoa eikä kauniita maisemia.

/sivusta

Vierailija
14/38 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se hyväolo tarkoittaa lähinnä väsymystä, ja sehän on terveellistä ponnistella ja kuormittaa kroppaa sopivasti.

Vähän sama olo, kuin työviikon (johon on sisältynyt myös fyysistä tekemistä) jälkeen.

Vierailija
15/38 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää löytää oma laji. Ja vaihtaa heti lajia, kun alkaa puuduttaa.

Itse en tykkää hikiliikunnasta, jossa sykkeet maksimilla ja hiki virtaa, mutta vaikka kevyt kävely kauniissa maisemissa - Tykkään!

Onnea on asua ympäristössä, josta löytyy niitä kauniita maisemia heti kotiovelta lähtiessä.

Vierailija
16/38 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se hyväolo tarkoittaa lähinnä väsymystä, ja sehän on terveellistä ponnistella ja kuormittaa kroppaa sopivasti.

Vähän sama olo, kuin työviikon (johon on sisältynyt myös fyysistä tekemistä) jälkeen.

Ahaa, se hyvä olo ei siis tarkoita samanlaista hyvää oloa mikä on esim. hyvän seksin tai lempibändin keikan jälkeen? Kärsin samasta ongelmasta kuin ap, en saa minkäänlaista nautintoa ulkoilusta ja liikunnasta. En ole koskaan saanut, vaikka lapsena ihan urheilin kilpaa ja lapsuudenkodissa ulkoiltiin päivittäin.

Vierailija
17/38 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon hyväksynyt, ettei mun persoonaan kuulu liikunnasta (paitsi tanssi) tai ulkoilusta nauttiminen. Ei siinä mitään väärää ole.

Ja olen muuten ihan normaalipainoinen.

Vierailija
18/38 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tulee vain huono olo. Päänsärkyä ja raitisilmamyrkytys. Siis ei mitenkään positiivisesti väsynyt. Haluan jaksaa tehdä asioita kotona.

Vierailija
19/38 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama ajatus kuin aloittajalla. Väkisin yritän liikkua, mutta ei se kiinnosta yhtään eikä todella tuo mitään hyvää oloa. Tajuan vain että on pakko.

Vierailija
20/38 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tulee juoksun jälkeen kyllä euforinen olo mutta ei esimerkiksi kävelyn tai kuntosalin jälkeen. Mutta jos en liiku niin tulee saamaton ja kurja olo.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi yksi