Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suvi Teräsniska Seiska : "Puoliso pitää Suvia ja hänen jaksamistaan itsestäänselvyytenä "

Vierailija
21.01.2023 |

Suvi kokee yhä hankalampana työn ja perhe-elämän yhdistämisen, lähipiiriläinen vahvistaa.

No onhan se sitä. Lapset ja perhe on valtava työvuori jo itsessään- puhumattakaan keikkailevasta artistista.

Jos ei ole mahdollisuutta omistautua hetkeksi perheelle, niin luulisi että Suvilla ja Simolla olisi varaa palkata hoitoapua ja esimerkiksi siivooja, kotiapua?

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suvi on liian tarkka. Miehen tekemiset ei kelpaa. Veikkaisin näin.

Mutta miksi ei osta apua? Meneekö kaikki rahat hirvittävän isoon taloon? Voisiko muuttaa pidempään, yksinkertaistaa elämää?

Miksi hänen pitäisi ostaa apua? Siksi että voisi viihdyttää muita kun joku muu huolehtii hänen lapsistaan tai kodista?

Että voi elättää perheensä sillä lahjalla, mikä hänelle on suotu?

Perheensä hän elättää varmasti nytkin vaikka ei tekisi yhtään keikkaa. Orkesteri ja ehkä myös puoliso joutuu toki etsimään ainakin väliaikaisesti muita töitä.

Vierailija
42/54 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suvin pojat on syntyneet 2015, 2016 ja 2009. Eli tänävuonna ovat 8, 7 ja 4.

Pojilla on jo oma elämä päiväkodissa, eskarissa, koulussa. Eli ovat päivät jo erossa. Jos äiti on lisäksi 150 päivää keikoilla vuodessa ja käytännössä aina iltaisin, niin ei siinä paljon lasten kanssa ehdi olemaan.

Olen käsittänyt että Suvi on tosi perhekeskeinen ihminen, niin varmasti kokee suurta ristiriitaa..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suvi on liian tarkka. Miehen tekemiset ei kelpaa. Veikkaisin näin.

Mutta miksi ei osta apua? Meneekö kaikki rahat hirvittävän isoon taloon? Voisiko muuttaa pidempään, yksinkertaistaa elämää?

Miksi hänen pitäisi ostaa apua? Siksi että voisi viihdyttää muita kun joku muu huolehtii hänen lapsistaan tai kodista?

Että voi elättää perheensä sillä lahjalla, mikä hänelle on suotu?

Ja pitää vielä paheksua jos joku nainen kehtaa ajatellakaan palkata itselleen kotiapua tai siivoojan.

Vierailija
44/54 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.seiska.fi/Uutiset/Perhe-elama-vei-Arja-Korisevalta-itsekkyy…

Tuli mieleen Arja Koriseva. Tässä oli hyvä juttu perheen ja uran yhdistämisestä. Arjastahan tuli äiti vasta myöhemmällä iällä ja äidiksi tultuaan on vähentynyt huomattavasti työtahtia.

Vierailija
45/54 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivakassa asuva laulaja Arja Koriseva, 54, on ollut naimisissa ohjaavana opettajana toimivan Pekka Karmalan kanssa vuodesta 1996.

Pariskunnalla on kolme lasta, joista nuorin on 12-vuotias Verna-tytär. Laulaja kertoo onnistuneensa uran ja perhe-elämän yhdistämisessä.

Minusta ei ole tullut suurperheen äiti yhtäkkiä, vaan pitkällä aikavälillä. Elämä on ollut aikatauluttamista samalla tavalla kuin opettajan ammatissa.

Uransa ensimmäiset vuodet Arja teki töitä hullun lailla, koska hänellä ei ollut lapsia tai parisuhdetta. Hän myöntää sen olleen itsekästä aikaa.

Lasten syntymän jälkeen Arja on halunnut tehdä töitä niin, että tasapaino elämässä säilyy.

Minä ja mieheni olemme olleet aina hyvin lapsikeskeisiä. Keskimmäisen lapsen syntymästä lähtien olen tehnyt noin 14 työpäivää kuukaudessa.

Olen rauhoittanut keikkatahtiani. Urani alussa pystyin tekemään 300 keikkaa vuodessa, sillä olin sinkku ja lapseton.

Vierailija
46/54 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kyllä syyttäisi miestä. Suvi on ilmeisesti melkoinen perfektionisti ja pirttihirmu.

Tuo kuvio on vaan nyt tällähetkellä liikaa. Molemmat vielä työskentelee Suvin firmassa, niin ihmekös tuo.

Minun mielestä Suvi myös on pitänyt itsestäänselvyytenä sitä, että pystyy hoitamaan kolme pientä lasta ja srtistinuran tuosta noin vaan. Helppohan siitä on sitten miestä syyttää?

Luulen myös, että tässä on ihan itse kaivettu oma kuoppa liialla suorittamisella. Lapsetkin seisovat rivissä kuin tinasotilaat.

"Perhe asuu Oulun keskustan tuntumassa suuressa, 380-neliöisessä omakotitalossa, jonka jokaisen kaapin, laatikon ja sopukan tarkka ja järjestelmällinen Teräsniska on laittanut järjestykseen. Maustepurkit ovat keittiössä aakkosjärjestyksessä siisteissä riveissä ja lasten leikkihuoneessa jokaiselle pikkuautolle on oma paikkansa."

Kuulostaa lähinnä ocd touhulta. Itse pidän kodin puhtaana ja siistinä, mutta ei minullakaan maustepurkit ole järjestyksessä ja kaappien siisteydestä on välillä muutenkin toivomisen varaa.

Vierailija
47/54 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää on klassinen kuvio lähes jokaisessa perheessä, kun lapsia syntyy. Äidinrooli on tosi työläs.

Ukko töihin nyt vaan ja Suvi keskittyis hetken pieniin lapsiinsa. Ura kyllä odottaa pari vuotta.

Ainiin, mutta eihän tätä saa ääneen sanoa. Koska nykyajan voimaantunut nainen ei todellakaan jää kotiin vaikka niitä lapsia on ihan itse haluttu tehdä.

Sitten tulee kriisi ja avioero, kun ei vaan vastuu maistu. Vanhemman vastuu.

Ko perheessä se on Suvi joka tienaa. Mieshän on hänellä töissä. Jos Suvi jää kotiin, mies jää työttömäksi.

Nämä palstan tollukat ei tuollaista ymmärrä, ainoa vaihtoehto heille on aina nainen kotiin, vaikka perheeltä putoaisi elintaso :D Typeriä ihmisiä, mutta niitähän maailmassa riittää.

Tottakai Suvi saa mennä keikoille ja luoda uraa, mutta olen ymmärtänyt että hän on tosi perhekeskeinen. Ei ehkä halua?

Ja nyt kriisille ja kipuilee, kun ei yksinkertaisesti voi olla kaikkialla.

Sinä se varsinaiselta tollukalta vaikutat.

Haluaako vai ei, emme voi tietää. Sinä kuitenkin tarjoat ainoaksi vaihtoehdoksi, että ÄITI jää kotiin. Tai tulee kriisi ja avioero, kun ei vanhemman (ÄIDIN) vastuu maistu.

Vierailija
48/54 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kova kolaus, kun paljetit ja glitter vaihtuu räköisiin neniin ja sotkuisen kotiin. Korona vei keikat ja ilmeisesti silloin alkoi tämä kriisi myös parisuhteessa.

Vierailija
49/54 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa perheessä molemmilla vanhemmilla tulisi olla oma työ. Käytännössä nykyään ovat kumpikin poissa lasten luota, kun on keikkoja.

Varmasti aika hankalaa löytää aina lapsille hoitaja. Simon olisi siis hyvä jäädä ainakin kotiin ja Duvin palkata valomies muualta. Toisaalta, onko siihen sitten varaa?

Vierailija
50/54 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on klassinen kuvio lähes jokaisessa perheessä, kun lapsia syntyy. Äidinrooli on tosi työläs.

Ukko töihin nyt vaan ja Suvi keskittyis hetken pieniin lapsiinsa. Ura kyllä odottaa pari vuotta.

Ainiin, mutta eihän tätä saa ääneen sanoa. Koska nykyajan voimaantunut nainen ei todellakaan jää kotiin vaikka niitä lapsia on ihan itse haluttu tehdä.

Sitten tulee kriisi ja avioero, kun ei vaan vastuu maistu. Vanhemman vastuu.

Miksi mies ei voi jäädä kotiin? Miksi se on vaimon velvollisuus? Yhtälailla isä voi jäädä. Eiköhän tuossa perheessä sitäpaitsi vaimo tienaa enemmän.

Vierailija
51/54 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmetellen olen näitä otsikoita ja juttuja lukenut. En ole Teräsniskan fani, itseasiassa en tiedä häneltä yhtään biisiä. Silti olen saanut hänestä hyvän kuvan esim.jostain telkkariohjelmista joissa on. Varmasti on topakka nainen, eihän siinä mitään vikaa ole. Mutta jokainen meistä voi väsähtää, hänellä on ollut useamman vuoden rankkaa. Menetti erittäin tärkeän ihmisen (Olli), perhe on kasvanut vauhdilla (pikkulapsiarki ei ole taviksillakaan helppoa saatika sitten artistilla jonka työ on ihan toisella tavalla kuluttavaa), miehen kanssa on ollut kriisiä (näitä tulee jokaiselle meistä pidemmässä suhteessa)... Lisäksi vielä koronat ja muut maailman kriisit. Kyllä ne pistää ihmiset miettimään syntyjä syviä ja kaikenlaisia ajatuksia päähän tulee. 

Todella kummastuttaa, miten ihmiset hyökkäävästi kirjoittelevat, sanovat tosi ikäviä asioita ja seiska repii otsikoita jostain facebookin kirpparilla myytävistä tavaroista. Miksi pitää retostella tällaisia asioita? Antaa Suvin perheineen huilata. Toivottavasti saavat asiat kuntoon. Sairastua ja uupua voi kuka tahansa, ei nämä julkisuuden ihmiset poikkea siitä mitenkään. Tsemppiä hänen perheelleen toivotan! 

Tämä oli myötätuntoinen kirjoitus ja olen samaa mieltä! Miksi ihmiset on niin ilkeitä toisilleen? Maailma olisi paljon parempi paikka jos olisi enemmän myötätuntoisia ihmisiä ilkiöiden sijaan!

Todellakin tsemppiä Suville, Simolle ja lapsille! Kyllä se kultareunus vielä tummistakin pilvistä löytyy!!

Vierailija
52/54 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Einin mieshän on Einillä töissä. Silti oli mielestäni aikanaan pääosin lasten kanssa kotona, kun Eini keikkaili. Heillähän on pitkä avioliitto.

Vierailija
53/54 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Camohousuiset persumuijat vauhdissa. Eivät ole tottuneet siihen, että naisella voi olla lahjoja, koulutusta, rahaa, kykyä perheen elatukseen, joten heille ainoa vaihtoehto on nainen kotona lasten kanssa. 

Öyhöti-öyhöti. Camohousuja käyttävät enimmäkseen vain vasemmalle päin kallellaan olevat vaihtoehtoiset muijat / "muijat". Kaikkihan sen tietää.

Vierailija
54/54 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä näin sen Suvin miehen eka kerran siinä mökki remppa ohjelmassa ja oli mun mielestä jotenkin epäsopiva pari.

Suvi kun on niin värikäs täyteläinen ja runsas, ja sit se mies oli jotenkin hiirulainen, tosin ihan pitkä mies, mutta vähän valju.

Voi voi, lasten takia toivon että pysyisi koti ja parisuhde ehjänä, ovat niin pieniä vielä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kahdeksan