Kauanko elimistöllä kestää tottua minipillereihin?
Aloitin minipillerit marraskuussa. Kolmas laatta siis menossa nyt. Alkuun olin tyytyväinen, mitään sivuoireita ei ensimmäisen 1,5 kk aikana ilmaantunut. Toisen laatan lopussa tuli ensimmäiset menkat aloittamisen jälkeen, mutta nyt kolmannen laatan toisella viikolla alkoi uudestaan menkat vain viikko edellisten loppumisen jälkeen. Eikä siis ole mitään tiputteluvuotoa, vaan ihan kunnon menkat vaikka sinänsä niukahkot.
Tiedän, että kaikki ovat yksilöitä tässä asiassa, mutta kiinnostaa muiden kokemukset. Onkohan vielä mahdollista, että vuodot tasaantuis, kun käyttöä kuitenkin vasta alle 3kk takana? Eihän tällaista tiheää vuotamista kukaan jaksa... harmittaa vaan kyllä, kun muita oireita ei ole. Jotenkin mulla kans sellainen käsitys, että teoriassa keltarauhashormonin pitäis pitää menkat pois.
Slinda minulla siis käytössä.
Täysin samaa pohdin,mutta eri sivuoireiden takia. Vanha ketju tämä,mutta minulla myös 2kk takana ja kolmas laatta menossa. Olen syönyt gynen suosituksesta kaikki putkeen (ilman vihreitä) ja minulla myös slindat.
Ongelmana on,että seksihaluja ei ole ollenkaan ja olen jatkuvasti pinna kireällä ja tunteet tasaisen harmaita. Pohdin,että odotanko sen 3-6kk (mikä oli gynen suositus), että keho muka tottuisi ja oireet tasoittuisi vai onko nämä oireet pysyviä ja tulleet jäädäkseen.