Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voisitteko te mammat joilta nelikymppisinä kysytään alkossa paperit, laittaa linkit teidän instoihinne.

Vierailija
21.01.2023 |

Sillä minä en usko. Sori nyt vaan.

Kommentit (62)

Vierailija
21/62 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kysytty monesti. Ikää tasan 40. Yleensä kysytään, kun olen meikittä liikenteessä. Kysyjänä joku häthätää 20-vuotias. Jos ohje on, että kaikilta alle kolmekymppisen näköisiltä pitää kysyä, niin ehkä nuoren on vaikea arvioida onko joku 30 vai nuorekas nelikymppinen. En olisi itse ainakaan osannut tuon ikäisenä arvioida. Nykyään kyllä yleensä tunnistan ikätoverit ikäisikseen.

Kannattaako meikata, jos luullaan vanhemmaksi meikattuna?! 🤣

Vierailija
22/62 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole Alkossa käynyt pitkään aikaan, mutta ihan paikallisessa S-marketissa kysytty paperit viisi kertaa viimeisen vuoden aikana kun olen ostanut pari siideriä. Ja sori, ei ole instaa eikä edes varsinaisesti kiinnosta uskotko. En tosin tiedä miksi täällä valehtelisin. N42

En minäkään keksi yhtään syytä valehdella täällä tuollaisesta asiasta. Jotkut vaan näyttävät ikäistään nuoremmilta, ja ikäryhmässä 25-40 on muutenkin todella vaikea arvioida ihmisten ikää.

Harva oikeasti näyttää ikäistään nuoremmalta vaikka täältä aina saa lukea näitä et oon 45 v. ja kaikki luulee kaksikymppiseksi-juttuja.

Ja se 45-vuotias on varmasti oikein nätti ja kelvollinen mutta kyllä ikä vaan näkyy ihmisestä, nuori ihminen hehkuu eri tavalla ja sitä ei purkista eikä neulasta saa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/62 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On kysytty monesti. Ikää tasan 40. Yleensä kysytään, kun olen meikittä liikenteessä. Kysyjänä joku häthätää 20-vuotias. Jos ohje on, että kaikilta alle kolmekymppisen näköisiltä pitää kysyä, niin ehkä nuoren on vaikea arvioida onko joku 30 vai nuorekas nelikymppinen. En olisi itse ainakaan osannut tuon ikäisenä arvioida. Nykyään kyllä yleensä tunnistan ikätoverit ikäisikseen.

Onko sinulla tänään syntymäpäivä? Muuten et voi olla TASAN 40.

Onko sinulla ikää 7 vuotta? Saivartelustasi voisi näin päätellä. Ehkä ekaluokkalaisten mielestä "hauska juttu".

Vierailija
24/62 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kai mä nyt instaani tänne laita kaiken kansan nähtäville. Muutenkin se on yksityinen, enkä hyväksy sinne mitään random-äijiä kuolaamaan. Ei siellä edes ole oikein muita kuin kuvia eläimistä, ettet sillä edes tekisi mitään.

P.S. kuka on nykyään vielä niin tyhmä, että kuvittelee instakuvien olevan sitä, miltä ihmiset luonnossa näyttävät?

Vierailija
25/62 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/835e9ecc-006e-4477-a546-aad54d…

no siinä esimerkkiä.

Tämän hehkutusta en ymmärrä lainkaan, näyttää ihan täti-ihmiseltä.

Vierailija
26/62 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi. P.ska. Multa kysyttiin viimeksi 39-vuotiaana. No, ei voi mitään.

Vierailija
27/62 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sinulla tänään syntymäpäivä? Muuten et voi olla TASAN 40.

Onko sinulla ikää 7 vuotta? Saivartelustasi voisi näin päätellä. Ehkä ekaluokkalaisten mielestä "hauska juttu".

Olipas sulla olevinaan hassu juttu, kannattaisi pitää suunsa kiinni jos et mitään mistään tiedä. Mutta tasan jonkun ikäinen voi olla vaan sen päivän.

Vierailija
28/62 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen tullut siihen lopputulokseen, että aika kevyesti kannattaa meikata. Se mikä toimi 25- vuotiaana näyttää nykyään karsealta ja vanhentaa. Olenkin mm. juuri tämän papereiden kysymisen pohjalta päätynyt vähentämään meikkaamisen minimiin. Meikkivoidetta käytän, kun iho näyttää tasaisemmalta, mutta siinä se. 

Vierailija
29/62 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosituksen mukaan on ohjeistettu kysymään henkkarit kaikilta alle 30 -vuotiaalta näyttäviltä henkilöiltä paperit.

Kiireessä kassalla varmaan helposti 5 vuotta karisee, jos rinnalla on mennyt ikääntyvää väestöä enemmän. Harva kuitenkaan parikymppisellä 40 vuotiaana näyttää.

Vierailija
30/62 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun kaupasta ostaa alkoholia, niin kaupat voivat kysyä ikää kolmikymppisiltä. tuolla tavalla varmistetaan ettei myyntiin liittyvät luvat lähde. joten kun joku nelikymppinen näyttää kolmikymppiseltä, niin kannattaa varautua siihen että on tarvittavat paperit mukana.

Vierailija
31/62 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen tullut siihen lopputulokseen, että aika kevyesti kannattaa meikata. Se mikä toimi 25- vuotiaana näyttää nykyään karsealta ja vanhentaa. Olenkin mm. juuri tämän papereiden kysymisen pohjalta päätynyt vähentämään meikkaamisen minimiin. Meikkivoidetta käytän, kun iho näyttää tasaisemmalta, mutta siinä se. 

Kyllä se ehostamisen määrästä ja taidoista riippuu, mutta kyllä värikosmetiikalla osaava kykenee myös saamaan kasvoiltaan ikää pois. Tämä ehostaminen ei ole asiana niin mustavalkoinen, että meikkaaminen vanhentaa ja meikkaamattomuus nuorentaa. Usein meikkaamaton voi näyttää jopa sairaalta tai väsyneeltä, jolloin henkilö näyttää iäkkäämmältä. Samoin tekee usein myös vahva meikki.

Vierailija
32/62 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

noniin, kaikenlaisia kerskujia ilmestyi taas mutta kukaan ei laittanut pärstäkuvaansa. Niinpä niin...

Vierailija
33/62 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se ehostamisen määrästä ja taidoista riippuu, mutta kyllä värikosmetiikalla osaava kykenee myös saamaan kasvoiltaan ikää pois. Tämä ehostaminen ei ole asiana niin mustavalkoinen, että meikkaaminen vanhentaa ja meikkaamattomuus nuorentaa. Usein meikkaamaton voi näyttää jopa sairaalta tai väsyneeltä, jolloin henkilö näyttää iäkkäämmältä. Samoin tekee usein myös vahva meikki.

Ongelmani ehkä on tosiaan tuo osaamattomuus, joten tyydyn vain siihen meikkivoiteeseen ja joskus poskipunaan, jos naama on kovin kalpealla tuulella. 

Vierailija
34/62 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku myyjä kysyy +40 mammalta papereita alkoholin ostotapahtumassa niin myyjällä on todella tarve käydä silmälääkärissä🙈

Vierailija
35/62 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihonhoito kuntoon, niin ei tarvitse sitä meikkivoidettakaan!

N42

Vierailija
36/62 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

37-vuotiaana kysyttiin. Instaa ei ole. Kulahtanut pyylevä keski-ikäinen mamma. Epäilen että papereiden kysyminen liittyi enemmän kassaan päässä olevaan asiakastyytyväisyyskyselyyn kuin mun pärstääni.

Kaikeksi huipuksi ostamani juoma oli alkoholiton.

Vierailija
37/62 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

noniin, kaikenlaisia kerskujia ilmestyi taas mutta kukaan ei laittanut pärstäkuvaansa. Niinpä niin...

En todellakaan naamaani laita näkösälle. Paperit kysytään Alkossa. Ystäväni, jonka kanssa yhteinen historia 30 vuoden ajalta, sanoo, että oken ihan saman näköinen kuin 20 vuotta sitten. Myös lapseni sanovat minua nuoren näköiseksi. He ovat parikymppisiä.

Vierailija
38/62 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

48 v ja paperit kysytty sekä ässässä että Alkossa viime syksynä.

Instaa ei oo.

Molemmilla kerroilla olin ulkoiluvaatteissa, silmälasit ja pipo.

Silmistä ja silmien ympäriltä kyllä näkee mun iän.

Vierailija
39/62 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/835e9ecc-006e-4477-a546-aad54d…

no siinä esimerkkiä.

Tämän hehkutusta en ymmärrä lainkaan, näyttää ihan täti-ihmiseltä.

Hauska, että tuo on näyttänyt ihan samanlaiselta tädiltä aina. Ei ole siis vanhentunut yhtään, mutta ei myöskään näyttänyt koskaan nuorelta.

Vierailija
40/62 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihonhoito kuntoon, niin ei tarvitse sitä meikkivoidettakaan!

N42

Ihoni on kyllä ihan kunnossa eikä ryppyjäkään vielä ole paitsi yksi vaakaviiva otsassa, mutta se on ollut siinä jo yli 10 vuotta. Käytän meikkivoidetta lähinnä silloin, kun olen nukkunut huonosti ja silmänaluset ovat mustat. Olen koittanut kyllä laittaa voidetta vain silmien ympärille, mutta jotenkin lopputulos näyttää silloin aika kummalliselta. Kai tähän olisi varmaan olemassa joku täsmätuote, mutta ei vaan jakasa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kuusi