Kumman uusisit ekana: kännykän vai läppärin
Jos sinulla olisi vanha läppäri ja vanha kännykkä, (periaatteessa molemmat toimivat, mutta kummassakin laitteessa huomaa, että ikää alkaa jo olla sen verran, että vaihdolle olisi tarvetta) mutta rahaa tällä hetkellä vain yhteen uuteen laitteeseen, niin kumman uusisit ensin ja miksi ? Ja mainittakoon vielä, että kumpikaan laite ei ole välttämätön töissä yms.
Kommentit (9)
Kummatkin, saan työpaikalta uudet kun sanon.
Minulle tässä ei ole mitään itsestäänselvää vaihtoehtoa. Ja toisaalta tietokone joka minulla on käytössä ei ole samaa hintaluokkaa kuin kännykkä. Tietokone hintaluokassa 1500, puhelin n. 500
Harrastan siis valo- ja videokuvaamista ja molempien editoinnissa tietokone on tietysti tärkeä väline, varmaan kännykällekin jotain appeja tähän on, mutta olen niin tottunut tekemään tietokoneella ja arvostan kaikkia niitä ominaisuuksia joita siihen saa että en usko saavani kännykällä samaa aikaiseksi. Teen myös satunnaisia tilaustöitä tällä koneella, mutta sitä ei saanut tässä huomioida, leipätyöhön se ei kuitenkaan vaikuta.
Puhelin taas sitten on muuten elintärkeä, yhteidenpito lapsiin, tuttaviin, ja jopa maksuvälineenä sitä käytän kun voin, julkisen matkalippu on siinä. Plus tietty yleisenä viihdelaitteena kuten kaikki, siis musiikki, satunnaiset bussissa katsotut youtubet ja muut.
Harrastamiseni siis kärsisi jos tietokonetta ei voisi siihen käyttää, mutta luulen että enemmän kurjuutta tulisi silti puhelimen käyttökelvottomuudesta. Joten ensin uusisin sen puhelimen kuitenkin.
Pöytäkoneeseen uudet sisuskalut kun tämänhetkiset on 2009 sen henkilön hankkimat keneltä tämän ostin 2013
Puhelimen uusisin, koska käytän sitä ehdottomasti enemmän.
En todennäköisesti vielä kumpaakaan, koska ne vielä toimivat. Kun laite hajoaa tai sitä ei muutoin voi enää käyttää tarkoitukseensa, johon sitä tarvitsen, ostan uuden. Useimmiten saan silloin ainakin omiin tarpeisiini sopivan ilman säästämistä tai laitteen hajotessa en ole laittanut rahaa kiinni juuri siihen laitteeseen, joka olisi vielä hetken aikaa toiminut vanhana.
Läppäri. Puhelimen näyttö pieni, olematon, jos videoita katsoo.
Ehdottomasti läppärin. Puolipakosta äskettäin hankin "'äly"luurin ja on surkea käyttää esim. asiallisissa asioissa. Ei todellakaan sillä voi kaikkea hoitaa,hyi!
No ehdottomasti kännykkä. Älyluurissa saa jo käytännössä kaiken saman tarvittavan toimimaan kuin läppärissäkin mikäli olet ihan ns. peruskäyttäjä (oletan).