Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

lähärit HOI!!!

Vierailija
16.11.2006 |

Tässä nyt mun mielestä keskustellaan vain tempuista...

... Toki meidän naapurin DI:kin osaisi jakaa lääkkeet, kun sille annetaan nimet ja putkit eteen. Mutta se on paljon syvällisempää. Esim. Furesis on tbl joka menee melkein jokaiselle sairaalassa olevalle potilaalle... Mutta Mitä kautta furesis vaikuttaa ja mihin? MItä pitää tarkkailla ja miksi? MItä komplikaatioita voi tulla?? Voisiko joku Lähäri vastata?? T: SH

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä yhtään ihmettele miksi? Työkkäristä pahinkin puliveivariämmä laitetaan lähärikouluun. Nykyään joku Amiedu kouluttaa lähihoitajia puolessatoistavuodessa.

Vierailija
2/17 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työelämässä on ja tulee olemaan vielä kymmeniä vuosia myös apu- perus- lasten- päivä- kodin- kehitysvammaisten- mielisaairan- mielenterveys- kunto- hammas- ym ym hoitajia. Ovatko nämä koulutukset mielestänne parempia kuin lähihoitajan koulutus? Minun mielestäni entinen systeemi olisi pitänyt säilyttää ja uskon että se vielä tulee takaisin.

T: päivä- ja kehitysvammaistenhoitaja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
16.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

HOHHOIJAA!!

Vierailija
4/17 |
16.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pisti pahan :)

kuulostat tosi oppineelta ja tietävältä, mutta kyllä noita asioita käytiin tuolla lähärikoulussaki.

Vierailija
5/17 |
16.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen työtovereideni kanssa juuri samasta asiasta puhuneet.

Monet lähihoitajat jakavat esim. marevaninkin suoraan dosettiin 1tbl, ei hajuakaan miten se oikeasti, oikeista merkinnöistä huolimatta, pitäisi jakaa. Tarvittavia lääkkeitä jaetaan myös suoraan dosetteihin, olivat ne mitä tahansa, ylipäänsä ei ymmärretä asioiden syvempää merkitystä ja mitä pitää seurata, kun syö jotain tiettyä lääkettä.

Eräs todella kaikkitietävä lähäri luki juuri sh:ksi, ja voi kuinka hänkin nyt jo nauraa, kun on huomannut kuinka erilaisia sh ja lh koulutukset ovatkaan.

Vierailija
6/17 |
16.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin olen joutunut lähäreitä töissä " opettamaan" kun on lääkkeitä jaettu väärin, annettu lääkkeitä väärille ihmisille, ja sitten kaiken huippu: pyysivät digitaali rr mittaria kun eivät osaa manuaalista käyttää. Mitähän siellä lähihoitajakoulussa oikein opetetaan???

t: sh myös

Vierailija
7/17 |
16.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskeluaika on lyhempi, ja opintoihin kuuluu paljon muutakin kuin sairaanhoitoon liittyviä juttuja.

Vähän sama juttu kuin se, että sosionomit eivät saa yhtä hyvää koulutusta lastentarhanopettajan tehtäviin kuin oikeat yliopistosta valmistuneet lto:t.

t. lähärikoulun ope

Vierailija
8/17 |
16.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä viitsi välittää piiruakaan siitä, mitä sairaanhoitajat tai muut ammattiryhmät ajattelevat ammattitaoidostani.

Tiedän olevani ammattilainen omassa työssäni. Palkkaa haluan lisää siksi, että se olisi oikeudenmukaista työni vaativuuteen nähden.

Niin, ja olen muuten minäkin omassa työssäni lähihoitajana päivystyspoliklinikalla opettanut erästä sairaanhoitajaa ottamaan virtsasta ns. " stixinäytteen" , kun ei muuten osannut.

Pysykäähän sairaanhoitajat pöksyissänne oman ammattiylpeytenne suhteen, kyllä ne muutkin osaavat tehdä oman työnsä ylpeydellä - jopa usein samoja töitä kuin te shtkin :)

Vierailija
9/17 |
16.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Niin, ja olen muuten minäkin omassa työssäni lähihoitajana päivystyspoliklinikalla opettanut erästä sairaanhoitajaa ottamaan virtsasta ns. " stixinäytteen" , kun ei muuten osannut.

No nuo jutut on just niitä perusjuttuja, joita sun pitäiskin osata. Se sh voikin sitten keskittyä siihen lääkinnällisempään puoleen, jonka hallitsee takuulla sua paremmin. Yhtään sunkaan ammattitaitoa väheksymättä.

Vierailija
10/17 |
16.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse opiskelen just lh:ksi ja meinaan kanssa tehdä työni ja vastuuni niin hyvin kuin vaan pystyn,

,antaa SH:jien hoitaa lääkkeet.

Vierailija
11/17 |
16.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kyllä se on niin, että molemmille ammattiryhmille tulee vastaan uusia laitteita ja " temppuja" jos siirrytään vaikka ihan osastolta toiselle. Moni asia tehdään eri paikoissa erilaisilla välineillä. Että turha siinä on kehua kun on päässyt sairaanhoitajaa opettamaan.

Vierailija
12/17 |
16.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta aiemmassa aloituksessa verrastettiin lähätit ja sh:t ja kehuttiin kuinka lähärit tekevät ihan samaa hommaa. Sen takia tämä aloitus!! Hyväksykää asemanne ja meidän ja pysytään sovussa omissa tehtävä- ja palkkaluokissamme.

T: AP

Vierailija
13/17 |
16.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

taisi osua kalikka älähtävään koiraan tuossa stiksaamisessakin ;)

Itseä lähihoitajana monesti huvittaa työpaikoilla se, että sairaanhoitajat vääntävät niska limassa töitä uupuen sen koulutuksella ansaitun vastuunsa alle. Minä puolestani lähihoitajana nojailen pöytiin ja hörpiskelen kahviani ihan rauhassa vieressä - ei tarvitse mitään tehdä kun ei mitään osaakaan? Nauran partaani kun itse tiedän, että osaan takuulla tehdä paljon luultua enemmän ja silti pääsen niin tajuttoman helpolla joka päivä! Ja palkkaakin saan vain 350 euroavähemmän kuussa :)

Ai että se on helppoa käyttää muorit pöntöllä ja sitten unohtaa koko juttu. Sairaanhoitajahan se kuitenkin pitemmän päälle seuraa muorien ulostamisvälejä, laittaa laksatiivit tarvittaessa kehiin, miettii muorien ruokavaliota ja selittelee omaisille miksi muori on taas huonossa kunnossa ja kakka ei kulje :) Sairaanhoitajallahan on sellainen kokonaisvaltainen ja laaja näkemys ihmisen hoitamisesta!

Vierailija
14/17 |
16.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän täällä kukaan lekurikaan arvostele sh:jien osaamattomuutta tms.

Vierailija
15/17 |
16.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mihin ne vaikuttavat. Lääkehuollosta ja lääkelaskuista on tentit muillakin kuin sairaanhoitajilla. Mikähän siinä on, että joillakin sairaanhoitajille on noin mahdottoman huono itsetunto? Täytyy joka käänteessä pönkittää osaamistaan ja omaa erinomaisuuttaan.

Vierailija
16/17 |
16.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin töissä uusi sairaanhoitaja joutui laittamaan nenämahaletkun ja oli vähän ihmeissään, kun ei ollut sellaista ikinä tehnyt. Me hoitajat niitä laitamme tämän tästä.....

Vierailija
17/17 |
16.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tosiaan tässä on terveydenhoitopuolen eri ammattikuntien lojaalisuus toisiaan kohtaan, niin ei ole mikään ihme, että palkat on pysyneet liian pieninä... Ja tulee pysymään.

Eikö nyt pitäisi olla aika ilmiselvää, että jos halutaan suuren yleisön arvostusta alaa kohtaan, niin silloin kuuluisi vetää yhtä köyttä, ja seistä samassa rintamassa. AKT on jatkuvasti lakossa tai tukilakossa milloin minkäkin ammattiryhmän puolesta, ja vaikka ammatit on eri, niin yhteistä linjaa vedetään. Ja katsokaa vaan verotustiedoista tulos.

Jos hoitajat käyttää kaiken energiansa keskinäiseen " mun isi on isompi kun sun isi" -tyyliseen kiukutteluun, niin ehkä hoitoala onkin huonot liksansa ansainnut!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yhdeksän