Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sama työpaikka auki joka kuukausi?

Vierailija
20.01.2023 |

Olen hakenut vapaana olevaa pestiä nyt muutaman kk:n, mutta sieltä on tullut aina ilmoitus, että paikka on täytetty, mutta samassa paikassa on edelleen vapaa paikka auki seuraavanakin kuuna ja sitä seuraavana.
On alan koulutus ja pätevyyttä hoitaa alan työt, mutta tuollainen säätö on helvetin outoa.

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on jo muutenkin kieroa, kun halutaan kokeneita työntekijöitä, eikä vastavalmistuneet pääse osaamisesta huolimatta hankkimaan sitä kokemusta, vaan jäävät oravanpyörään. Sitten taas ikärasismi. Tai yrittäjät haluavat ilmaista työvoimaa tai ihmisiä, jotka hyväksyvät alle minimipalkan.

Mee töihin!

Vierailija
42/51 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömiä syyllistetään kepuli työnantajien johdosta kun ne huutavat työvoimapulaa eikä kerro palkkaa. 

Jotainhan vikaa on siinä työpaikassa jos ei tule työnhakijoita. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään työntekijöiden pitää olla yrittäjiä yrityksessä.

Vierailija
44/51 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan täyttä bullshittiä syyttää työnhakijoita laiskoiksi, jos tehdään haamutyöpaikkoja.

Vierailija
45/51 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on jo muutenkin kieroa, kun halutaan kokeneita työntekijöitä, eikä vastavalmistuneet pääse osaamisesta huolimatta hankkimaan sitä kokemusta, vaan jäävät oravanpyörään. Sitten taas ikärasismi. Tai yrittäjät haluavat ilmaista työvoimaa tai ihmisiä, jotka hyväksyvät alle minimipalkan.

Mee töihin!

Oletko edes itse?

Vierailija
46/51 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tovoimaviranomaisen sivulla on todella paljon paikkoja jotka ovat auki kuukaudesta toiseen ja vain määräaika hakemiseen muuttuu. Varmaan saadaan tilastoihin mahdollisimman paljon avoimia työpaikkoja.

Työkkäri pitää näitä 'valepaikkoja', koska haluavat tsekata, onko velvoitettua hakua noudatettu. Kun hain töitä joitain vuosia sitten tällainen oli Aluehallintokeskuksen (Valtio) paikka, se näkyi jatkuvasti listoilla. Minusta ei ihan ok, sillä tein ison työn kun yritin selvittää mitä toimenkuvaan sisältyy, miten työmatka järjestyy, ym. Mielestäni sieltä ei tullut mitään vastaustakaan. Jos olisin tiennyt, olisin lähettänyt ympäripyöreän hakemuksen enkä olisi käyttänyt aikaani niin paljon. Seuraavat hakemukset varmaan olivatkin tällaisia nopeita vetäisyjä kun koin tulleeni höynäytetyksi. Systeemin keksijä varmaan sai hyvän tulospalkkauksen epärehellisestä työstä.

Vierailija
47/51 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Barona on lesta mafian pyörittämä firma ja se näkyy kaikessa.

Vierailija
48/51 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Barona on lesta mafian pyörittämä firma ja se näkyy kaikessa.

Jos näin on, niin nepotismi pitää kitkeä vi ttuun!

Vierailija
49/51 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä hain kerran tällaiseen työpaikkaan, johon olisin ollut pätevä, mutta en päässyt edes haastatteluun. Heti hakuajan umpeuduttua sama ilmoitus oli taas oikotiellä..

Mulla käynyt vastaava. En viitsinyt hakea uudestaan, vaikka siellä varmaan oli ihan oikea tarve. Oli kyse opettajan sijaisuudesta, johon olin melkein pätevä. Sellainen, johon tuskin pätevää hakijaa saadaan. Valittu oli koulutuksen puolesta suunnilleen samaa sarjaa kuin minä, mutta opettanut siinä koulussa jo, eikä ilmeisesti muita edes haastateltu. Ei siinä mitään, mutta olettaisin, että siinä vaiheessa kun se valittu tyyppi ei hommaa otakaan, rehtori olisi kilauttanut mulle tai jollekin muulle 'ootko vielä kiinnostunut' eikä vaan laita taas paikkaa auki. Paikka oli muistaakseni vielä kolmannenkin kerran haussa. Voi olla, että siellä oli vaan ylityöllistetty kiireinen rehtori eikä mitään sen hämärämpää, mutta oli olo, ettei mua sinne haluta, ja heräsi siinä myös epäilyksiä, onko siellä koulun johtaminen ihan kunnossa, joten jäi lähettämättä viestiä enää. Harkitsin kyllä hetken laittaa mailia ja kysyä, mikäs siinä mun hakemuksessa oli vikana, kun ei ole muhun otettu yhteyttä.

Vierailija
50/51 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei. Nyt uskon: Tää barona on ihan turha. En hae enää koskaan heidän työpaikkojaan.

Vierailija
51/51 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Boikottiin koko lafka, kun eivät työllistä.