Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En mene lakkoon ja teen myös ylitöitä jos on tarve

Vierailija
19.01.2023 |

Mielestäni lakkoilulla ei saavuteta kuin epäluottamusta ja vahinkoa niin työntekijälle kuin työnantajalle.
Varsinkin näin taantuman kynnyksellä on kohtuutonta vaatia mielettömiä palkankorotuksia ja saattaa yrityksiä yhä pahempaan ahdinkoon, kun raaka-aineiden ja energian hinta on noussut jo kipurajoille.
Jos ja kun YTN aloittaa lakon sekä on jo kieltänyt ylityöt, niin minä menen töihin ja teen myös ylitöitä, jos työnantajalla on siihen tarve. Työtä tekemällä tämä yhteiskunta pysyy raiteillaan ja pääsee uudestaan nousu-uralle.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikkuri on alhaisin olento maan päällä.

Vierailija
2/20 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sun tarvitsekaan mennä. Suomessa on lakko-oikeus, mutta ei lakkovelvollisuutta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sun tarvitsekaan mennä. Suomessa on lakko-oikeus, mutta ei lakkovelvollisuutta.

Näin olen sen itsekin ajatellut ja siksi jatkan työntekoa.

Vierailija
4/20 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua hieman ärsyttää kun olen vasta aloittanut työt uudessa työpaikassa pitkän työttömyyden jälkeen ja heti alkaa lakko. Mä ihan haluaisin tehdä töitä ja mielellään myös tekisin ylitöitä. Jännittää myös voiko työnantaja katsoa lakkoilua pahalla, eikä lakon takia jatkaisikaan enää työsopimustani määräajan jälkeen kun olen vuokratyöntekijänä ja tällä hetkellä vielä koeajalla kun työt vasta alkoivat.

Vierailija
5/20 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi kaltaisiasi ei ole montaa. Jos olisi, niin olisimme täysin työnantajien sanelupolitiikan armoilla.

Vierailija
6/20 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sitä täällä kerrot. Ei meitä kiinnosta. Kerro se työkavereillesi. Niitä voi kiinnostaa.

Vierailija
7/20 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan kieltäydytte ottamaan vastaan myös palkankorotukset, jotka toiset neuvottelevat lakkoillen.

Vierailija
8/20 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä sitä täällä kerrot. Ei meitä kiinnosta. Kerro se työkavereillesi. Niitä voi kiinnostaa.

Eikös tällä palstalla ole paljon työtä tekeviä lukijoita ja kun tuloja on kyselty, niin olettaisin monen olevan YTN:n jäsen, kun niin paljon on hyvätuloisia täällä. Halusin tuoda tämän faktan laajempaan tietoisuuteen, jotta muutkin toimisivat samoin.

Vierailija
9/20 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan kieltäydytte ottamaan vastaan myös palkankorotukset, jotka toiset neuvottelevat lakkoillen.

No en kieltäydy, mutta minulle riittäisi hyvin tuo työnantajien linjaama 2-3%.

Vierailija
10/20 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikkuri on torakka.

Vierailija
11/20 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en kieltäydy, mutta minulle riittäisi hyvin tuo työnantajien linjaama 2-3%.

Sitten otat sen.

Vierailija
12/20 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin ihan mielelläni lakossa jos kuuluisin lakon alaiseen liittoon. Kuulun edelleen toiseen liittoon josta en ole jaksanut vaihtaa pois. Uuden liiton maksut olisivat muutenkin korkeammat.

Vierailija
13/20 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En uskalla, kun tulisi varmasti huonoa kohtelua ja jopa uhkailua heidän taholtaan. Vähintään yrittäisivät painostaa lakkoon. Onneksi voin tehdä etätöitä, niin ei tarvitse kertoa tai nähdä heitä toimiston portilla.

Vierailija
14/20 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, ennen kuin voit edes ajatella lakkoa, sinun täytyy löytää työpaikka.

Vierailija
15/20 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kas, joku työnantajan propagandisti taas vauhdissa. Luultavasti joku täysin työkyvytön trolli joka on aloittanut alkoholin tinttaamisen heti kun on saanut silmänsä auki.

Vierailija
16/20 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan nähty vuosikausia ettei lakkoilut auta ri yhtään mitään ,ps itsekin olen "rikkuri" haluan saada työstä edes jotakin palkkaa.

Vierailija
17/20 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minun 14,7€ palkka on niin pieni 20v kokemukseen nähden että lakko on pientä. Eipä sitä rahaa ole nytkään ollut käytössä enää moneen viikkoon.

Vierailija
18/20 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ollaan nähty vuosikausia ettei lakkoilut auta ri yhtään mitään ,ps itsekin olen "rikkuri" haluan saada työstä edes jotakin palkkaa.

Menee vuosikausia saada menetetyt ansiot kompensoitua ja UPM:n paperimiehet eivät saa koko työuran aikana, kun olivat viime vuonna 4 kuukautta lakossa.

Vierailija
19/20 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakkojen avulla pidetään neuvottelu tasapainoa yllä, ettei mene pelkästään toisen osapuolen saneluksi koko homma.

Vierailija
20/20 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhottaa nämä siipeilijät, jotka eivät ole valmiita taistelemaan oikeuksistaan, mutta muiden taistelemat edut kelpaavat sitten kyllä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi seitsemän