Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi lääkäri utelee painoa?

Vierailija
18.01.2023 |

Sellaisessa vaivassa, jossa sillä ei ole merkitystä?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kansanterveystyötä tekevänä haluaisi päästä juttelemaan kanssasi näkyvän ylipainon haitoista.

Vierailija
2/19 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Panoa vihjailee, mutta ei rohkene sanoa suoraan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Panoa vihjailee, mutta ei rohkene sanoa suoraan.

reps :D!

Vierailija
4/19 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensi kertaa varten, jos ei nyt sillä tiedolla mitään tehnyt.

Mä menin hoidattamaan mun tissiä lääkäriin ja sain samalla lähetteen fysiatrialle, lääkkeet unettomuuteen ja mitähän vielä...

Ja tämä siis julkisella puolella ja olin että wau.

Painosta harvemmin ovat olleet kiinnostuneita, harmi kyllä vaikka hoikkana olen läskinäkin pysynyt :D

Vierailija
5/19 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painoa kysytään usein sen takia, että lääkkeiden annostus saattaa riippua ihmisen painosta

Vierailija
6/19 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai sillä painolla on merkitystä. Ei se lääkäri sitä turhaan kysele. Sinusta saattaa vain vaikuttaa, että sillä ei ole vaikutusta juuri tuon vaivan takia, mutta eiköhän se lääkäri tiedä paremmin. 

Vierailija
7/19 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on se tarkoittamani vaiva, johon painolla ei ole mitään merkitystä? Diabetes, astma, polvivaivat, selkäkipu, uniapnea, toistuvat flunssat, kohonnut verenpaine?

Vierailija
8/19 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö lääkäri osaa arvioida, onko normaali-, yli- vai vaikeasti ylipainoinen?

Kun kerran monien av-mammojen mielestä osaa päätellä kaikenlaista ulkomuodosta ja tehdä asiallisia merkintöjä omakantaan.

Vierailija
9/19 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
10/19 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sen vaikean ylipainon näkee kysymättäkin. Tosiaan, ihminen voi olla joskus terve myös hyvin lihavana, mutta toisaalta sitten taas usein ei ole. 

Vierailija
11/19 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisimmin sen vuoksi, että jos lääkäri on määräämässä lääkettä hän tarvitsee painosi jotta voi laskea sopivan annostuksen. Osa lääkkeistä menee painon mukaan aikuisillakin. Toisekseen voi olla, että joissain vaivoissa paino on osatekijänä ongelman syntymiseen ja lääkäri haluaa huomioida tämän.

Vierailija
12/19 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sen vaikean ylipainon näkee kysymättäkin. Tosiaan, ihminen voi olla joskus terve myös hyvin lihavana, mutta toisaalta sitten taas usein ei ole. 

Kyllähän sen ylipainon näkee. Joten ei lääkäri painoa siksi kysy, että tietäisi, oletko ylipainoinen. Kyllä siihen jokin muu syy on.

Vierailija
13/19 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä ainakaan edes tiedä mun painoa, ties koska punninnut.

Vierailija
14/19 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mä ainakaan edes tiedä mun painoa, ties koska punninnut.

sairaaloissa on ylensä vaaka käytettävissä

Vierailija
15/19 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ylipaino tähän liittyy, ja miksi terve ihminen menee lääkärin vastaanotolle? AP kirjoitti: "Sellaisessa vaivassa, jossa sillä ei ole merkitystä?" Eli jokin vaiva hänellä siis oli. Eikä hän edes kertonut, onko yli- normaali- vai alipainoinen.

Vierailija
16/19 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta on lääkäri kysynyt painoani, ja olen normaalipainoinen. Eli ei se painon kysyminen likikään aina liity siihen, että siinä painossa epäiltäisi olevan jotain vikaa.

Vierailija
17/19 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

60 prossaa on ongelmia, 40 ei. Normaalipainoisilla päinvastoin. Eli aika pienet erot.

Vierailija
18/19 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi vain ylipainoiset kiinnittävät huomiota siihen, kun lääkäri kysyy painoa? Kyllä sitä kysytään kaiken kokoisilta ja muotoisilta.

Vierailija
19/19 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan lääkkeen annostelun takia. Silloin kysytään yleensä myös pituus. Tai itselläni aina kun on kysytty painoa, on kysytty ensin pituus. Vaikka molemmathan lääkäri näkee aika silmämääräisesti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kahdeksan