Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi palkkapäivä on vaan kerran kuussa?

Vierailija
18.01.2023 |

Voisi olla useammin. On niin kiva tunne, kun tilillä on vähän enemmän rahaa, mutta ei se riemu kauan kestä.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettele käyttämään rahaa.

Vierailija
2/20 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mee duunarihommiin. Niissä palkanmaksu on usein 2 viikon välein.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryhdy yrittäjäksi.

Mutta varaudu myös negatiivisiin palkkapäiviin.

Vierailija
4/20 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain isomman palkan tässä kuussa, laitoin säästöön, koska ensi kuussa tulee vähemmän. Ihan hyvin menny joulun jälkeen kun ei ole rahaa tuhlattavana, olen todennut, että mulla on kaikkea mitä tarviin, eikä tarvii kenkiä shoppailla yhtään lisää. Talousbudjetti rahat on sivussa, jätin tuhlattavaksi 26e.

Vierailija
5/20 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

tee  8h päälle lisää duunia jotta saat prosentit kotiin.

aina kun pomo ehdottaa ylkkäriä tee se jos ei vonkaa persettäs sen varjolla

tai jos vonkaa niin hinnoittele oikein

Vierailija
6/20 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehtailla on 2 viikon välein.

Vierailija
7/20 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kaks kertaa kuukaudessa 👍

Vierailija
8/20 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tilipäivä joka asiakkaan jälkeen.

Eli päivästä riippuen jopa 15 kertaa päivässä.

Vierailija
9/20 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raksalla joka toinen perjantai. Maaliskuussa siis 3x palkka tilille.

Vierailija
10/20 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnalla 2 kertaa viikossa.

Vierailija
11/20 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu työpaikasta.

Kuukausi palkkalaisilla on palkkapäivä kerran kuussa.

Mutta useimmissa tuntipalkka töissä, kuten teollisiudessa, on palkkapäivä kaksi kertaa kuussa.

Jos ap haluaa palkan vaikka kaks kertaa kuussa, hänen täytyy hakeutua alalle, jossa maksetaan palkka kaksi kertaa kuussa.

Nääkin asiat on päätetty ja sovittu, kunkin alan työehtosopimuksissa

Aina ja jatkuvasti ihmetyttää sen, miten ulkona ja tietämättömiä työntekijät ovat

oman alansa työehtosopimuksista.

Työehtosopimus on se, jossa sekä työnantaja että työntekijät ovat sopineet alan palkoista, työssjoita, sairalomista, vuosilomista. Ja muista työehdoista: kuten irtisanomisista ja niin edellleen.

Vierailija
12/20 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on palkkapäivä kaksi tai kolme kertaa kuussa, riippuen siitä mitä duunia olen ko kuukauden aikana tehnyt.

Vierailija
13/20 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaanota palkka erilliselle palkkatilille. Siirrä sieltä käyttötilille kerran viikossa 25% palkkasummasta. Simsalabim, nyt sulla on palkkapäivä joka viikko!

Vierailija
14/20 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi kaikilla ei ole 2 viikon välein. T. kirjanpitäjä jonka vastuulla myös usean yrityksen palkanlaskenta

Vierailija
15/20 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastaanota palkka erilliselle palkkatilille. Siirrä sieltä käyttötilille kerran viikossa 25% palkkasummasta. Simsalabim, nyt sulla on palkkapäivä joka viikko!

Joo mut sit pitäis löytää joku ulkopuolinen luotettava ja jämäkkä hoitamaan tuota palkkatiliä. Jos se on omassa pankissa ja itse pystyy siirtää rahaa sieltä pois niin mitä luulet kauanko ne siellä pysyy kun se on kuitenkin ns. käytettävissä.

Vierailija
16/20 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo mut sit pitäis löytää joku ulkopuolinen luotettava ja jämäkkä hoitamaan tuota palkkatiliä. Jos se on omassa pankissa ja itse pystyy siirtää rahaa sieltä pois niin mitä luulet kauanko ne siellä pysyy kun se on kuitenkin ns. käytettävissä.

Eli tarvitset edunvalvojaa.

Vierailija
17/20 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Afrikan satamissa on joka päivä palkkapäivä, koska työntekijät menevät töiden jälkeen ryyppäämään ja juovat niin kauan kuin rahat riittävät. Tulevat vasta sitten töihin kun rahat loppuvat.

Vierailija
18/20 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin hämmentynyt kun kuulin että jossain on kaksi kertaa kuukaudessa. 80 pros saa varmasti vain kerran kuussa.

Ja työnantajalle on edullisempaa kuin pitää laskea palkka vain kerran kuussa.

Vierailija
19/20 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kaksi kertaa kuukaudessa, tosin on myös kaksi työpaikkaa

Vierailija
20/20 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu työpaikasta.

Kuukausi palkkalaisilla on palkkapäivä kerran kuussa.

Mutta useimmissa tuntipalkka töissä, kuten teollisiudessa, on palkkapäivä kaksi kertaa kuussa.

Jos ap haluaa palkan vaikka kaks kertaa kuussa, hänen täytyy hakeutua alalle, jossa maksetaan palkka kaksi kertaa kuussa.

Nääkin asiat on päätetty ja sovittu, kunkin alan työehtosopimuksissa

Aina ja jatkuvasti ihmetyttää sen, miten ulkona ja tietämättömiä työntekijät ovat

oman alansa työehtosopimuksista.

Työehtosopimus on se, jossa sekä työnantaja että työntekijät ovat sopineet alan palkoista, työssjoita, sairalomista, vuosilomista. Ja muista työehdoista: kuten irtisanomisista ja niin edellleen.

Tessi määrää minimitason.

Saa työnantaja maksaa palkan vaikka tunnin välein, jos haluaa. Ei se tessi mikään Raamattu ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän seitsemän