Mitä lisää tai muutettavaa ristiäistarjoiluihin?
Vuohenjuustosalaatti
Pinaattipiirakka
Patonki
Makea täytekakku
Karkkeja
Keksejä
Kahvi, tee
Mitä voisi vielä lisätä tai jättääkö jotain pois?
Kommentit (73)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä laittaisin myös voileipäkakun tai pieniä riisipiirakoita, salaattia ehkä miettisin että tarvitaanko.
Karkkeina tarjoaisin esim marmeladi (vihreät kuulat yms) ja suklaakonvehteja, joissa on lapsen nimi (esim Kultasuklaalta on ainakin aiemmin saanut tilata tällaisia). Jos lapsia vieraina, niin sitten ehkä vielä lisäksi jotain lasten makuun olevaa karkkia.Kuulostaa hyvältä. Marmeladi on juhlavan näköinen tarjottava.
Marmeladi on pahaa.
Inhoan vuohenjuustoa ja tiedän monia muitakin jotka inhoavat. Karjalanpiirakat ennemmin kuin jotkut pinaattipiiraka ehkä liha-riisipasteijat. Toki itse laittaisi pöytään myös täytekakun. Mutta ihan sama, itsehän paremmin tiedät millaisia vieraita on tulossa.
Vuohenjuustosalaatin rinnalle vaikka joku yksinkertainen vihersalaatti viinirypäleillä, moni ottais salaattia mielellään piiraan kylkeen, mut ei tykkää vuohenjuustosta.
Patongin päälle jotain tuorejuustoa ja voisi itse tehdä oliiveista tapenaden myös patongille.
Hyvälle kuulostaa!
Olen ollut vuoden aikana kolmissa ristiäisissä. Kaikissa on ollut kakkukahvit tyylinen tarjoilu. Viime viikolla oli pieniä lohi- ja poroleipiä, taatelikakkua ja täytekakkua. Vieraita oli 8.
Edellisessä juhlissa oli pieniä karjalanpiirakoita, pavlovaa ja suklaakakkua. Kolmansissa voileipäkakkua, pikkuleipiä ja mansikkakakkua.
Skumppaa pitää olla, juhlistamaan uutta tulokasta. Tai jopa aitoa shampanjaa, jos lompakko kestää.
Vierailija kirjoitti:
Vuohenjuustosalaatin rinnalle vaikka joku yksinkertainen vihersalaatti viinirypäleillä, moni ottais salaattia mielellään piiraan kylkeen, mut ei tykkää vuohenjuustosta.
Patongin päälle jotain tuorejuustoa ja voisi itse tehdä oliiveista tapenaden myös patongille.
Hyvälle kuulostaa!
Tämä olisi todellinen herkuttelijan tarjoilu. Maistuisi todella hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Skumppaa pitää olla, juhlistamaan uutta tulokasta. Tai jopa aitoa shampanjaa, jos lompakko kestää.
Kunnon ristiäisissä tarjoillaan tutuille viskiä ja pennuille jaffaa. Saa pappikin silloin kyytiä, kun tarkistetaan kuppilan pallit.
Tarjoilut riippuvat myös osallistujamäärästä.
Onko vaikkapa 8 henkeä vai 50 henkeä. Pienelle porukalle ei mahdotonta määrää kakkuja ja eri piirakoita uppoa kun taas isommalle porukalle voi olla useampaa sorttia.
Alkoholia ei usein ole tarjolla. Korkeintaan alkumaljana kuohuvaa.
EI TAAS TÄMÄ TARJOILUHULLU! Ettekö te ymmärrä, ettei tämä tosissaan kysele, sillä vaan on fiksaatio milloin mihinkin asiaan
Vierailija kirjoitti:
Hyvälle kuulostaa!
Kylkeen.. Huoh.. Juntti!
Mun mielestä aikuisten ihmisten ei pitäisi valittaa jos tarjolla on yksittäinen asia mistä ei tykkää tai jos tarjolla ei ole jotain yhtä ruokaa. Ei tarvitse tykätä kaikesta, jos on noin paljon mistä valita.
Jokaiselle kuitenkin löytyy jotain ja parin tunnin tilaisuus maksimissaan.