Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako "yli-ikäiset" hakea kesätyöpaikkoja?

Vierailija
18.01.2023 |

Oikeastaan laitoin jo pari hakemusta, mutta sitten tuli mieleen, että saanko mä edes 30-vuotiaana hakea. Missään ei ole kielletty, mutta onko joku kirjoittamaton sääntö, että jätetään nää paikat nuorille?

Olen ollut pari kk työttömänä ja nyt on suorastaan juhlat avointen työpaikkojen sivulla, kun moni ERI ala hakee kesätyöntekijöitä eikä pelkkää siivousta ja lumitöitä. KEsätyöpaikkoihin ei tunnu olevan vaatimuksena sen suurempi koulutus. Itse olen vain ylioppilas ja yksi ammattitutkinto, joten niillä ei paljon juhlita. Puhumattakaan siitä, että olen hieman hukassa mitä sitä isona haluaisi tehdä, joten tällainen ehkä elokuuhun asti jatkuva työpätkä olisi todella tervetullut.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesätöistä minäkin juuri valmistuneena aloitin. Sen jälkeen on oman alan töitä löytynyt tähän päivään asti.

Vierailija
22/25 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa hakea, mutta vaikeampi päästä. Koska olet vanhempi ja todennäköisesti enemmän työkokemusta, työnantajat eivät halua sinua palkata koska osaat vaatia enemmän kuin joku nuori, joka on ensimmäisiä kesiä töittä, tai opiskelija, joka tekee sitä mitä saa. Älä kuitenkaan luovuta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai! Meillä on teollisuuden alan firmassa ollut monta "aikuistakin" kesälomittajana, eikä vain opiskeluja. Ja mielestäni on vähän parempikin jos kesälomittajalla on elämänkokemusta ;)

Vierailija
24/25 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kesätöissä palkat vaan siinä 1000 € tienoilla.

Eipä ole kaikissa paikoissa.

Tuo tonni on alaikäisten n. 3-4 vkoksi kesähommiin palkka, kaupungin palkattavana.

Kesätyöpaikoissa sim. kirjastoissa, toimistoissa, sairaaloissa hoitajat saavat työehtosopimuksen alimman palkan, jos eivät ole päteviä työssään, eli ei ole loppututkintoa.

Etenkin julkinen puoli palkkaa runsaasti kesätöihin alan opiskelijoita eri kohteisiinsa.

Yksityisellä puolella on omat kriteerinsä kesätöihin palkkaamiseesa.

Mutta eten Prismat ja Citymarketit palkkaavat nuoria opiskelijoita kesäduuneihin.

Vierailija
25/25 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kesätöissä palkat vaan siinä 1000 € tienoilla.

Ole hyvä ja pidä turpasi tukossa.

Et tiedä etkä käsitä kesäduuneista paskan vertaa!

Kuka sairaanhoito- tai lähihoitaja opiskelija lähtee töihin, muka 1000 €:n palkalla/ kk?

Kolmivuoro duuniin?

Tess koskee kaikkia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan neljä