Ex-vartija: Securitaksen työnjohto ohjeisti mielivaltaiseen käytökseen, "oli mitään syytä tai ei" asiakkaita nimiteltiin rotiksi
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/bbef45e6-3184-4569-bca2-576977fe883f
Järjestäynyt rikollisuus = Securitas.
Tämä firma tullaan kuoppaamaan nurin.
Kommentit (75)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän että tietty porukka poistetaan, mutta siinä menee helposti lapsia pesuveden mukana kun aletaan habituksen perusteella heittää pihalle.
Itse näytän vähän ns. rokkarilta, ja vartijat seuraavat kaupassa kuin hai laivaa. Joskus vähän naurattaa, kun vartija kävelee koko ajan perässä ja seisoo kassalla vieressä ja poistuu heti, kun olen maksanut.
Tämmöistä se kaupassakäynti on ollut viime vuodet. Eniten ihmetyttää se kassalla lähellä seisominen. Seuraavat, että laitanko tavarat hihnalle.
Kannattaisikohan sun vähän siistiä sitä sun habitusta? Miksi haluat näyttää laitapuolenkulkijalta, jos et sitä ole?
Höpöhöpö. Rokkarityyli on todella yleinen nykyään. Ja toisaalta ulkonäön perusteella ei saisi tehdä mitään johtopäätöksiä eikä ainakaan ottaa silmätikuksi. Mutta tiedän, että ylemmältä taholta voinut tulla ties mitä käskyjä.
Niin, olen itse gootti mutta myös vartija.
Vierailija kirjoitti:
Jutussahan mainittiin pyynnön näihin poistamisiin tulevan asiakkailta.
Eikö siinä lue, että vartiointiyrityksen asiakkailta eli kauppiailta jne.
Vierailija kirjoitti:
Tuo rotiksi nimittäminen on hyvin yleistä täällä itä-suomessa juurikin teille vihervasemmistolaisille.
Eikös se ole joku ryzzätapa.
Länsi-Suomessa en ole kenenkään kuullut haukkuva ketään rotaksi.
Kurjaa jos sellainen on lähtenyt leviämään Suomen puolelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän että tietty porukka poistetaan, mutta siinä menee helposti lapsia pesuveden mukana kun aletaan habituksen perusteella heittää pihalle.
Itse näytän vähän ns. rokkarilta, ja vartijat seuraavat kaupassa kuin hai laivaa. Joskus vähän naurattaa, kun vartija kävelee koko ajan perässä ja seisoo kassalla vieressä ja poistuu heti, kun olen maksanut.
Tämmöistä se kaupassakäynti on ollut viime vuodet. Eniten ihmetyttää se kassalla lähellä seisominen. Seuraavat, että laitanko tavarat hihnalle.
Kannattaisikohan sun vähän siistiä sitä sun habitusta? Miksi haluat näyttää laitapuolenkulkijalta, jos et sitä ole?
Höpöhöpö. Rokkarityyli on todella yleinen nykyään. Ja toisaalta ulkonäön perusteella ei saisi tehdä mitään johtopäätöksiä eikä ainakaan ottaa silmätikuksi. Mutta tiedän, että ylemmältä taholta voinut tulla ties mitä käskyjä.
Niin, olen itse gootti mutta myös vartija.
Viimeaikaisen uutisoinnin perusteella onko ihme, jos sinua vartijana epäillään keppostelusta? Luule toki, että se goottityyli on se seuraamisen syy.
Vierailija kirjoitti:
Ja vaatiiko tuollaisen firman perustaminen tällä hetkellä minkälaiset luvat? Voiko lähes kuka tahansa polkaista käyntiin jonkun vartiointibisneksen...
Jostain olen lukenut, että monet vartiointiliikkeiden johtajat ja omistajat ovat ex-kapiaisia eli eläkkeelle jääneitä ammattisotilaita. Armeijastahan jäädään nuorena eläkkeelle, siinä ehtii vielä tehdä töitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sitä nyt muuttaisi? :)
Itse olen myös sellainen mustiin pukeutuva ja mun mies sellainen nahkatakkipitkätukkarokkarin näköinen. Ollaan perustyössäkäyviä, ei käytetä alkoholia, mies ihan hyvin tienaava ja minä myös vartija, tosin sellainen kiltti "aulapalveluneiti". Kaupassa vartijat joskus seurailee. Pistää huvittamaan ja usein harmittelen, kun ei ole työ-id mukana, mitä voisi pojille vilauttaa...
No kai te sitten saatte jotain nautintoa herättämästänne huomiosta. Hiveleekö se egoa, että erottuu massasta 🤔
En ole tuo kenelle vastasit. Mutta itsekin rokkarityylinen, en sen takia, että hakisin huomiota, ei vois vähempää kiinnostaa ahdasmielisten ihmisten mielipiteet. Pidän siitä tyylistä ja vapaassa maassa on oikeus pukeutua kuten haluaa.
Koko ala on siivottava perusteellisesti. Ei luonnehäiriöisten paikka ole toimia vartijoina. Sehän johtaa väärinkäytöksiin joita on paljastunut.
Se on tiedetty iät ja ajat, että paska duuni kyynistää.
Vierailija kirjoitti:
Nurkissa juoksevia harmaita akkoja eli rottia.
Taidat olla parrun puutteessa.
Psykologiset testit ja valintakoe pakollisiksi alalle. Nythän sinne pääsee työskentelemään kaikki luonnevikaiset ja empatiakyvyttömöt hyypiöt.
Mulla on kieroutunut huumorintaju. Hymyilin ajatukselle, että narkit notkuvat ruokakaupan edessä ostoslista ja kakskymppinen kourassa ja joutuvat anelemaan, että joku hakis niille ruokaa.
Ja en siis tod. kannata ihmisarvoa alentavia luokitteluja, saati sitten turhaa voimankäyttöä.
Vierailija kirjoitti:
Enemmän pidemmän koulutuksen saaneita poliiseja sinne missä ihmiset liikkuu. Poliisien palkkaus kuntoon niin saadaan hyviä hakijoita alalle. Johtoporrasta on varaa kaventaa. Ruohonjuuritasolle resursseja.
Aikanaan laskivat että tulee halvemmaksi ulkoistaa järjestyksenvalvonta poliiseilta vartiointifirmoille mikä tietysti on tottakin kun ensimmäisten palkka menee julkisista varoista kun taas jälkimmäisten palkan maksaa se kauppakeskus jonka tiloissa järjestystä valvojat.
Nyt niitetäään sitten sen päätöksen satoa.
[/quote]
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/bbef45e6-3184-4569-bca2-576977fe883f
Järjestäynyt rikollisuus = Securitas.
Tämä firma tullaan kuoppaamaan nurin.
[/quote]
Ei tätä firmaa aivan vähällä kuopata, vaikka mieli tekisi. Kyseessä on kansainvälinen yritys jonka palveluksessa on 370 000 työntekijää 56 maassa.
Suomesta tuon firman voisi poistaa, koska Suomessa on liian lievät tuomiot ja maailman väkivaltaisin populaatio. Tuollaiset firmat lisäävät ennestään väkivaltaa jo ennestään väkivaltaiseen maahan.
Suomi on paratiisi järjestäytyneelle rikollisuudelle ja miksi?
Koska täällä on niin lievät tuomiot.
Ja ilmeisesti kansan väkivaltaisuudesta johtuen tuomiot ovat naurettavan lievät.
Ihan kuten venäjällä- ihmishengellä ei ole mitään arvoa.
Suomessa on sama arvottomuus kuin venäjällä.
Mielenkiintoinen dokumentti tuo Helsingin Sanomien julkaisema videopätkä.
Kuvatkaa aina videolle kun näette vartijoilla olevan jotain tekeillä. Todistusaineistoa saatetaan tarvita myöhemmin. Yleisillä paikoilla saa kuvata.
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa näistä ns. asiakkaista on rottia. Spurguja, narkkareita, varkaita ja mausteena sitten väkivaltaiset hullut. Turhakkeita, jotka hakemalla hakevat konfliktia. R oskaväkeä.
Kyllä vartija tietää, kun on hormoneilla hiotut aivot.
Miettiiköhän kukaan sitä näkökulmaa, että minkälainen ongelma nämä laitapuolen kulkijat ovat kauppiaille ja yrittäjille? Jos vartijat eivät poistaisi näitä yritysten tiloista niin voidaan sanoa että aika monella myynti laskisi kun asiakkaat alkaisivat karttaa sellaista paikkaa, jossa on villi meno.
Ja sulla meni tunteisiin, sekä touhutippa pilin nokkaan.