Ikinä ei osata antaa vastauksia, kun Kelaan soittaa
Olen monenkin asian tiimoilta ollut yhteydessä Kelaan, tänään viimeksi, mutta taaskaan ei osannut puhelimessa ihminen vastata yksinkertaiseen kysymykseen. Mikä virka niillä siellä on, kun mistään ei tarvitse mitään tietää. Luulen, että etuuskäsittelijät tietäisivät paremmin, mutta niin, he tekevät päätöksiä, eivät vastaa puhelimeen.
Kommentit (5)
Älä soita vaan pistä viestiä omakelassa. Sieltä saat kirjallisena vastauksen.
Semmosta se on, kun saman palkan saa jokatapauksessa teki työnsä hyvin, huonosti tai jätti tekemättä. Mitään ei tarvitse osata eikä tietää heti.
Ehkäpä palvelu on ulkoututettu jonnekin halpismaahan. Monet isot yrityksetkin tekevät niin. Paikalliset käyvät intensiivi-kielikurssin, saavat opetella liudan standardivastauksia ja simsalabim! asiakaspalvelu on valmis neljänneshintaan siitä, mitä suomessa olisi maksanut.
Kannattaa mennä kirjastoon. Siellä tulkataan asiakkaille niin pankki- kuin muidenkin "saavuttamattomien" "palveluiden" salat.
Se on sellaista koska nykyajan työelämässä ei ole resursseja kouluttaa uutta ihmistä kunnolla. Toisaalta tuollaisessa paikassa voi olla hankalaa kouluttaakaan kaikkea mahdollista etukäteen. Työssä oppii.