Jos ei ole autoa ja muuttaa pikkupaikkakunnalle, välttääkö halemasta neljään työpaikkaan?
Olen yliopistokoulutettu alalta jonka työt lähinnä Helsingissä. Ajattelin muuttaa pikkupaikkakunnalle autottomana, ja jos koulutustani vastaavia työpaikkoja ei ole julkisen liikenteen lähellä, tarviiko hakea neljää työpaikkaa kuussa?
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedän muutamankin, jotka ovat tehneet noin ja kas, he ovat yliopistotutkinnolla päätyneet pussittamaan erilaisia kasviksia, hoitamaan mummoja ja vetämään ip-kerhoja.
Mun mielestä te-toimisto ei velvoita hakemaan töitä, joihin ei ole koulutusta.
Ammattisuoja on 3 kk, sen jälkeen haet kaikkia töitä, joita voisit tehdä. Eli et hae sähkömieheksi (koska ei ole koulutusta eikä lupia), mutta haet pussittamaan sipuleita, koska siihen ei tiettyä koulutusta tarvita.
Pakko sitä sähkömiehenkin paikkaa on hakea, jos sitä sipulin pussittajan paikkaa ei ole ja 4 paikkaa/kk on haettava.
Minä olen työkyvytön, autoton ja pitää hakea 2 työpaikkaa kuukaudessa. Olen 400% varma että kukaan ei palkkaa mihinkään työhön ihmistä joka ei pysty yhtä päivää kuukaudessa töitä tekemään. "Mukava" kuormittaa työnantajia ja rekrytoijia turhilla hakemuksilla ja saada joka kuukausi idiootin maine jossakin yrityksessä. Ja kyllä: työhaluja olisi ja paljon mutta kun ei kykene.
Sinun onneksesi, kyllä siellä pikku paikkakunnan keskustassakin voi olla töitä.
Jos muutat maalle ja siellä vaikka marjanpoimintaa harjoittavia yrityksiä, pääset vaikka mansikanpoimintaan kesäisin jos ei muuta. Työkkäri laittaa vaikka sinne.
Vierailija kirjoitti:
Voit hakea sitä maatalouslomittajan paikkaa. Pyörällä pääsee kyllä ja saat asua navetan karjakeittiön yhteydessä olevassa huoneessa.
Hö, luuletko, että ihminen osaa tehdä maatalouslomittajan töitä tuosta vaan? Siihen on normaali 3v koulutus tai ainakin olisi pitänyt tehdä navettahommia viimeiset 10 vuotta, että osaisi edes käyttää niitä koneita mitä navetassa on.
Noo, itse jouduin selittämään te-toimistolle erikseen, miksi irtisanouduin muuttaessani toiselle paikkakunnalle enkä käyttänyt kolmea tuntia 20 minuuttia päivässä työmatkoihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voit hakea sitä maatalouslomittajan paikkaa. Pyörällä pääsee kyllä ja saat asua navetan karjakeittiön yhteydessä olevassa huoneessa.
Luuletko että tuo maatalouskomittajan työ on niin yksinkertaista, että kuka vaan sitä osaa tehdä?
Eihän tarkoitus kai ollutkaan työllistyä, vaan täyttää pelkkä hakuvelvoite.
Vierailija kirjoitti:
Noo, itse jouduin selittämään te-toimistolle erikseen, miksi irtisanouduin muuttaessani toiselle paikkakunnalle enkä käyttänyt kolmea tuntia 20 minuuttia päivässä työmatkoihin.
Onhan siinä vähän selittämistä, yleensä on tapana muuttaa työn perässä eikä sitä pakoon.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen työkyvytön, autoton ja pitää hakea 2 työpaikkaa kuukaudessa. Olen 400% varma että kukaan ei palkkaa mihinkään työhön ihmistä joka ei pysty yhtä päivää kuukaudessa töitä tekemään. "Mukava" kuormittaa työnantajia ja rekrytoijia turhilla hakemuksilla ja saada joka kuukausi idiootin maine jossakin yrityksessä. Ja kyllä: työhaluja olisi ja paljon mutta kun ei kykene.
jos sinulla oikeasti olisi työhaluja, menisit töihin. kun et selvästikään aio töihin mennä, lopeta työttömyystukien kerjääminen. ne on tarkoitettu työnhakijoille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
jos sinulla oikeasti olisi työhaluja, menisit töihin. kun et selvästikään aio töihin mennä, lopeta työttömyystukien kerjääminen. ne on tarkoitettu työnhakijoille.
Jos oikeasti haluaisit juosta, niin menisit juoksemaan. Vaikka jalat puuttuisikin. Etkö tiedä, että on ns väliinputoajia, jotka on näistä tuista päättävien mielestä liian terveitä sairaseläkkeelle, mutta todellisuudessa liian sairaita työelämään. T eri
Vierailija kirjoitti:
Ei auta, koska työkkärissä kysytään, miten käyt kaupassa. Jos vastaat, että kävellen, niin kaikki työpaikat 7 km etäisyydellä ovat haettavissa, oli koulutuksesi mikä tahansa.
Hitler olisi ihminen tuon työkkärin saastaväen rinnalla.
Mulla ei ole autoa ja asun pienessä maalaiskylässä. Mulla on vain 1 haku.
Luuletko että tuo maatalouskomittajan työ on niin yksinkertaista, että kuka vaan sitä osaa tehdä?