Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos ei ole autoa ja muuttaa pikkupaikkakunnalle, välttääkö halemasta neljään työpaikkaan?

Vierailija
16.01.2023 |

Olen yliopistokoulutettu alalta jonka työt lähinnä Helsingissä. Ajattelin muuttaa pikkupaikkakunnalle autottomana, ja jos koulutustani vastaavia työpaikkoja ei ole julkisen liikenteen lähellä, tarviiko hakea neljää työpaikkaa kuussa?

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun pitää hakea kahta paikkaa myös naapurikunnan alueelta, vaikka sinne ei mene julkisia joka päivä. Ilmeisesti pitäisi pyöräillä 50 km suuntaansa sitten, jos paikan saa sieltä.

Vierailija
2/32 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun pitää hakea kahta paikkaa myös naapurikunnan alueelta, vaikka sinne ei mene julkisia joka päivä. Ilmeisesti pitäisi pyöräillä 50 km suuntaansa sitten, jos paikan saa sieltä.

Okei, miten te-toimisto selitti tuon? Ja miten helkkarissa sinne pääsis edes työhaastatteluun?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei auta, koska työkkärissä kysytään, miten käyt kaupassa. Jos vastaat, että kävellen, niin kaikki työpaikat 7 km etäisyydellä ovat haettavissa, oli koulutuksesi mikä tahansa.

Vierailija
4/32 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan tuonpieni matka kulkea pyörällä, kun reippaasti polkee ja kunto kasvaa. 😊

Vierailija
5/32 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Okei, miten te-toimisto selitti tuon? Ja miten helkkarissa sinne pääsis edes työhaastatteluun?

Ei kannata omistaa autoa, jos väittää, että ei omista autoa.

Vierailija
6/32 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei auta, koska työkkärissä kysytään, miten käyt kaupassa. Jos vastaat, että kävellen, niin kaikki työpaikat 7 km etäisyydellä ovat haettavissa, oli koulutuksesi mikä tahansa.

Jos muutan kirkonkylälle kaupan lähelle? Johonkin Savonrantaan tms kunnan ainoaan rivitaloon.

Vierailija
7/32 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän muutamankin, jotka ovat tehneet noin ja kas, he ovat yliopistotutkinnolla päätyneet pussittamaan erilaisia kasviksia, hoitamaan mummoja ja vetämään ip-kerhoja.

Vierailija
8/32 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos muutan kirkonkylälle kaupan lähelle? Johonkin Savonrantaan tms kunnan ainoaan rivitaloon.

Se on helppo homma, haet 4 työpaikkaa/kk.

Vierailija
9/32 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

pikkupaikkakunnalla autottoman ei ole pakko hakea työpaikkoja, kunhan ei kerjää työttömyystukia. sama toimii kyllä kaupungeissakin.

Vierailija
10/32 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän muutamankin, jotka ovat tehneet noin ja kas, he ovat yliopistotutkinnolla päätyneet pussittamaan erilaisia kasviksia, hoitamaan mummoja ja vetämään ip-kerhoja.

Mun mielestä te-toimisto ei velvoita hakemaan töitä, joihin ei ole koulutusta.

Vierailija
11/32 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

pikkupaikkakunnalla autottoman ei ole pakko hakea työpaikkoja, kunhan ei kerjää työttömyystukia. sama toimii kyllä kaupungeissakin.

Myöskään veroja ei kannata maksaa, jos sattuukin saamaan töitä. Antaa valtion muhia omassa liemessään.

Vierailija
12/32 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myöskään veroja ei kannata maksaa, jos sattuukin saamaan töitä. Antaa valtion muhia omassa liemessään.

et sinä pummi ole päivääkään töitä tehnyt, joista olisit veroja maksanut

Vierailija
13/32 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae etänä tehtäviä töitä ?

Vierailija
14/32 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sen pitäisi olla yhteiskunnan ongelma kun sinä itse perseilet elämäsi?

Tuet kokonaan pois tuollaisilta vapaamatkustajilta. Juuri tämänlaisen ajattelun takia meillä valtio velkaantuu koko ajan.

Vierailija
15/32 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laiskat lapamadot voisi karkottaa Venäjälle.

Vierailija
16/32 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ammattisuoja on 3 kk, sen jälkeen haet kaikkia töitä, joita voisit tehdä. Eli et hae sähkömieheksi (koska ei ole koulutusta eikä lupia), mutta haet pussittamaan sipuleita, koska siihen ei tiettyä koulutusta tarvita.

Vierailija
17/32 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt kyllä puhut palturia. Itse jäin kesällä työttömäksi ja oman alan työpaikkoja ei ole yhtään, mutta silti pitää ne 4 paikka /kk hakea. Pieni paikkakunta tämä ja lähinnä metallihommia tarjolla. Niitä sitten haen, vaikka hävettääkin. Yli 60v ihminen hakemassa nuorille tarkoitettuja kesätyöpaikkoja.

Niin ja minulla on lähes 40v työkokemus omalta alalta, mutta täällä ei nyt  sen alan paikkoja ole.

Vierailija
18/32 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit hakea sitä maatalouslomittajan paikkaa. Pyörällä pääsee kyllä ja saat asua navetan karjakeittiön yhteydessä olevassa huoneessa.

Vierailija
19/32 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ammattisuoja on 3 kk, sen jälkeen haet kaikkia töitä, joita voisit tehdä. Eli et hae sähkömieheksi (koska ei ole koulutusta eikä lupia), mutta haet pussittamaan sipuleita, koska siihen ei tiettyä koulutusta tarvita.

Ei taida vaan kantasuomalainen päästä sipuleita pussittaan, sitä varten meillä on ukrainasta ym. kolmansistamaista tullutta halpatyönvoimaa.

Vierailija
20/32 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse haen töitä ilman velvotteitakin ja jos joku onneton tulee henkilökohtaisesti vasten kasvoja solvaamaan loiseksi niin vedän nokkaan. That's it. Minulle ei yksikään persu tai porvari ilman seurauksia auo päätään. Paitsi täällä kun ei oikeassa elämässä uskalla 😁