Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Etävanhempi ostaa lapsille tarpeetonta tavaraa

Hermo menee johtoihin
15.01.2023 |

Ongelma on ehkä hieman erikoinen mutta kaipaan mielipiteitä. Etävanhempi ostelee lapsille elektroniikkaa. Siis tabletit, kuulokkeet, älykellot, läppärit, xboxin jne. Näitä laitteita ei ole talouteemme toivottu ja ruutuaika aiheuttaa meillä jatkuvaa tappelua. Lapset ovat alakoulussa, eivätkä kaikkea tätä elektroniikkaa todellakaan tarvitse. Olen sanonut lasten isälle ettei meillä niitä tarvita, mutta häntä ei yleensäkään kiinnosta mikään muu kuin eletroniikka. Mitään muuta ei lapsille hanki, lukuunottamatta, paria lasten toivomaa legoa joululahjoiksi. Maksaa elarit toki.
Olen yrittänyt sanoa ettei tarvita kaikkia laitteita meille, mutta joka kerta kun lapset ovat siellä, tulee mukana kaikenlaisia piuhoja ja välkkyviä näyttöjä.
Alkaa hermo mennä. En haluisi olla ilkeä lapsille ja viedä heiltä etävanhemman antamia esineitä, mutta tekisi mieli lähettää kaikki roina postilla takaisin....
En itse välitä elektroniikasta, ruutuajan tilasta käymme kirjastossa ja urheilemme. Lisäksi vihaan sitä jatkuvaa päivittämistä ja nettien kanssa säätöä.

Mitä tehdä, voinko laittaa kaiken roinan lasten mukana seuraavan kerran etävanhemmalle vai onko hänellä oikeus vaikuttaa lasten elämään tällä tavalla myös minun luonani. Mielipiteemme esim. ruutuajasta eroavat radikaalisti.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaista se elämä on. Eksät kiukuttavat, mikä ei yllätä kun eroon on päädytty.

Mitä jos katsoisit asiaa siltä kantilta, että tämä on se mitä eksä pystyy nyt lapsille tarjoamaan? Sinä varmaan tarjoat jotain ihan muuta. Eipä tuosta kauheasti vahinkoa lapsille ole, vaikka se sinua ärsyttääkin.

Vierailija
22/31 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen myös repinyt täysin peliverkkarini tämän saman asian kanssa. Eksä tuputtaa lapsille ties mitä tabletteja ja älyvehkeitä silläkin riskillä, että lapset voivat saada psykoosin näitä tuijottaessaan. Myös 5g-puhelimen lapselle hankki täysin syöpäriskistä välittämättä. Olen yrittänyt selittää, että meidän taloudessamme ei tarvita moisia turhakkeita, vaan käytämme aikamme kehittävästi. Lapset kuuntelevat meillä sähkötykseksi käännettyjä 1950-luvun Eduskunnan täysistuntoja kelanauhoilta ja Katekismusta luetaan iltaisin päreen valossa ennen nukkumaanmenoa.

Nyt oli kyllä umpisurkea provoyritys :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap alkuperäinen kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä huoltajuusjako? Muuta maahan missä ei hallitse elektroniikka, eron lasten käytöksessä huomaa heti. Runsas laitteiden määrä ei ole suhteessa tietotekniikan osaamisen suhteen.

Yhteishuoltajuus, jossa lapset on etävanhemmalla noin 1 viikonlopun kuukaudessa. Enempää ei etä halua. Varmaan kompensoi tavaralla jotenkin omaatuntoaa tms.

Voi kun voisikin muuttaa noin vain ulkomaille xD

Haluat sitten pilata sen vähäisen isän aseman? Anna hänen olla omalla tavalla vanhempi, sinä voit sitten keksiä omalla vuorollasi mitä tahdot.

Hän on valinnut ihan itse "vähäisen isän asemansa". Lapset saisivat vaikka muuttaa isälleen mutta se ei isälle sovi. Isän luona on ok, saavat tehdä mitä lystäävät. Mutta on teistä ok että etä ostaa elektroniikkaa minun kotiini? Vaikka se onkin "lasten omaa". Oli ostamassa jo pelituoliakin lapselle mutta siitä raivostuin. Huonekaluja ei exäni kotiini osta.

Jos exä haluaa ostaa lapselle pelituolin, ostakoon sen lasta varten ihan sinne omaan asuntoonsa. Ei sinun tarvitse ottaa kotiisi exän ostamaa tuolia.

Vierailija
24/31 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen myös repinyt täysin peliverkkarini tämän saman asian kanssa. Eksä tuputtaa lapsille ties mitä tabletteja ja älyvehkeitä silläkin riskillä, että lapset voivat saada psykoosin näitä tuijottaessaan. Myös 5g-puhelimen lapselle hankki täysin syöpäriskistä välittämättä. Olen yrittänyt selittää, että meidän taloudessamme ei tarvita moisia turhakkeita, vaan käytämme aikamme kehittävästi. Lapset kuuntelevat meillä sähkötykseksi käännettyjä 1950-luvun Eduskunnan täysistuntoja kelanauhoilta ja Katekismusta luetaan iltaisin päreen valossa ennen nukkumaanmenoa.

Nyt oli kyllä umpisurkea provoyritys :D

Minusta oli aika hyvä. Vähän on liioiteltu mutta tämä tuo esille alkuperäisen kysymyksen logiikan.

Höllää vähän pipoa.

Vierailija
25/31 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi annat lasten tuoda tavarat asuntoonne? Meillä esim lasten lelut säilytetään siellä kodissa, minne ne on ostettu tai lahjaksi saatu.

Vierailija
26/31 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä niitä laitteita on olla, järkevästi vaan suunnitella ajat koska niitä saa käyttää.

Vierailija
27/31 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi annat lasten tuoda tavarat asuntoonne? Meillä esim lasten lelut säilytetään siellä kodissa, minne ne on ostettu tai lahjaksi saatu.

Tätä minäkin ihmettelen miksi ne tavarat eivät voi olla siellä exällä kun toisessa kodissa tehdään mitä ilmeisimmin ihan muunlaisia juttuja muutenkin.

Vierailija
28/31 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tämä herätti niin paljon turhaa valitusta? Ymmärrän ap:n ärsytyksen ja ehdotan että isän ostamat laitteet pysyvät isän luona ja lapset käyttävät niitä siellä. Kyllä minuakin ärsyttää jos lapsille tuodaan loputtomiin roinaa koska lopulta niiden järjestyksessä pito kaatuu kuitenkin minulle. Helpompi että elektroniikassa osaavampi isä sitten auttaa laitteiden kanssa siellä omassa kodissaan.

Vierailija
29/31 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyajan isovanhempien mielestä se oli huono juttu jos heidän lapsensa istui kotona nenä kiinni kirjassa. Nyt kun nämä lapset ovat vanhempia niin heidän mielestään se kirjan lukeminen on tietysti positiivinen juttu. Ehkäpä seuraava vanhempien sukupolvi ymmärtää että laitteet eivät ole uhka vaan mahdollisuus.

Vierailija
30/31 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis ap esim. tarkistaa, että hänelle tullessa lapset vaihtavat älykellot tavallisiin analogisiin kelloihin?

Vierailija
31/31 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Annat hänen olla vanhempi omalla tavallaan ja lopetat exäsi kontrolloinnin. Siksi varmasti erosittekin, kun kyllästyi päsmäröintiisi. 

No ei erottu tuon takia, ihan oli muut syyt xD

Niinpä varmaan xD 

Totta, saattoihan exän liiallinen alkoholinkäyttö ja pettäminen johtua vain minun päsmäröinnistäni. Syyllinen olen siihen juu.

Alkoholisteilla usein on kontrollifriikki puoliso, joka asettaa rajoja ja yrittää hallita puolison juomista.

Alkoholisti voi ihan vapaasti ottaa eron, niin saa ryypätä ihan rauhassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kuusi