Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Itkettää tuo sää.

Vierailija
15.01.2023 |

Ja ennenkuin joku aukoo asiasta niin hyvin harvoin teen aloituksia aiheesta sää, koska eihän sille mitään mahda. Mutta...

...Aamulla, kun heräsin oli melko pimeää vaikka oli klo9, vettä vihmoi, harmaa säkki koko taivas, maa kuollutta vihreää, multaa, koiranjätöksiä, vettä, loskaa, hiekkaa ja lisää vesisadetta.
Koko päivä ollut harmaata säkkiä, vetistä harmaata säkkiä.
Odotan "innolla" uutta työviikkoa ja ulkoilua siellä. Ei voi hiihtää, ei voi lumileikkejä olla, ei voi luistella, ei voi laskea mäkeä, ei voi tehdä lumitöitä eikä leikkiä lumessa, sen sijaan ollaan kuraloskapaskassa ja vettä sataa.
En jaksa.

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan kunnon talvia lumineen ja pakkasineen. Nyt kun sellainen on jo ollut, kestän paremmin tätä sadetta ja pimeyttäkin. Kenties koska huomaan vko vkolta että mennään kohti valoisampia iltapäiviä.

Jos olisi ollut samanlaista märkämustaa koko talvi olisin aivan masiksissa jo tähän mennessä. Kaikkineen kuitenkin ollut kiva talvi, kun on ollut lunta ja päässyt hiihtämään ja lapset luistelemaan ja pulkkailemaan ja maisemat olleet niin kauniita. Nyt odotan jo kevättä ja on kiva kun maa sulaa.

Vierailija
22/49 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

mäkin inhoan märkää keliä

haluisin lenkille mutta on aivan liian liukasta ja märkää

saappaissa ei voi juosta ja kaatuisin varmasti muutenkin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monsuunisateet.

Vierailija
24/49 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa ruikutusta !

Mutta täysin syystä! Ei tää kyllä mitenkään mieltä ylentävää todellakaan ole. Juuri viikko sitten palattiin Kanarialta, ja tänään varattiin uusi matka. Ei kestä pää tätä Suomen ilmastoa. Onneksi pystytään hyvin järjestämään lomaa kun tarve vaatii.

Vierailija
25/49 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totaalisen pimeää ja kurjaa. Tammikuu ja jatkuva vesisade.

Jep. Just eilen kirosin että on kurjempi keli mitä marraskuussa ja tänään on vieläkin huonompi sää.

Miten v::::::::::::::::::::::::::::::::::::::tussa voi olla näin stanan pimeääkin koko ajan?!

Tätä nää Suomen talvet tulee ilmastomuutoksen vaikutuksesta tulevaisuudessa olemaan. Yhtä pitkää syksyä käytännössä. Sama sademäärä kuin normaalina talvena, mutta tulee lumen sijaan vetenä. Ja tietenkin pimeys.

Vierailija
26/49 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon itkenyt samaa jo syyskuusta lähtien.

Vierailija
27/49 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrn hyvin. Siksi en asu Suomesssa. Tänäänkin heräsin auringon noustessa ja ihailin kimmeltävää merta. Nyt istun lounaalla merenrantaravintolassa palmujen katveessa.

Kyllä se vaan on niin, että valo ja lämpö tuovat ilia elämään ja paljon enemmän jaksamista.

Mä tykkään asua Suomessa.

Mulle ei korvaa ne muut jutut tätä.

En haluaisi paahdetta.

Onhan se kiva että toiset tykkää. Mä olisin ihan valmis muuttamaan pois, mutta vanhojen vanhempien ja lasten koulun ja kavereiden vuoksi pysytään täällä vielä ainakin toistaiseksi. Hammasta purren.

Vierailija
28/49 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et sitten ole kuullut vedenpitävistä nastakengistä? Oikeilla varusteilla tuo on ihan hyvä keli käydä lenkillä.

Vierailija
29/49 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt kuuluu sytyttää kynttilät, lämmittää mukillinen kaakaota ja kääriytyä sohvalle katsomaan hyviä ohjelmia!

Joo. Mutta ei tuotakaan määräänsä enempää jaksa. Kyllä mä ainakin tarvitsen valoa ja ulkoilmaa. Täällä vajoaa apatiaan ja horrokseen. Kunnon talvi on ihan ok. Silloin voi hyvin ulkoilla, ja lumi antaa valoa ja raikkautta. Mutta tämä sateinen synkkyys on kyllä syvältä.

Vierailija
30/49 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kahden aikoihin lenkillä. Leppeä sää on, ei satanut ei liukasta, oli kiva kävellä ja välillä hiukan juostakin. Sää on myös pukeutumiskysymys.

Vierailija
31/49 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minua tämä surkea sää muuten masentaisi, mutta sulamisvedet on tuoneet tulvat ja vedet kelllariin. Olen jo monta päivää huhkinut pihalla ja tontilla ohjaamassa vesiä, kuskannut tonneittain vesimassaa tulviviin ojiin. Ja tämä alkoi heti, kun kova lumenkolausurakka oli päättynyt. Lumia oli jo 20 cm ja lisää pukkasi koko ajan. Mietin jo, että pitää ruveta heittelemään katoilta alas, kunnes tuli suojasää ja tulvat.

Vierailija
32/49 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari viikkoa niin on helmikuu ja aurinko paistaa. 🥳

Vierailija
33/49 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kehumista Suomen talvisäässä.

Onneksi ei ole esim. Kalifornian kelejä, viime vuonna kuivuutta ja rajut maastopalot, nyt rankkasateet ja maanvyörymiä, tornadoja ja myrskyjä.

Vierailija
34/49 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt kuuluu sytyttää kynttilät, lämmittää mukillinen kaakaota ja kääriytyä sohvalle katsomaan hyviä ohjelmia!

Huomenna ei pysty, on pakko mennä töihin.

Näillä keleillä olen kateellinen niille, jotka ajaa autolla autotallista parkkihalliin eikä niiden tartte jalallaan astua päivän aikana pihalle. Olen töissä päiväkodissa ja nämä säät tietää kurahousujen pukemista ja riisumista, litimärkiä ja kitiseviä lapsia, jotka liukastelee märällä pihalla. Osalta puuttuu aina ne kuravaatteet ja saappaat ja heiltä pitää sisään tullessa vaihtaa kaikki vaatteet. Isoimmat tykkää ehkä leikkiä vesisohjolumileikkejä, pienimmät vain itkee.

Vierailija
35/49 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teidän pitää kehittää nyt jokin lasten "tiedeprojekti", jossa tutkaillaan luontoa. Kaikki vaan keräämään purkkiin vettä ja sitten testaamaan ja mittaamaan eri asioita.

Vierailija
36/49 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No näyttää vähän ankealta. Olen kuitenkin tyytyväinen ettei ole pakkasta. Toivottavasti lumet ja jäätiköt kaduilta sulavat pois ja kevätaurinko alkaa paistamaan. En kaipaa lunta, olkoot lumet Lapissa.

Vierailija
37/49 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa harmittaa kovasti kun on niin huono sää.

Ukrainassa harmittaa kovasti kun siellä on sota.

Vierailija
38/49 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla ei oo vissiin oikeita ongelmia ikinä ollut, tai sitten on joku paha mt-ongelma, mikä aiheuttaa noin suhteettoman reaktion niin arkipäiväiseen asiaan kuin vesisade ja tammikuu. Että oikein itkettää? Voi Jeesus.

Vierailija
39/49 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamut on karseita, aina pimeetä ja synkkää. Ei millään jaksas herätä tällaseen. Joka aamu tuntuu samalta murmelin aamulta.

Vierailija
40/49 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ellet ole joku vanhus, niin ei liukkaus estä lenkkeilyä. Tuosta märkyydestä en edes teoriassa keksi, miten se lenkkeilyn estää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä seitsemän