Olen 37v heteromies ja nyt kiinnostunut 10 vuotta nuoremmasta miespuolisesta kaveristani
Naisten kanssa ollut tähän asti ja kokemukset olleet enemmän tai vähemmän turhauttavia suurelta osin. Kaverini kanssa ollaan tunnettu kohta kymmenisen vuotta ja jotenkin olen aina viehättynyt hänen elämäniloisesta asenteestaan ja aina on tuntunut siltä, että hänen kanssaan on ollut paljon kivempaa kuin kenenkään naisen. Kaikki on jotenkin niin yksinkertaista ja kivaa ja täysin draamatonta. En tiedä johtuuko tästä, mutta samalla myös hänen vartalonsa ja kasvonsa ovat alkaneet näyttää omaan silmään yhä vain viehättävämmiltä ja puoleensavetävämmiltä. Olen ihan ulalla, että mistä tässä on kysymys, mutta kai se on myönnettävä että jostain seksuaalisista fiiliksistä tässä on kyse. En vain tiedä että miten tästä pitäisi edetä eteenpäin.
Aina kun ollaan yhdessä, niin tekisi mieli vain halata tätä kaveria ja luoja ties mitä kaikkea muuta, mutta pelkään negatiivista reaktiota. Luulen, että hän saattaisi olla miehistäkin kiinnostunut, sillä oikeastaan mitään naissuhteita en hänellä muista koskaan olleen, vaikka onkin varmasti sellainen, jolla vientiä olisi. Auttakaa joku, että mitä tässä pitäisi tehdä? Onko tämä joku ohimenevä vaihe ja pitäisi silti yrittää vielä etsiä jotain naisseuraa, vai pitäisikö puhua tälle kaverille näistä tunteista, joista en tajua yhtään mistä ne ovat tulleet? Mitään aikaisempaa kokemusta miehistä ei sillä saralla siis ole, enkä muista koskaan miehistä syttyneeni.
Kommentit (69)
Toihan on upeeta! Olet ihminen, joka ihastuu persoonaan, ei sukupuoleen. Eikös se ole nykyaikaista, että ei enää lokeroida omaa seksuaalisuuttaan mihinkään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet siis ihan normaali bi-mies, niin on moni muukin itseään "heteromiehenä" pitävä.
En kyllä itseäni biseksuaaliksi menisi laskemaan. Tämä on ensimmäinen ja ainoa kerta, kun mitään tällaista on tullut edes mieleeni. Naisista olen seksuaalisesti kiinnostunut, mutta tässä ehkä noin puolen vuoden tai vuoden ajan tämä kaveri on tehnyt jonkinlaisen poikkeuksen sääntöön. Jotenkin tuntuu vähän, että olisiko mahdollista, että olen sekoamassa päästäni ja kyseessä olisikin joku muu ongelma kuin kiinnostus.
t. ap
On ihan normaalia, että bi-mies on enimmäkseen kiinnostunut vain yhdestä sukupuolesta, mutta satunnaiset ihmiset toisesta sukupuolesta kiinnostaa myös. Se jana täyden heterouden ja täyden homouden välillä on luonteeltaan jatkuva.
Minulla on kaksi tällaista miespuolista ystävää, jotka ovat kiinnostuneet lähinnä naisista ja joskus harvoin miehistä. Ihan tervepäisiä ja tavallista menestyneempiä kumpikin.
Biseksuaalisuus yleisesti ja miesten biseksuaalisuus erityisesti on vielä nykyäänkin melko näkymätöntä.
N44
Olet biseksuaali. Naiset eivät halua seurustella bi-miesten kanssa, vaikka väittävät olevansa avoimia ja suvaitsevaisia. Oman miehensä biseksuaalisuutta he eivät hyväksy.
Homo, hetero ja bi on vaan sanoja jotka on keksitty luokittelemaan tietyntyyppistä käytöstä. Oikeasti kukaan ei ole 100% mitään.
Vierailija kirjoitti:
No huh huh. Tätä se koronapiikki aiheuttaa
Jo antiikin Kreikassa oli siis koronapiikkejä. Aina sitä oppii jotain uutta.
Vierailija kirjoitti:
Minuakin alkanut kikkeli kiinnostamaan vaikka luulin olevani hetero.
Niin minuakin ja olen nainen.
No et sinä nyt kuitenkaan hetero ole. Olet biseksuaali. Jos ajatus on sinulle jotenkin vastenmielinen, kannattaa ehkä työstää niitä asenteita. Heterous ei ole muita seksuaalisia suuntautumisia parempaa. Seksuaalisuus voi myös muuttua elämän aikana. Seksuaalinen suuntautuminen ei ole mikään sitoutuminen olemaan tietynlainen maailman tappiin asti, vaan kertoo vain siitä, kuka ja millainen olet nyt. Informaatiosta on hyötyä lähinnä itsellesi.
En tiedä olenko väärässä mutta tulee mieleen. En suosittele "lähentelemään" ketään yhtäkkiä, halauksen jälkeen. Se valitettavasti jakautuu aika selvästi heterot tai ei-heterot, suurinosa miehistä on superheteroita. Jos kaverisi kertoisi olevansa miehiin päin tai bi eri juttu ottaa asia puheeksi. Jos hän suostuisi vastentahtoisesti johonkin tai humalassa, jälkikäteen voisi syyttää hyväksikäytöstä tai johdattelu. Kannattaa pitää asiat selkeänä, vaikka tulee pettymyksiä ehkä. On niitä muitakin mahdollisuuksia elämässä vielä.
Tiedän naisparin, jonka molemmat osapuolet kokivat olevansa täysin heteroita kunnes rakastuivat toisiinsa.
Toivottavasti tunne teillä voisi olla molemminpuolinen. En tiedä miten kannattaisi edetä enkä uskalla neuvoa. Ihanaa joka tapauksessa olla ihastunut.
Omaa suuntautumista voisi tutkia katsomalla vaikka viihde-elokuvia. Toki heterokin voi kiinnostua homoseksistä. Kyllä minäkin olen kiinnostunut katsomaan miesten välistä seksiä vaikka olen nainen. Mutta ainakaan sen ei kai pitäisi tuntua vastenmieliseltä jos meinaa sitä aluetta kokeilla? Paitsi tietysti jos on kovin aivopesty heteronormatiivisuudella.
Ihme jankkaamista biseksuaalisuudesta täällä. Jos AP kokee olevansa enemmän hetero, kuin bi, mutta on nyt tapahtunut poikkeus niin mitä väliä? Ei itseään tarvitse lokeroida.
AP:lle sen verran, että joko voit jatkaa normaalisti, ja kuulostella itseäsi ja tunteitasi tai sitten voit kertoa tunteistasi tälle miespuoliselle ystävällesi. Lopulta meillä on vain tämä yksi elämä, joten elämässä täytyy joskus ottaa riskejä.
Vierailija kirjoitti:
On jopa tyypillistä, että oma biseksuaalisuus selviää itsellekin vasta hieman vanhemmalla iällä. Meidät kasvatetaan niin tiukasti heteronormatiivisessa ympäristössä, että moni ei edes tiedosta mahdollisuutta olla muutakin kuin hetero tai homo.
Kai kaikki ny tietävät mitä ovat. Turha syyttää muita siitä, jos ei ole ollut kiinnostunut tuntemaan itseään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet siis ihan normaali bi-mies, niin on moni muukin itseään "heteromiehenä" pitävä.
En kyllä itseäni biseksuaaliksi menisi laskemaan. Tämä on ensimmäinen ja ainoa kerta, kun mitään tällaista on tullut edes mieleeni. Naisista olen seksuaalisesti kiinnostunut, mutta tässä ehkä noin puolen vuoden tai vuoden ajan tämä kaveri on tehnyt jonkinlaisen poikkeuksen sääntöön. Jotenkin tuntuu vähän, että olisiko mahdollista, että olen sekoamassa päästäni ja kyseessä olisikin joku muu ongelma kuin kiinnostus.
t. ap
On ihan normaalia, että bi-mies on enimmäkseen kiinnostunut vain yhdestä sukupuolesta, mutta satunnaiset ihmiset toisesta sukupuolesta kiinnostaa myös. Se jana täyden heterouden ja täyden homouden välillä on luonteeltaan jatkuva.
Minulla on kaksi tällaista miespuolista ystävää, jotka ovat kiinnostuneet lähinnä naisista ja joskus harvoin miehistä. Ihan tervepäisiä ja tavallista menestyneempiä kumpikin.
Biseksuaalisuus yleisesti ja miesten biseksuaalisuus erityisesti on vielä nykyäänkin melko näkymätöntä.
N44
Tulee mieleen, että Kaikki käy mikä liikkuu.
Vierailija kirjoitti:
Homo, hetero ja bi on vaan sanoja jotka on keksitty luokittelemaan tietyntyyppistä käytöstä. Oikeasti kukaan ei ole 100% mitään.
TöhTäh?
Minä ainakin olen 100 % tai pikemminkin 1000% hetero. Mieleeni ei juolahda pieninkään ajatus homostelusta. Hyi hitto.
Kuka tällaista mietii edes ajatuksen tasolla ei ole hetero.
Miksi tuollaiset ajatukset ja fiilikset pitäisi tulkita seksuaalisiksi? Meissä ihmisissä on myös se romanttinen puoli. Kun ihmisiä ollaan lokeroitu heteroseksuaaliksi, biseksuaaliksi tai homoseksuaaliksi jne. on myös lokerointi heteroromanttinen, biromanttinen ja homoromanttinen jne.
Mitä jos olet biromanttinen heteroseksuaali? Et siis välttämättä kaipaa seksuaalista kanssakäymistä tuon viehättävän miehen kanssa. Ehkä tämän takia tässä maailmassa tuntuu olevan niin kauheasti jotain muita kuin heteroseksuaaleja. Ei tajuta että romanttisia ajatuksia voi herätä johonkuhun, mutta seksuaaliselle alueelle ei ehkä kiinnostusta olekaan, mutta luullaan sellaiseksi ja sitten jo pää kolmantena jalkana mennään.
Mikä minä olen, kun olen heteronainen, joka viehätyn kahden miehen välisestä romanttisesta ja/tai seksuaalisesta suhteesta? Tälle en ole vielä löytänyt nimeä. Mutta on yleinen ilmiö.
Kysy siltä oletko hetero? ja sitten jos se vastaa olen nii vastaa että harmi.
Onneksi olkoon. naisilla on pelottavia oikkuja välillä että voisi tehdä hyvää vähän etsiä uudenlaista nautintoa.
Vierailija kirjoitti:
Saako nykään tosiaan sanoa noin homoillekin? Ainakin yhteen aikaan ainoastaan homot olivät täysin homoja, sitä ei saanut kyseenalaistaa. Kaikki muut olivat vain janan eri kohdissa, eikä saanut sanoa olevansa 100% hetero.
Jos on kuten sanot, pitäisi olla sallittua sanoa homoillekin, että kokeile vastakkaista sukupuolta, ehkä tykästytkin siihen.
Ai miesten väliset suhteet draamattomia? Voin kertoa, että eivät ole.
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa on ihan 100 % heteroita.
Ihan söpö aloitus, 4/5. Testaa toki että millaista miesten välinen on. Omilta asiaan perehtyneiltä kavereiltani olen kuullut että suuseksi on ainakin parempaa kuin naisen kanssa. Lycka till!