Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tapahtuu jos sairastuu ei - Euroopan maassa ja ei ole varaa maksaa niitä maksuja?

Vierailija
15.01.2023 |

Jos joutuu esim vietetään öitä sairaalassa

Kommentit (84)

Vierailija
21/84 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota Bank Norwegianin luottokortti ja osta matka sillä. (Ainakin aiemmin riitti, että 50% matkustuksesta tai majoituksesta oli maksettu kortilla)

Kortti sisältää kattavan matkavakuutuksen.

Eikä ole kallis vaan on täysin ilmainen, maksuton.

Usko tai älä.

Luottokortissakaan ei ole kk- tai vuosimaksua, maksat vain laskun aina kokonaan, niin mitään kuluja tai korkoja ei peritä. Ihan paras.

Vierailija
22/84 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä hiton vakuutuskeskustelu tämä on? Kaikki varmasti tietävät, että vakuutus kannattaa, mutta aloittajan kysymykseen se ei vastaa.

Mitä siis tapahtuu, jos ilman vakuutusta jää auton alle Yhdysvalloissa ja tajuttomana viedään sairaalaan, jossa saa hoitoa ja parin kolmen päivän päästä on siinä kunnossa, että voidaan päästää laskun kanssa kotiin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
23/84 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain täysin pähkähullu lähtee matkalle ilman vakuutusta.

Maksan matkani Masterin Gold-cardilla, johon sisältyy laaja matkavakuutus.

Vierailija
24/84 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä hiton vakuutuskeskustelu tämä on? Kaikki varmasti tietävät, että vakuutus kannattaa, mutta aloittajan kysymykseen se ei vastaa.

Mitä siis tapahtuu, jos ilman vakuutusta jää auton alle Yhdysvalloissa ja tajuttomana viedään sairaalaan, jossa saa hoitoa ja parin kolmen päivän päästä on siinä kunnossa, että voidaan päästää laskun kanssa kotiin?

Miksi oletat, että hänet otetaan sairaalaan ja hänelle annetaan hoitoa, jos laskun maksajasta ei ole mitään tietoa?

Vierailija
25/84 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse sairastuin Toyosatossa ruokamyrkytykseen, ja minulla nuorella ei ole mitään hienoja vakuutuksia, joten sain laskuun maksuaikaa, kunnes lähdin takaisin Suomeen. M27

...minulla tyhmällä ei...

Olit äärimmäisen onnekas.

Meillä nuorilla ei ole varaa samoihin hienouksiin kuin teillä vanhoilla. M27

Ei pitäisi sitten olla varaa matkusteluunkaan.

Vierailija
26/84 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse sairastuin Toyosatossa ruokamyrkytykseen, ja minulla nuorella ei ole mitään hienoja vakuutuksia, joten sain laskuun maksuaikaa, kunnes lähdin takaisin Suomeen. M27

Jos on varaa matkustaa, on myös varaa ottaa se vakuutus 👌

Vierailija
27/84 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole varaa ottaa matkavakuutusta niin ei myöskään ole varaa matkustaa.

Vierailija
28/84 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on varaa matkustella, mutta ei hienouksiin vakuutusten muodossa. Lähden maaliskuussa taas Japaniin. Ärsyttääkö? :D M27

Vierailija
29/84 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on varaa matkustella, mutta ei hienouksiin vakuutusten muodossa. Lähden maaliskuussa taas Japaniin. Ärsyttääkö? :D M27

Viisitkö tarkentaa miten matkaan on varaa, mutta vakuutukseen ei?

Minua ei muuten ärsytä yhtään, asun itse ulkomailla ja on varaa ottaa omille reissuille (myös Suomeen) tarvittavat vakuutukset.

Vierailija
30/84 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi oletat, että hänet otetaan sairaalaan ja hänelle annetaan hoitoa, jos laskun maksajasta ei ole mitään tietoa?

Tarkistetaanko ensin lompsa ja sitten vasta pulssi?

Vierailija
31/84 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on ihan aiheesta matkavakuutusta promoava ketju, sillä niin tyhmä ei suomalainen saa olla, että matkustaa EU:n ulkopuolelle ilman vakuutusta.

Tyhmyydestä sakotetaan ja tyhmästä päästä kärsii koko keho.

Ei sinua välttämättä viedä tajuttomana sairaalaan saamaan adekvaattia hoitoa. Miksi niin kuvittelet?

Tiedän maita ja tapauksia, että potilasta ei ole päästetty pois sairaalasta, vaan häntä on pidetty panttina laskulle. Kysynkin sinulta: miten itse hoitaisit maksun sairaalasta käsin? Miksi luulet, että sinulle annettaisiin luottoa ehkä tuhansien-kymmenien tuhansien dollarien arvosta? Olet naiivi, jos luulet, että voit huoletta ja noin vain kirjautua ulos sairaalasta lasku kourassa. Takuut pitää olla kunnossa.

Vierailija
32/84 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on tyhmyyttään unohtanut? Tai vakuutusyhtiö meneekin yllättäen matkan aikana konkurssiin toimitusjohtajan kadottua yhtiön rahojen kanssa?

Vierailija
33/84 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikilla on vara vakuutukseen jos on vara matkustaa. 

Vierailija
34/84 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on tyhmyyttään unohtanut? Tai vakuutusyhtiö meneekin yllättäen matkan aikana konkurssiin toimitusjohtajan kadottua yhtiön rahojen kanssa?

Tyhmyydestä saa kärsiä ja kannattaa valita vakaa yhtiö niin ei tarvitse reissussa pelätä vakuutusyhtiön toimitusjohtajan katoamista.

Vierailija
35/84 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulla oli varaa matkustaa sinne, matkavakuutus niihin kustannuksiin verrattuna on kuin kärpäsen paska valtameressä. Et tainnut maksaa matkaa itse, vaan pappa betalar -hemmoteltu olet.

Taidat olla provo.

Vierailija
36/84 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vakuutuksen voi ottaa myös kesken reissua, tai jatkaa umpeutuvaa vakuutusta.

Jos ei ole tajunnut käyttää luottokorttia, joka sisältää vakuutuksen.

Esim. World Nomad myi näitä reissaajan vakuutuksia.

Naurettava tyyppi tämä M27, jolle ilmainen matkavakuutus on liian kallis ja hieno.

Vierailija
37/84 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan maasta. Melkein kaikissa länsimaissa annetaan hengissä selviämisen kannalta välttämätön perushoito. Myös palstalla yleisesti demonisoidussa Yhdysvalloissa.

Vierailija
38/84 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on ihan aiheesta matkavakuutusta promoava ketju, sillä niin tyhmä ei suomalainen saa olla, että matkustaa EU:n ulkopuolelle ilman vakuutusta.

Tyhmyydestä sakotetaan ja tyhmästä päästä kärsii koko keho.

Ei sinua välttämättä viedä tajuttomana sairaalaan saamaan adekvaattia hoitoa. Miksi niin kuvittelet?

Tiedän maita ja tapauksia, että potilasta ei ole päästetty pois sairaalasta, vaan häntä on pidetty panttina laskulle. Kysynkin sinulta: miten itse hoitaisit maksun sairaalasta käsin? Miksi luulet, että sinulle annettaisiin luottoa ehkä tuhansien-kymmenien tuhansien dollarien arvosta? Olet naiivi, jos luulet, että voit huoletta ja noin vain kirjautua ulos sairaalasta lasku kourassa. Takuut pitää olla kunnossa.

Pidetäänkö loppuelämä sairaalassa, jos sitä rahaa ei vaan ole? Eikö tuommoinen ihmispantti ole ihmisoikeusrikos? Luulisi, että tuommoinen vapaudenriisto sallitaan vain virkavallalle, ei sairaalan laskutusosaston Tuirelle.

Vierailija
39/84 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilman matkavakuutusta ei lähdetä mihinkään. Jatkuvasti voimassa oleva, sairaanhoitokulut ilman ylärajaa, matkavakuutus maksaa minulle 80 €/vuodessa.

Yksi provoilija väitti, ettei hänellä ole varaa hienoon matkavakuutukseen.

Vierailija
40/84 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdysvalloissa edes ambulanssi kyyti sairaalaan ei ole ilmainen.

Mutta kysymykseen, huonoimmassa tapauksessa kun sairaalalle selviää ettei tarvittavalle hoidolle ole maksajaa, sinut kärrätään kohteliaasti ulos.

Jos on hyvä tuuri, annetaan lähimmän valtiollisen terveyskeskuksen osoite.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän viisi