Nainen! Oletko koskaan eksynyt metsään?
Kommentit (36)
Lapsena aika useinkin lähdettiin liian syvälle metsään eikä meinattu löytää takaisin. Jatkettiin vaan kävelemistä niin kauan että päädyttiin tielle, sitä pitkin sitten kotiin. Joskus tuli käveltyä väärään suuntaan tai oltiinkin eri tiellä kuin luultiin, tuli pitkiä reissuja. No illaksi päästiin kotiin joka kerta.
Olen eksynyt monta kertaa. Kerran kuulin lopulta meren kohinaa ja tiesin siitä missä päin olen. Muutamilla muilla kerroilla olen vain kävellyt reippaasti eteenpäin ja lopuksi (voi kestää kauankin) päätynyt johonkin paikkaan, josta tunnistan missä olen. Aina olen selvinny.
Mun sisko on kova eksymään, se ottaa siksi aina koiran mukaan.
N56
EN : Olen ollut Päin vastoin Etsimässä metsään eksynyttä ihmistä.🚒
Minä eksyin 6-vuotiaana vieraaseen metsään, onneksi löysin oikean polun.
Kuinka voi tulla metsästä ulos? Kun kaikki metsät joissa minä olen käynyt, ovat jo valmiiksi ulkona.
Vierailija kirjoitti:
Miten sukupuoli liittyy asiaan?
Mitä väliä? Ap kysyi ja jokainen joka haluaa naisena vastata voi vastata. Jos ei halua vastata naisena, voi varmaan kertoa, että on mies. Av:lla, kun ollaan nimettömiä ja sukupuolta ei näe, naiselta vastauksen pyytäminen ei ole mitenkään rajoita kenenkään ilmaisunvapautta sukupuolen mukaan.
Äidin kanssa kierrettiin kehää lähimetsässä hirveän kuumana päivänä. Äiti on vanha ja tuli jo huoli hänestä. Ihan ihmetytti miten onnistuttiin eksymään tuttuun metsään. Lopulta tuli eteen tuttuja maamerkkejä ja päästiin pois.
Vierailija kirjoitti:
Nuorena suunnistaessa kiersin ympyrää. Johtuu kai siitä että toinen jalka on vahvempi ja otin pidempiä askeleita.
Käyn kuntosuunnistuksissa, ja kyllä on hosumalla eksynyt. Kunnes opin että hiljaa hyvä tulee kun vaan katsoo karttaa tarkasti.
Nuoren reissasin yksin interraililla eikä ollut ongelmia kaupungeissa.
Elämäni hirveimmät asiat on tapahtuneet omassa kodissa.Etelän puolella on aina voimakkaampi kasvu auringon takia. Puiden jäkälistä voi nähdä ilmansuunnat.
Tunturissa tarvii kompassin tai kaksi, pohjoista näyttämään.
Jos joutuisi jäämään metsään, suurin vaara olisi paleltuminen märissä vaatteissa. Mukana voi pitää lämpölakanaa, johon kietoutuminen voi toisaalta estää puhelimen toiminnan.
Tuo etelän puolella tiheämpi kasvu voi oikeasti harhauttaa. Tihein kasvu on siellä metsäaukean tai rannan puolella. Rannalla voi yrittää katsoa kummalla rannalla on vielä tiheämpi kasvu. Jäkälästä joskus näkee vähän paremmin, mutta siinäkin on eroja varsinkin jos liikkuu kairoissa tai vaarojen takana.
Vierailija kirjoitti:
En ole eksynyt koskaan. Mulla on todella hyvä suuntavaisto!
Sama täällä. Jotenkin aina tiedän mihin suuntaan pitää mennä. Sisäänrakennettu kompassi.
Ja tämä toimii myös kaupunkioloissa. Ulkomailla suurkaupungeissakin osaan hetken katseltuani sanoa mihin päin pitää lähteä. Tätä on ihmetelty enkä osaa sitä selittää.
Jotenkin vain tiedän, ilma miettimättä. Jonkinlainen vaisto se on, ja sitä ei pidä alkaa häiritä miettimällä, silloin se toimii.
Olen eksynyt. Eksyin kerran laivassa. Olen eksynyt Kuhmossa, kun linkkuasemalle yritin mutta seisoin jossakin Lammasjärven rannassa sen sijaan.
Vierailija kirjoitti:
Miten sukupuoli liittyy asiaan?
Siksi että nainen on heikompi astia🏺ja alttiimpi seikkailuille.
Kävelin suoraan suuntaan x, niin tuli maantielle. Ei ollut lyhin reitti, mutta se jonka kautta osasin varmasti pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole eksynyt koskaan. Mulla on todella hyvä suuntavaisto!
Sama täällä. Jotenkin aina tiedän mihin suuntaan pitää mennä. Sisäänrakennettu kompassi.
Ja tämä toimii myös kaupunkioloissa. Ulkomailla suurkaupungeissakin osaan hetken katseltuani sanoa mihin päin pitää lähteä. Tätä on ihmetelty enkä osaa sitä selittää.
Jotenkin vain tiedän, ilma miettimättä. Jonkinlainen vaisto se on, ja sitä ei pidä alkaa häiritä miettimällä, silloin se toimii.
Tunnen paljon ihmisiä, joilla on tämä vaisto. He ihmettelevät, kuinka muut ei muka osaa. Yleensä pienestä pitäen paljon metsässä liikkuneita. Kai se on jotain samaa kuin absoluuttinen sävelkorva, harvoilla sellainen on.
Mutta joskus on sattunut heillekin heikko hetki eivätkä ole tienneet, missä ollaan. Muuan vanha mies oli sitten mennyt lepäämään vähäksi aikaa. Sen jälkeen oli taas ollut suunta selvä.
En. En ole aina tiennyt missä olen, mitta en ole eksynyt ja olen kyllä aina löytänyt pois. Hetkellinen hukassa olo on eri asia kuin eksyminen.
Nuorena suunnistaessa kiersin ympyrää. Johtuu kai siitä että toinen jalka on vahvempi ja otin pidempiä askeleita.
Käyn kuntosuunnistuksissa, ja kyllä on hosumalla eksynyt. Kunnes opin että hiljaa hyvä tulee kun vaan katsoo karttaa tarkasti.
Nuoren reissasin yksin interraililla eikä ollut ongelmia kaupungeissa.
Elämäni hirveimmät asiat on tapahtuneet omassa kodissa.
Etelän puolella on aina voimakkaampi kasvu auringon takia. Puiden jäkälistä voi nähdä ilmansuunnat.
Tunturissa tarvii kompassin tai kaksi, pohjoista näyttämään.
Jos joutuisi jäämään metsään, suurin vaara olisi paleltuminen märissä vaatteissa. Mukana voi pitää lämpölakanaa, johon kietoutuminen voi toisaalta estää puhelimen toiminnan.