bully mums in england,
eli onko kenellakaan muulla englannissa(mina lontoossa) asuvalla aidilla samoja kokemuksia...? Olen asunut monessakin maassa Euroopassa, mutta en ole koskaan viela ennen tormannyt vastaavanlaiseen, eli lapseni koulussa nama little England, Vicky Pollard tyypit kokoontuvat ryhmiksi aina joko aamulla lapsia kouluun vietaessa tai iltapaivalla haettaessa ja sitten naureskelevat avoimesti, eli mina esimerkiksi olen saanut kuulla , etta pitaisi kutsua immigratipn officers(luulevat etta olen Puolasta jne), mina kuljen ohi ja teeskentelen etten ole mitaan kuullut, mutta tosissaan en olisi koskaan uskonut,eta jotai tallaista voisi tapahtua taalla..
Mina todellakin uskon etta UK on the bullies nation of the world, nakeehan sen kaikkialla, football bullies, hoodies, happy slapping etc, etc.... Enkkumoms please opinions...
Kommentit (11)
Itse en sellaiseen valitettavasti kykene, vaan kysyisin suoraan mikä HEIDÄN ongelmansa on. Kokemukseni mukaan bullit niin suomessa kuin muuallakin muuttavat, jos ei suhtaumistaan, niin ainakin käytöstään kun heidät kohtaa silmästä silmään ja asiallisesti tiedustelee mistähän kenkä mahtaa puristaa.
Aiemmin olin hiljaa, mutta olen huomannut että oma oloni on jälkeen päin parempi kun reagoin. Riitelemään en siis ryhdy, mutta teen kantani selväksi.
Englannissa asuva sisareni on kironnut työtovereittensa negatiivistä suhtautumista juuri puolalaisiin, pahimmat valittajat eivät ole edes tietoisia että Puola on EU:n jäsen ja näin ollen ovat ihan laillisia sirtolaisia.
Saisinko kysyä missä päin Lontoota asut? Tiedän nämä " chav" typit hyvin, mutta uskomatonta kuulla, että ovat ottaneet sinut silmätikukseen. Itse olen Lontoossa asunut alueilla, joissa on paljon ulkomaalaisia joka puolelta maailmaa, ja ystävystyin kuitenkin paikallisten enkku äitien kans. Meillä oli mother child groupseja ja siellä oli puolalaisia, espanjalaiseja, ausseja, intialaisia.. englantilaiset äidit mukana ja todella kiinnostuneita ulkomaalaisista ja eri tavoista ja kulttureista. Onko nämä chav tyypit jotenkin sitten alempaa luokkaa kun mm huutelevat immigration juttuja, vaikka olisitkin puolalainen. Kyllä pistää vihaksi tuollaiset ihmiset!!!
Itse en todellakaan pystyisi ignooraamaan tuollaista käytöstä, vaan kääntyisin ympäri ja kysyisin mikä heidän ongelmansa on, sanoisin mistä olen ja veiläpä puolustaisin puolalaisia että ihan EU jäseniä ovat. (Puolalaiset tuntuvat olevan todella vihattua kansaa Lontoossa, kun he räjähdysmäisesti saapuivat joukoittain Lontooseen.)
argh kylläpä kiehun!
ei todellakaan kannata välittää tai edes huomata chavejä, ne on ite niin pohjasakkaa Englantilaisessa kastisysteemissä, että tosiaankin ignore! Sitä paitsi, en kyllä itse omani ja lapseni turvallisuuden kannalta todellakaan kysyisi edes kohteliaasti että mikä mättää, chaveys kun periytyy vanhemmilta lapsille, ja lapsenne kuitenkin käy samaa koulua.... Itse asuimme lontoossa ns. hyvällä alueella, mutta kun council housing on joka paikassa, on chavejäkin joka paikassa, ja niitä sai aina varoa ja yrittää olla kuin ei olisikaan, ettei joudu silmätikuksi edes ihan vahingossa. Ne nimittäin rupeaa sitten oikein olan takaa piinaamaan, pienien sielujensa pohjasta, kun ei ole muutakaan tekemistä. Yhtäkkiä häviää kamat puutarhavajasta, ajavat varastetulla pyörällä suoraan nenän edessä ym ym naapureilta kuultua tyypillistä chav toimintaa.
Todellakin: do I look like I am bothered though!? Am I bothered? am I BOTHERED!? Catherine Tate myös rulaa :-)
Meidän lähin toddler group oli aika monikansallinen ja enkkumamit olivat ihan ok ulkomaalaisiin nähden, se ei todellakaan ollut big deal että tuli muualta. Se on vaan niiden chavien pienuutta, ne pelkää että ulkomaalaiset tulee jakamaan niiden Gi
vaikka useimmat Puolalaiset löytävät duunin ja tekevät sellaisia hommia mitä edes chavit eivät halua tehdä, ne laiskat p**ki**set. en todellakaan pidä chaveistä, jos joku ei sitä vielä huomannut :-)
Tiedan etta Lontoossa on vaikeata valita koulua lapselleen, usein joutuu vaan lahimpaan mahdolliseen. Ja Lontoossahan nama luokkaerot vaikuttavat suunnattomasti siihen, minkalaisen koulun loytaa. Mutta voisitko etsia uutta koulua? Oletko katsellut Ofstedt-reports koneelta, muistaakseni ne on ofstedt.gov.uk ja sielta voisi loytya jotain apua. Itsekin olen huomannut, etta joissakin kouluissa viihtyy ja toisiin en lastani laittaisi kirveellakaan. Se on vaan sellainen gut-feeling-juttu. En usko etta siella kannattaa vakisin kirvistella, jos noin huono ilmapiiri on.
sinun kokemuksesi! Taytyy sanoa, etta en ole tormannyt moiseen, mutta me asummekin taalla maalla :-) Kaikki ovat olleet ystavallisia ja avoimmen kiinostuneita. Mikaan ei oikeuta moiseen kaytokseen, mutta kuten aikaisemmin joku jo totesikin, niin mina pitaisin suuni kiinni. Vaarana on toisiaan, etta joko sina tai lapsesi joudiutte entista enemman silmatikuksi :-(
Kuten sanottu mikaan ei oikeuta moiseen kaytokseen, mutta ymmarran jonkun verran tuota antipatiaa puolalaisia (ja itaeurooppalaisia) kohtaan. Tyokaverini veli on rakennusalalla yksityisyrittajana ja on nyt tosissaan liemessa, koska ei voi kilpailla hinnoilla puolalaisia vastaan. Taalla on paljon puolalaisia rakentajia, jotka tulevat pariksi kolmeksi kuukaudeksi hommiin tienaamaan isoja rahoja (siis puolalaisittain) ja takevat urakoita polkuhintaan. Kesalla he asuivat teltoissa ja nyt kylmalla parakeissa. Eihan siina tietysti muuten mitaan, mutta kulut ovat kuitenkin ihan eri kuin perheellisella, jolla on asuntolaina maksettavana. Erikseen voi tietysti miettia, etta tuleekohan noilla muutaman kuukauden pestia tekevilla kaikki verot ja maksut suoritettua. Tilanne on talla alueella kokolailla sama maataloudessa, jossa on paljon itaeurooppalaisia vihannesten poiminnassa ja pakkauksessa. Tietenkaan nuo esimerkit eivat oikeuta kenekaan yksittaisen ihmisen nostamiseen silmatikuksi ja olisi hallituksen asia varmistaa, etta kaikki ovat samalla lahtoviivallla (vaikka ei kai hallituskaan voi saadella tyon kaypaa hintaa yksityisyrittajalle :-( )
Joo, koulun vaihtoa olen todella jo ajatellut , koska tassa maassa nyt kuitenkin viela jonkin aikaa tulemme valitettavasti olemaan(ei kuitenkaan lopullisesti thanks God...)Ainut paikka jossa tunnen oloni suhtkoht hyvaksi on jossain Lontoon keskusta-alueilla, mutta eipa siella moni pysty asumaan, muu Lontoo ja Englanti on kylla sielta syvalta...Itsekin asumme ihan ns. hyvamaineisella alueella Pohjois-Lontoossa, mutta tallaisia ihania ihmisia taalla vaan asuu ja paljon...
No jaa, on kai otettava tamakin vaan kokemuksena, hyvaa talven jatkoa teille kaikille!
me ollaan vielä lisäksi tosi pieni työyhteistö (yht. 5 hlöä) ja nää kaksi kyseistä daamia käy vain kerran viikossa töissä (toinen tekee kyllä 2 päivää lisäksi kotoota). Kun tulin raskaaksi mä sain kuulla useasti että " en tiedä kyllä onko sulla samanlaisia oikeuksia näissä asioissa" . Monesti sitten teroitin ihan reippaalla äänellä että veroja olen maksanut siitä päivästä kun olen jalalla tänne astunut (council tax jne.) ja EU:n kansalaisilla on aika pitkälti samat edut...välillä olen heille vertaillut suomalaista yhteiskuntaa tähän että tietävät ettei tänne ole minkään etujen perässä tultu, no koska olen muutenkin huomattavasti sivistyneempi kuin he, saan heille useinkin jauhot suuhun. En vain ole voinut vastustaa kiusausta kun joka Tiistai piti huone jakaa niiden kanssa ja kuunnella niiden typeriä jaarituksia...(kolmatta vuotta) ja lisäksi ovat aina tyrkyttämässä " hyviä" neuvojaan. Kyllä aamukampa napsasi kun alkoi äitisyloma lähestymään...
Siis, meilla ei taalla asu paljon ulkomaalaisia ja ihmiset on aika suvaitsevaisia. Mutta voin kuvitella, etta jossain pain tuollaista sattuu. Tyossani tapaan paljon ihmisia ja heidan kanssaan tulee juteltua paljon. Joskus aina tulee puheeksi alueet ja millaista missakin on asua. Ja kerran minulla oli eras naisasiakas, joka sanoi muuttaneensa alueelta (Sutton) pois kun naapureista suurin osa alkoi olla muualta tulleita. Ja han muutti alueelle, jossa ei juuri muita ulkomaalaisia ole (kuin mina).
Englantilaiset ovat niinkin pikkukuntalaisia, etta toisesta villagesta tulevat ovat jo " muualta tulleita" . Saatikka ulkomailta muuttaneet, niiden " piireihin paastamiseen" menee vielakin kauemmin.
Luulen etta vaikka vastaisitkin niiden ilkeilyyn niin ei se mihinkaan muutu, sama kun suomalaiset mustaihoisia kohtaan suomessa. Siihen ei vaan ole ikina joutunut tottumaan, kun ei ole koskaan syrjitty. Mutta nyt kun eu:n myota eastern people tulee lanteen toiden perassa, kaikki joilla on aksentti ja suomalaisilla se kylla on aika selva, joutuu taalla samaan veneeseen. Vaikkei paremman elamanlaadun perassa tanne ehka olisi tullutkaan...
Olin tosin aina luullut etta Lontoo olisi suvaitsevaista, mutta voi tietty olla etta aidit siella sinun koulussa ei omaa paljonkaan tapoja. Yleensahan englantilaiset on ulospain kohteliaita, mutta sitten muuten puhutaan selantakana.