Lopullinen ero narsistista
Tuntuu, että olen itsemurhan partaalla. Kokoajan mieheni sekoittaa päätäni ja en kestä enää.
Olen monta vuotta ollut parisuhteessa jossa on ollut fyysistä väkivaltaa (tönimistä, lyömistä, hiuksista vetoa) ja henkistä väkivaltaa (haukkumista, mykkäkoulua, uhkailua jne) ja vaikka mitä älytöntä mitä tuo mies onkaan keksinyt. Nyt viimeisin hänen juttunsa on ollut kertoa hänen läheistensä mielipiteitä minusta. En siis ole mieheni läheisten kanssa nykyään tekemisissä vaan heidän mielipiteensä perustuu siihen mitä mies heille puhunut. Nyt mies aloitti taas mykkäkoulun kun yritin asiasta keskustella. Ei tämän järjettömyyttä voi tajuta ellei itse ole käynyt samanlaista läpi.
Tuntuu, että hän nauttii pääni sekoittamisesta ja pahasta olosta jonka minulle aiheuttaa. Olen todella läheisriippuvainen ja tuntuu, ettei tästä vaan pääse eroon. Olen yrittänyt ja jäin vaan yksin pahan olon kanssa joka suhteesta on seurannut. Helpompi oli palata takaisin suhteeseen.
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Eihän tuo vaadi kuin vastuun ottoa elämästä. Ero ja omilleen ja rikosilmoitus fyysisestä väkivallasta. Ei kai sitä nyt itsemurhan partaalla tarvi olla?
Kukaan ei varmaan päätä huvikseen olla itsemurhan partaalla. Mutta jos sellaisessa tilanteessa huomaa olevansa, suosittelen yhteyttä oman kaupungin mielenterveyspalveluihin.
Narsisti on jäänyt lapseksi huonon lapsuutensa vuoksi, mutta yleensä uhriksi jämähtävällä on myös ollut traumatisoiva lapsuus. Kaksi lasta ei voi turvata toisiaan terveellä tavalla eikä narsisti edes halua kehittyä. Vastapuoli voi jättää narsistin ja hakea apua omiin ongelmiinsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän tuo vaadi kuin vastuun ottoa elämästä. Ero ja omilleen ja rikosilmoitus fyysisestä väkivallasta. Ei kai sitä nyt itsemurhan partaalla tarvi olla?
Et ole tainnut koskaan olla parisuhteessa narsistin kanssa?
En ole, mutta aikuinen tekee itse päätöksensä. Ap kertoo eronneen ja kipittäneen sitten takaisin narsistin luo. Myöntää olevansa läheisriippuvainen. Sillekin aikuinen ihminen pystyy tekeen jotain, jos haluaa.
Naiset rakastaa jännämiehii joten ei ihme että aloittaja sekoo koska tietää että henki mnee jos jatkaa sen kanssa seurustelua. Naiset ei osaa eroa joten hautaan päädyt.
Nyt on aika panna vanhempasi seinää vasten ap, koska he kasvattivat sinusta tahdottoman vätyksen.
No ainakin ihan väärä diagnoosi sulla on. Otappa selvää asioista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole, mutta aikuinen tekee itse päätöksensä. Ap kertoo eronneen ja kipittäneen sitten takaisin narsistin luo. Myöntää olevansa läheisriippuvainen. Sillekin aikuinen ihminen pystyy tekeen jotain, jos haluaa.
niinhän se valitettavasti on että kukaan muu ei ap:ta voi pelastaa, on kertonut käyneen terapiassa, ei saanut apua = vaatii paljon omaakin työskentelyä kuten ei myöskään vertaistukiryhmistä. Vaikka joku ajaisi nyt pakulla ap:n ovet eteen ja pakataan sun kamat ja lähdetään, hän olisi takaisin alle viikossa. Ihmistä ei voi pelastaa, jos hän ei itse sitä halua. t. narsistin kanssa naimisissa ollut ja sen vuoristoradan läpikäynyt..ja menin myös kerran takaisin..ja sen jälkeen lähdin loppullisesti jonkun ajan päästä.
Kannattaa tutustua aiheeseen vaikka edes muutaman lähteen kautta ennen kuin alkaa neuvoa. Narsistiseen ihmiseen tai hänestä eroamiseen eivät päde aivan samat jutut, kuin ns. normaaliin eroon. Uhrilta on usein viety lähes kaikki henkeä lukuun ottamatta ja voimat voivat olla aivan lopussa. Narsistisesti käyttäytyvä ihminen osaa sekoittaa uhrinsa pään niin, että hän ei aina itse tiedä mikä on totta ja mikä narsistin syöttämää totuutta. Narsistisesta ihmisestä eroaminen voi olla helvetillinen kokemus ja toipuminen suhteesta vie pitkään. On todellista uhrin aliarvioimista tulla toteamaan, että ei kai se niin vaikeaa voi olla. Eihän kukaan jäisi sairaaseen suhteeseen, jos siitä lähteminen olisi helppoa.
Ap, ero haitallisesta suhteesta vaatii keskimäärin seitsemän yritystä. Älä lannistu!
Ap ei muuten ollut se, joka ei saanut apua terapiasta tai vertaistukiryhmistä. Se olin minä, joka olen nyt eronnut narsistista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ok. Mene sitten takaisin suhteeseen koska se on sinulle helpompaa.
Ei tässä enää mikään tunnu helpolta. Kuten aloitin sillä, että olen itsemurhan partaalla niin se alkaa jo tuntua helpoimmalta vaihtoehdolta..
Itsellesi et tee mitään, se ei ole ratkaisu asiaan. Kun muutat pois, muuta riittävän kauas, rauhoita itsesi, tukipalveluja kyllä on joten käänny heidän puoleen