Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kulkeeko teidän 3-4v lapset kiltisti esim kaupungilla?

Vierailija
14.01.2023 |

Meillä aina ollut ihme venkoilu 4v kanssa. Vihaa yli kaiken jos kädestä pitää, eli menee silloin veteläksi maahan huutaen ja jos ei pidä kädestä niin lapsi pinkoo karkuun nauraen! Joten yhtä showta on liikkuminen kaupoissa ja muullakin, kun ei normaali kävely nätisti onnistu yhtään.. usein joutuu sitten kantamaan, että pääsee määränpäähän ja lapsi vihaa sitäkin. Hankala mennä minnekkään, kun ei tämänikäisyä kehtaa enää rattaisiinkaan köyttää ja eikä pysy siinäkään! Huoh...

Kommentit (73)

Vierailija
61/73 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuon ikäisen pitää jo osata käyttäytyä. Kunnon nöyryytys ihmisten edessä riittää karkottamaan pelleilyn pitkäksi aikaa.

Minä ainakin olin lapsi, jonka nöyryyttäminen vain lisäsi uhmaa. Ja vanhemmat ovat nyt aikuisena asiasta keskustellessa pahoitelleet itsekin, etteivät tajunneet sitä silloin.

Vierailija
62/73 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuon ikäisen pitää jo osata käyttäytyä. Kunnon nöyryytys ihmisten edessä riittää karkottamaan pelleilyn pitkäksi aikaa.

Minä ainakin olin lapsi, jonka nöyryyttäminen vain lisäsi uhmaa. Ja vanhemmat ovat nyt aikuisena asiasta keskustellessa pahoitelleet itsekin, etteivät tajunneet sitä silloin.

Yleensä nöyryytyksen pelko on se mikä motivoi ihmisiä voimakkaimmin. Jopa voimakkaammin kuin mitä fyysisen kivun pelko motivoi. Tästä syystä useimmat ihmiset esimerkiksi käyttävät muodin mukaisia vaatteita ja muutenkin käyttäytyvät sovinnaisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/73 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsokaa joskus kun lestaperhe on liikkeellä. Ei muuten karkaile lapset tai heittäydy parkumaan, jos eivät saa haluamaansa lelua. Miksiköhän?

Siellä on jo heti alussa pidetty kuri kun on ollut tiedossa että lisää lapsia on tulossa. Vanhemmat lapset on sit näyttäneet mallia nuoremmille

Vierailija
64/73 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se mikä koetaan nöyryyttäväksi varmasti vaihtelee. Omia ihan ensimmäisiä muistojani ajalta kun olin joku 4-5-vuotias oli se, että tuntui aina jotenkin epämukavalta, kun kaupungilla vanhempien kanssa liikkuessa törmättiin isän yhteen työkaveriin jonka suunnilleen samanikäinen lapsi oli aina valjaissa. Se tuntui minusta nimenomaan jotenkin häpeälliseltä, myötähäpeää herättävältä. Ja itse olin sentään tukkapöllyillä ja luunapeilla ohjailtu lapsi.

Sitten kun muutama vuosi sitten törmäsin kyseiseen isän työkaverin lapseen uudelleen, kysyin häneltä muistaako hän itse ne olemisensa valjaissa. Hän ylipäänsä muisti vain hämärästi ja sanoi, ettei ainakaan ollut kokenut sitä mitenkään nöyryyttäväksi, koska sen hän varmasti muistaisi.

Vierailija
65/73 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen nöyryyttämistä ei suositella. Joten varminta on pidättäytyä kurinpidosta koska osa lapsista saattaa kokea sen nöyryyttävänä. Kuriton lapsi on paljon pienempi harmi kuin se, että lapsi joutuu aikuisena ramppaamaan terapiassa.

Vierailija
66/73 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsi oli aina rattaissa. Ei ongelmaa. Sai nukkua siinä päikkärit. Mulla meni aina n. 4h kaupungilla. Ei olisi jaksanut kävellä.

3-4v on aika vanha rattaisiin. Hyvin voisi levätä esim. vaatekaupan penkillä sillä aikaa, kun äiti shoppailee.

Vierailija
67/73 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsi oli aina rattaissa. Ei ongelmaa. Sai nukkua siinä päikkärit. Mulla meni aina n. 4h kaupungilla. Ei olisi jaksanut kävellä.

3-4v on aika vanha rattaisiin. Hyvin voisi levätä esim. vaatekaupan penkillä sillä aikaa, kun äiti shoppailee.

Ihan kun 3v jaksaisi istua penkillä yksinään puoli tuntia tai tunnin kun äiti suhaa ympäri kauppaa sovittelemassa 30 eri rättiä

Vierailija
68/73 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan kun 3v jaksaisi istua penkillä yksinään puoli tuntia tai tunnin kun äiti suhaa ympäri kauppaa sovittelemassa 30 eri rättiä

Rattaissa kuitenkin jaksaa istua sen ajan? Vai onko kyse siitä, että rattaisiin sen lapsen saa remmillä kiinni, kun taas tavalliseen penkkiin ei saa?

Vierailija
69/73 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eivät. Nyt ovat 16v ja 21v. Ei todettu adhd, autismia eikä muitakaan sairauksia😀

Vierailija
70/73 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eivät. Nyt ovat 16v ja 21v. Ei todettu adhd, autismia eikä muitakaan sairauksia😀

2000-luvun alkupuolella kuri oli vielä hyväksyttyä. Ei tarvittu diagnooseja.

Vierailija
71/73 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä nöyryytyksen pelko on se mikä motivoi ihmisiä voimakkaimmin. Jopa voimakkaammin kuin mitä fyysisen kivun pelko motivoi. Tästä syystä useimmat ihmiset esimerkiksi käyttävät muodin mukaisia vaatteita ja muutenkin käyttäytyvät sovinnaisesti.

Tehokkaimmat motivointimenetelmät ovat samalla ne jotka länsimaissa on haluttu ensimmäisenä kieltää.

Vierailija
72/73 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rattaissa kuitenkin jaksaa istua sen ajan? Vai onko kyse siitä, että rattaisiin sen lapsen saa remmillä kiinni, kun taas tavalliseen penkkiin ei saa?

Ei jaksa siinäkään ilman huutoa.

Vierailija
73/73 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tehokkaimmat motivointimenetelmät ovat samalla ne jotka länsimaissa on haluttu ensimmäisenä kieltää.

Tehokkuus on yleensä oire traumaattisuudesta, minkä vuoksi nykyisin suositaan lempeitä kasvatusmenetelmiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yhdeksän