Tribedo palkkaa Op:lle töihin, miksi näissä on niin huono palkka
Kannattaako mennä asiakaspalveluun OP:lle Tribedon kautta.
Kommentit (85)
Henkilöstövuokrausfirma = automaattinen "ei" minulta.
Saat jonkun "odota soittoa" työsopparin koiran palkalla.
Vierailija kirjoitti:
Ei hyvää päivää. Kyseinen firma tuttu itselleni, mutta luulin, että tuonne mennään kaverin kautta ja helppoa rahaa tulee. Näin ainakin parilla tutulla, jotka vakituisia. En kerro missä ja mitä hommia.
Siivousalan TES. Kaikkea sitä kuuleekin.
Mä olen ammattisiivooja (laitoshuoltaja), enkä tekisi töitä tuolla kiinteistöpalvelualan tesillä. Sotella ei onneksi tarvitse. Nuo kehtaavat ihan oikeasti tarjota vielä nykyäänkin alle 12 euron tuntipalkkoja, eikä kokemusvuosilisiä tunneta.
Työskentelin kyseisessä firmassa karvan vaille vuoden. Esimies vaihtui tänä aikana 4 kertaa ja samoin työkaverit useasti. Puhelintyötä, olematon perehdytys ja työn määrään ja vaativuuteen nähden aivan naurettava palkka. Irtisanouduin puolisen vuotta sitten ja tämän koko puoli vuotta olen saanut selvitellä palkanlaskennan kanssa sitä kun minulle maksettiin koko ajalta palkka väärin ja koittivat minulta periä palkkaa vaikka todellisuudessa he olivat minulle usean satasen velkaa ja lopputilin velkaa. Näissä keskusteluissa oli tietenkin esimies välikätenä, koska suoria yhteystietoja et palkanlaskentaan saa.
Eikös Tribedosta ollut joku pitkä vanhempi viestiketjukin? Onkos se poistettu tyystin?
Onneksi ei ole pankkiasiat OP:ssä!! Hyi helvetti, mitä touhua. Muutaman kerran joutunut toisen ihmisen asioita välillisesti hoitamaan OP:ssä ja oli todella epäasiantuntevaa palvelua. Onko näitä tribedolaisia paikallisosuuspankeissa?
Tribedo on OP:n oma veronkiertoon ja halvan työvoiman riistoon keskittyvä firma. OP viestinnässään kertoo olevansa yhteiskunallinen ja vastuullinen sekä työntekijöistään huolehtiva yritys, mutta kun raaputtaa vähän pintaa, niin totuus on toinen.
Olin 10 v. sitten töissä Op:lla silloisen Opsetin kautta. Sain huonompaa palkkaa kuin tiimikaverit, jotka olivat Op:n kirjoilla, muutkin edut olivat huonommat (esim. liikuntaetu oli pienempi). Kiinteistöalan TES oli ja sen mukainen palkka. Ei ollut vakuutusalan TES, koska TES määräytyi työnantajan mukaan ja se oli kiinteistö johtuen siitä, että Opsetin omisti ISS ja OP. Tuttu roikkui määräaikaisena Op:lla useamman vuoden ja hänen määräaikaisuutensa päättymisestä kerrottiin viikkoa ennen sopimuksen päättymistä.
Sen verran närkästyin tuosta touhusta, että lähdin toisiin töihin ja vein myös omat pankki- ja vakuutusasiat mennessäni.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi ei ole pankkiasiat OP:ssä!! Hyi helvetti, mitä touhua. Muutaman kerran joutunut toisen ihmisen asioita välillisesti hoitamaan OP:ssä ja oli todella epäasiantuntevaa palvelua. Onko näitä tribedolaisia paikallisosuuspankeissa?
Konttorin tiskillä tuskin kohtaat Tribedon listoilla olevaa henkilöä, mutta jos soitat OP:n henkilö tai yritysasiakkaiden puhelinpalveluun niin sinulle vastaa mitä todennäköisimmin Tribedolla oleva työntekijä. Voidaan sanoa että OP teetättää epämiellyttäviksi koetut työtehtävät Tribedon kautta ja näissä ei sitten tosiaan sovelleta mitään rahoitus tai pankkialan työehtosopimusta vaan nykyisellään mennään palvelualojen toimihenkilöiden tessillä. Aiemminhan kun Tribedo Oy kulki vielä nimellä Opset Oy niin käytettiin kiinteistöpalvelualan tessiä.
Kylläpäs kuulostaa tutulta! Olin 6kk töissä, sain todella sekavan loppupalkan, jota olen tässä nyt selvitellyt kesän ajan. Tribedo päätyi lopulta penäämään minulta takaisin olevinaan liikaa maksettuja palkkoja, vaikka tekivät jo monia vähennyksiä loppupalkkaan muutenkin. Ketään et sieltä kiinni saa.
Palkkaus on todellakin vain alle 1900€/kk, meitä oli aloittaessa yksikössä töissä toistakymmentä hlöä, eikä heistä ollut enää 6kk jälkeen ketään siellä töissä. Bonukset on tyyliin 50-100e/kk ja siihen saat painaa hommia selkä vääränä. Joka viikko palavereissa muistetaan kyllä ruoskia tekemään lisää tulosta. Etenemään pääset, kun jaksat nuolla riittävästi ylempien hanuria. Siellä töissä porukkaa, jotka osaavat vaikka ja mitä eri pankin osa-alueiden hommia, mutta eivät saa lisäkorvausta. OP:n puolella saavat aivan samoista hommista 2300-2500€/kk, heillä vaan eri TES. En suosittele työpaikaksi kenellekään!
En voi suositella minäkään. Onneton palkka vastuuseen nähden ja saat olla vihaisten asiakkaiden sylkikuppina, kun OP:lla asiat ei etene. Tästä huolimatta pitäisi saada asiakkailta hyviä palautteita bonuksia varten tai esimies tulee viereesi kuuntelemaan ja etsimään työstäsi vikaa. Bonukset tosiaan sen 50-100€, miinus verot. Illalla klo 18 jälkeen tehdystä työstä saat lisää n. 2€/tunti, mutta tästäkin verottaja vie osan.
Asiakaskontakteja pitäisi ehtiä ottamaan puolen vuoden jälkeen mieluiten yli 40 kpl päivässä eli esim. 6 puhelua tunnissa. Samalla asiakaspalvelun laadun tulisi kuitenkin olla OP:n tekijöitä parempi. Haluaisin tavata sen henkilön, joka jaksaa istua 7,5 tuntia puhelimessa nuolemassa sekä asiakkaiden että esimiesten takalistoja päivästä toiseen.
Jännä juttu että täältä poistettiin kommentti liittyen juuri ilmoitettuihin muutosneuvotteluihin. Noh, eipä yllättänyt "uutinen", onneksi lähdin jo hyvän sään aikana. Samoin teki yli 10 muuta henkilöä. Vaihtuvuus on suurta, 2v on ilmeisen pitkä suoritus, useimmat eivät jaksa muutamaa kk pidemmälle. Samaa mieltä aiemmin mainituista ongelmista, ei todellakaan kannata hakea. Uraa siellä ei saa rakennettua ja tulospalkkiot voit unohtaa, niitä suhmuroidaan joka kk uusiksi ettei kenellekään tarvitsisi maksaa.
Miksi maksaa isoa palkkaa kun pienelläkin saa? Miksi maksaa palkkaa ollenkaan jos ilmaiseksikin saa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei hyvää päivää. Kyseinen firma tuttu itselleni, mutta luulin, että tuonne mennään kaverin kautta ja helppoa rahaa tulee. Näin ainakin parilla tutulla, jotka vakituisia. En kerro missä ja mitä hommia.
Siivousalan TES. Kaikkea sitä kuuleekin.
Mä olen ammattisiivooja (laitoshuoltaja), enkä tekisi töitä tuolla kiinteistöpalvelualan tesillä. Sotella ei onneksi tarvitse. Nuo kehtaavat ihan oikeasti tarjota vielä nykyäänkin alle 12 euron tuntipalkkoja, eikä kokemusvuosilisiä tunneta.
TES on vain minimi siitä vaan neuvottelemaan parempi sopimus. Kohta on kaikkien pakko
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata, sillä muutama vuosi sitten ottivat käyttöön kiinteistöpalvelualan eli siivoojien TES:in, vaikka työtehtävät kaiken järjen mukaan kuuluvat edelleen pankki- ja vakuutusalan sopimuksen piiriin. Halpuuttamista puhtaimmillaan. Kokoaikatyöstä n. 1900,- brutto. En oikein ymmärrä, miten tämä on sallittua.
Op nyt on ollut iät ja ajat huijaripankki. Muutkin "osuustoiminnalliset" firmat ovat menneet aivan pilalle. Maksatti petollisesti kaverini velkajärjestelyt. Tuttu virkailija on myöntänyt myöhemmin kieroilut. Tuotot on suunnattu suurituloisille. Toinen esimerkki on S- ryhmä. Kallista ja eri bonusprosentti eri asiakkaille. Onneksi on vaihtoehtoja.
Vierailija kirjoitti:
Henkilöstövuokrausfirma = automaattinen "ei" minulta.
Saat jonkun "odota soittoa" työsopparin koiran palkalla.
Olen kyllä ollut kolmen vuokrafirman keikoilla eikä huonoa sanottavaa. Palkat ja edut olleet aina vähintään samat kuin vakiporukalla eikä mitään epämiellyttävää hommaa tarvi ottaa vastaan. Tosin nyt juuri ei olekaan tarjolla yhtään mitään. Textaritöissä on eräs tuttu, hänelle se sopii. Lapset isoja, ei mitään esteitä yleensä.
Työpaikkailmoituksissa ei ole minkäänlaista mainintaa palkasta tai edes TESistä johon palkka perustuu.
Nyt ymmärrän miksi.
Itse jäin pois kesällä Tribedon hommista. Ikävä kuulla että muutosneuvottelut tulleet heillekin, jäin sentään pois oikeaan aikaan. Vapautunut olo kun ei enää noin toxista työpaikkaa elämässäni. Työkaverit ainoa henkireikä että jaksaa pitkät päivät tehdä puhelintyötä. Lopetus päätökseni tuli jo aika selkeäksi kun sain vaan lisähommaa 15 minuutin koulutuksilla ja tämän jälkeen todettiin että pyydä apua toisilta. Kukaan ei ottanut vastuuta että osaanko vartinkoulutuksella mitään ja jos en jotain tiennyt niin jäin odottamaan tunnin apua. Selvisi myöhemmin kun olin päättänyt työni että kyseinen linja missä itsekin olin niin selvisi ettei kukaan ota puheluita kyseisestä linjasta ollenkaan eli välttelivät loppuun asti. Sellainen työpaikka oli tämä Tribedo :DD
Ja taas etsitään työntekijöitä. Älkää vaan hakeko! Palkka ei kata menetettyä mielenrauhaa!
Olin itse tuolla 2021 töissä ja alle vuoden työsuhteen aikana lähti ainakin n. 30 ihmistä pois ja tämä oli pelkästään sen puolen "tiimissä" missä olin töissä.
Esihenkilöt ainakin sillon oli epäpäteviä ja vaikutti että hyvä veli kerholla mennään.
Muistan myös kun yhteen työtehtävään haettiin työntekijöitä tekemään työtä x. No henkilöitä palkattiin tähän ja selvisi ettei tätä hommaa enää olekkaan, vaan he joutui vaihtamaan paskatyöhön y. Itsellä meni mielenterveys tuolla, ainoa hyvä puoli siellä oli pari läheistä työkaveria, mutta moni kerkesi vaihtaa ennen mua jo pois.