Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eksistentiaalinen kriisi

Vierailija
14.01.2023 |

Miten löytää elämälle tarkoitus? Miksi tätä kaikkea täällä tehdään päivästä toiseen? Mitä järkeä?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ainakin auttaa työn mielekkyys ja sosiaalisuus sekä positiiviset tunteet. Eksistentiaalinen kriisi on ymmärrettävää, jos elämä on päivästä toiseen fyysisten perustarpeiden ja kotirutiineiden kuten siivoamisen ja ruuanlaiton toistamista. Sinun puolestasi kukaan ei pysty määrittämään mikä tuo elämään merkityksellisyyden kokemuksen. Ei merkityksen tarvitse olla elämää suurempi missio tai elämän omistamista tietyn asian ajamiseen.

Vierailija
2/5 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, valitettava tosiasia on, että useimmilla ihmisillä ei ole mitään "suurta tarkoitusta" tai päämäärää, vaan heidän elämänsä on 'tasaista, harmaata arkea' alusta loppuun. Itse olen hyväksynyt asian, että minä en ole mikään huippusuoriutuja/menestyjä (en toisaalta toista ääripäätäkään), ja että elämäni tulee suurella todennäköisyydellä olemaan pääosin tätä samaa, mitä se on viimeiset 10 vuotta ollut.

En tiedä mitä sanoa, nautin elämän pienistä iloista.. Niin juustoiselta kuin se kuulostaakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta elämän tarkoitus on nautinto. Mistä sen sitten kukin saa. Itse saan ihmissuhteista, harrastuksista ja omien haaveiden keksimisestä ja niiden toteuttamisesta.

Vierailija
4/5 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit kai tehdä muutakin kuin samaa päivästä toiseen, vaikka osa on samaa. Etsi uusia tuulia kirjoista, messuilta, ajattelusta, avaruudesta, luonnosta, ulkomailta, jostain.

Vierailija
5/5 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nihilismi on tosia-asia, ja se on syy mm. ekstentiaaliseen kriisiin. Nihilismin mukaan ei ole objektiivista totuutta, ei objektiivista moraalia, ei objektiivisia arvoja, eikä tietenkään elämällä ei ole mitään yleistä tai erityistä objektiivista tarkoitusta.

Yritäpä siinä sitten elää järkevästi, kun millään ei ole mitään merkitystä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yhdeksän