Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kahdeksan lapsen äiti vastailee kysymyksiin

Vierailija
15.11.2006 |

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
15.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi niin monta?

Aiotteko hankkia vielä lisää?

(meillä on 4 lasta ja tämä on ehdoton maksimi meille)

Vierailija
2/22 |
15.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset ovat Jumalan lahja ja lapset ovat siis 17, 15, 13, 10-vuotiaat kaksoset, 6- 2- ja 2kk vanhoja.

Lisääkin lapsia saa tulla jos on tullakseen.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
15.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiäitinä olen ollut kohta 18 vuotta.

ap

Vierailija
4/22 |
15.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiäitiys on aina ollut unelmani ja viihdyn lasten kanssa kotona. Miksi kaikkien pitäisi työntää lapsensa päiväkotiin?

ap

Vierailija
5/22 |
15.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vl eivät opiskele partureiksi...luuletko että värjäävät toisten hiuksia kun eu omiakaan saa värjätä!!!!

Vierailija
6/22 |
15.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuletko tosiaan että vl:t ovat ainoita Suomessa joilla paljon lapsia?? :DD

ap

Vierailija
7/22 |
15.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ksiin? Miten asutte? Oletko käynyt töissä missään vaiheessa? Itse toivoisin vasta kolmatta.

Vierailija
8/22 |
15.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehdoilla periaatteessa mennään?

Tarkoitan sitä, että perhe, jossa on alle 3-vuotiaita, ei pahemmin harrasta mitään *yhdessä*. Eihän taaperoiden tai vauvojen kanssa voi esim. hiihtää, pelata pelejä, lasketella yms.

Eikö rasita, että aina on perhe tavallaan kahtiajakautunut?

Meillä on nyt nuorin kohta 4v (isommat 5v, 8v ja 10v) ja olemme aivan riemuissamme, kun nyt vihdoin voi taas puuhata todenteolla yhdessä asioita eikä vaan niin, että isä puuhaa isompien kanssa ja äiti pienempien (tai toisin päin).

Vauvat ja taaperot on ihania, mutta rajoittavat aika lailla...

Vierailija
9/22 |
15.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten kanssa on jaksettu hyvin, vaikka osa onkin ollut vaativampia. Yhdellä oli koliikkikn mutta nykyisin pärjätään todella hyvin kun isommat voivat auttaa kotitöissä ja lastenhoidossakin.

Vauva-arkeen on ollut helppo jo alusta asti, ei ollut mitään totutteluvaikeuksia. Ikä ei toistaiseksi ole vaikuttanut raskauksiin, kaikki ovat olleet aika lailla samanlaisia. 13-vuotiaan odotuksessa minulla oli eniten pahoinvointia. Asumme miehen lapsuudenkodissa, iso maalaistalo. En ole ollut töissä sitten nuoruuden kesätöiden.

ap

Vierailija
10/22 |
15.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan pientenkin kanssa tehdä vaikka mitä. Esim. hiihdosta eivät kaikki perheemme lapset pidä, joten tällaiset harrastukset tehdään sitten pieninä ryhminä. On oikein mukavaa kun perheessä on eri-ikäisiä lapsia, oppivat lapsetkin tulemaan toimeen eri-ikäisten kanssa.

ap

Vierailija
11/22 |
15.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
12/22 |
15.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tullut uusia kysymyksiä, johon vastata.

ap

Vierailija
13/22 |
15.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä jäi lasten lukumäärä kolmeen, kun mies ei halunnut neljättä suht pienellä ikäerolla perään. Nyt mies on haikaillut neljännen perään, mutta ollaan sitten kuitenkin päätetty antaa olla, koska meidän lapset on nyt 8, 6,5 ja 5. Jos vuoden päästä meillä olisi vauva, se tarkottaisi, että perheen yhteiset harrastukset, jotka meillä kanssa laskettelu, vaeltaminen, museot ja muutenkin aktiivinen kulttuurin seuraaminen hankaloituisi.

Vauvan kanssa voi vielä paljon mennä, mutta sitten taapero, joka ei suostu istumaan pitempään rinkassa, ei jaksa olla museossa, ei voi tulla teatteriin, ei osaa välttämättä nukkua päiväunia missä vaan jne. tarkottaisi just sitä, että aina oltais siinä toinen vanhemmista pikkuisen kanssa, toinen isompien kuviossa. Me tykätään tehdä ja touhuta koko porukalla ja vähän muutakin kun lähipuistossa käydä tai pulkkamäessä. Toki kiva välillä jakautua ja tehdä erikseen, mutta kiva kun voi paljon tehdä koko jengillä.

Mutta kukin tyylillään. Aplle lapsilykkyä, jos kerran toiveissa on!

Vierailija
14/22 |
15.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin haluaisin monta lasta, mutta luulen, että väsyisin nopeasti kahdeksan lapsen kanssa. Onko sinulla aikaa omille harrastuksillesi?

Vierailija
15/22 |
15.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka ei ole minkään sortin uskovainen. Ihmettelyä ja taivastelua olen saanut osakseni näin isosta perheestä mut eipä anneta häiritä vai mitä? Tsemppiä sulle jatkossakin:)

Vierailija
16/22 |
16.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta joku kysyi että miten jaksaa, onko onia harrastuksia, niin ja joku vielä snaoi ettei uskonut että useamman kanssa voi makoilla kotona....

Omasta puolestani voin sanoa, hyvin jaksaa itseasiassa paremmin, kuin niiden kahden tai kolman. Ja juuh on omiaharastuksia niin ja meillä on myös kokoperheen harrastuksia ollut aina ja kyllä ne pienet vauvelitkin voi mukaan aina ottaa.

Ja siihen makoiluun kotona. katsokaas, kun on iso perhe on myös työt jaettu, kun tät kotia ei yksin minä sotke niin siloin sitä myös siivotaan ja laitetaan yhdessä. eli isommat auttaa ja pienemmätkin missä pystyvät. samoin se mies kykenee luuttua pitämään kädessään :)

Helpompi minusta esim suurpeheessä on äidinkin sairastaa ja makoilla kuume pois kun voi valjastaa isommat vahtimaan pienepiään ja herättämään äidin jos tarvetta on.

Niin ja olen uskossa mutten vl.

Vierailija
17/22 |
16.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No todellakin voi perhe harrastaa yhdessä vaikka olisi pieni vauva, miksei voisi? Hiihtämässäkin voi käydä vauvan kanssa. On nääs kaikenlaisia apuvälineitä..:) Meillä kyllä perhe menee yhdessä ja voidaan tehä vaikka mitä kivaa. Vauvan ruokakin on aina mukana.

Vierailija
18/22 |
16.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mihin seurakuntaan kuulut ja mikä on vakaumuksesi? Onko lasten määrän jättäminen Jumalalle yleistäseurakunnassanne. Asia kiinnostaa itseäni, olen myös uskovainen, mutta perheessämme ei ole vielä lapsia.

Vierailija
19/22 |
16.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen ihan tavallinen evankelisluterilainen. Eli taitaa olla tavallisempaa ehkäistä ja tehdä se standardi 1.7 lasta ;)

Vierailija
20/22 |
16.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perheessä ainakin hiihdetään ihan oikeasti eikä silloin vedetä kilometritolkulla mitään ahkioita tai kannet vauvoja selkärinkoissa.

Kyllä se nyt vaan on niin, että vauvat ja ttaperit rajoittavat koko perheen harrastuksia. Joitakin se ei haittaa, mutta meidän perhettä kyllä. Siksi lapsilukumme jää neljään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kolme