Onko 2 tyypin diabetesta vain lihavilla ja loosereilla? Hävettäis myöntää jos siihen sairastuis.
Kommentit (5)
No ei oo. Tyyppi 1 diabeteksessa insuliinia lakkaa erittymästä, ja sitä siksi pistetään kehoon. Tyyppi 2 diabeteksessa insuliiniin imeytyminen heikentyy, ja sitä heikentää juuri mm. ylipaino.
tyyppi 2 on siis se mitä on jo nyt lapsilla, kun liikunta jää minimiin, ruoka rasvaista ja epäterveeliistä. Kasvikset, täysjyvä, marjat + muu terveellinen ruoka liikunnan kanssa pitääelimistön kunnossa. Tyyppi 1:sen syntyyn ei itse voi vaikuttaa, tyyppi 2 voi...
Vierailija:
Eikös se pikemmin se 1 luokan diabetes ole se " elintasosairaus" ?
Se kertoo siitä, että saa energiaa samanverran kuin kuluttaa. Useimmat väärin syöjät mässäävät tosin niin paljon määrälliseseti, että kertyy vararavintoa...
Johtuneeko geeneistä sitten, kun lähes koko suku on kakkostyypin diabeetikkoja..
tuli toisessa raskaudessa. Olin silloin hyvin hoikka, söin äärettömän terveellisesti, painoa tuli raskauden aikana vain 5 kg ja vauva oli aika pieni. Myöhemmissäkin raskauksissa ollut sokeriarvot korkealla. Kolesteroliarvot ja muut aivan äärettömän hyvät, harrastan aktiivisesti liikuntaa, syön terveellisesti ja olen aivan normaalipainoinen. SIlti minulla on riski sairastua tyypin 2 diabetekseen, ilmeisesti sukurasituksen vuoksi. Terveellisillä elintavoilla voin ainakin viivyttää sitä, mutta ei silti ole varmaa, etten koskaan siihen sairastuisi.
Eikös se pikemmin se 1 luokan diabetes ole se " elintasosairaus" ?