Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko 2 tyypin diabetesta vain lihavilla ja loosereilla? Hävettäis myöntää jos siihen sairastuis.

Vierailija
15.11.2006 |

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
15.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös se pikemmin se 1 luokan diabetes ole se " elintasosairaus" ?

Vierailija
2/5 |
15.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei oo. Tyyppi 1 diabeteksessa insuliinia lakkaa erittymästä, ja sitä siksi pistetään kehoon. Tyyppi 2 diabeteksessa insuliiniin imeytyminen heikentyy, ja sitä heikentää juuri mm. ylipaino.

tyyppi 2 on siis se mitä on jo nyt lapsilla, kun liikunta jää minimiin, ruoka rasvaista ja epäterveeliistä. Kasvikset, täysjyvä, marjat + muu terveellinen ruoka liikunnan kanssa pitääelimistön kunnossa. Tyyppi 1:sen syntyyn ei itse voi vaikuttaa, tyyppi 2 voi...

Vierailija:

Eikös se pikemmin se 1 luokan diabetes ole se " elintasosairaus" ?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
15.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kertoo siitä, että saa energiaa samanverran kuin kuluttaa. Useimmat väärin syöjät mässäävät tosin niin paljon määrälliseseti, että kertyy vararavintoa...

Vierailija
4/5 |
15.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtuneeko geeneistä sitten, kun lähes koko suku on kakkostyypin diabeetikkoja..

Vierailija
5/5 |
15.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuli toisessa raskaudessa. Olin silloin hyvin hoikka, söin äärettömän terveellisesti, painoa tuli raskauden aikana vain 5 kg ja vauva oli aika pieni. Myöhemmissäkin raskauksissa ollut sokeriarvot korkealla. Kolesteroliarvot ja muut aivan äärettömän hyvät, harrastan aktiivisesti liikuntaa, syön terveellisesti ja olen aivan normaalipainoinen. SIlti minulla on riski sairastua tyypin 2 diabetekseen, ilmeisesti sukurasituksen vuoksi. Terveellisillä elintavoilla voin ainakin viivyttää sitä, mutta ei silti ole varmaa, etten koskaan siihen sairastuisi.